Du bør ikke se deg blind på kostnadene i Q4, dette er nok muligens som en annen skriver kostnader ifm oppstart av siste studie i Swis 2 - her er det verdt å se over flere kvartaler. Samtidig bør en også lese det som står i Q4 vedr støtte til forskning.
Regner med CE merkingen også kommer inn som ikke er helt gratis.
Helt greit å få inn de ansatte som aksjonærer, regner med de har lengre perspektiv enn mange andre. baksiden er kanskje at det blir for mange og stor andel som er langsiktig?
Det er jo forøvrig en mega bull melding (som flere antyder) med dungevis innsidekjøp…
Da fant jeg i dag tiden moden for igjen å ta inngang i aksjen. Har vært ute siden juni i fjor.
Synes det er mange brikker som har og er i ferd med å falle på plass og risikoen er sterkt redusert.
Min tidligere skepsis til ledelsen er blitt redusert siden jeg gikk ut. De gjør fortsatt en del rare administrative ting, men har tydeligvis godt grep på det fundamentale grunnlag i selskapet.
At de selv velger å øke sin egen beholdning betydelig er selvsagt også et positivt element. I fjor sommer fryktet vi jo at broder Almås ville selge ut en større del etter at han var ferdig med sin selvpålagte låste periode. Slik gikk det som kjent ikke, og nå øker han altså bare enda mer!
Tror snart vi kan nå og også passere gamle høyder, men denne gangen med et adskillig mer solid fundament og med mer fokus på selskapets opprinnelige kjernevirksomhet.
Hva kan en forvente vil stå the “Prospectus” som legges frem i morgen - se dagens børsmelding? Kursen i dag (kr 59.50) ligger ikke mange prosent over emisjonskursen (kr 55) - og sluttkursen 16. des (dagen det ble meldt om emisjon) var kr 65… Er det realistisk å tro mot noen nyheter i løpet av tegningsperioden (17.2 til 3.2)?
Ja, man kan jo håpe på en positiv forklaring på hvorfor denne emisjonen ble utsatt.
Prospekter er vel bare en beskrivelse av tingenes tilstand. Normalt det som burde være kjent via kvartalsrapportene/årsrapporter, bare muligens med litt mer detaljer.
Nyheter slipper de vel når de har noe å melde. Jeg tror ikke de forsøker å time nyheter i forhold til emisjonen. Betyr ikke at det ikke kan komme noe men jeg tror det i tilfelle mer er en tilfeldighet enn at det er timet til emisjonen.
Prospekt er lagt ut
Trenger morgenkaffen før jeg klarer lese gjennom dette dokumentet
SoftOx-Solutions-AS-National-Prospectus-with-appendicies-executed-version.pdf (1,6 MB)
Noen som vet når vi kan se i nordnet hvor mange repemisjons aksjer vi kan kjøpe?
0.0279 pr aksje
Prospektet gir en grundig beskrivelse av selskapet og dets teknologi/produkter. Her følger et par interessante sitater;
“Therefore, WHO Guidelines on Hand Hygiene
in Health Care (2019) recommends that it is available an alternative for those who do not tolerate alcohol
based hand rub in Health Care.”
Kanskje flere land (enn Norge) vil (ifm anbud) ha en egen kategori for ikke alkoholbasert alternativ…
“There is a huge unmet need for infectious disease treatment in respiratory tract. The development of SIS
will serve as a supplement to vaccines. When looking into different relevant indications in the US and EU
including acute bronchitis, COVID-19, bacterial pneumonia and influenza, we estimate the market for a
product like SIS is USD 12.5 Billion annually.”
“Noen som vet når vi kan se i nordnet hvor mange repemisjons aksjer vi kan kjøpe”
Ja det lurer jeg og på, var ikke så lett å finne ut av, noen som vet?
Logg inn på vps.no for å se hvor mange du har fått utdelt.
Vel, da skal det nok ikke være så stor fare for at mange må selge aksjer for å kunne finansiere sin tildeling av nye.
Det er sikkert mange som har avventet kjøp til denne emisjonen er fullført. Dette ut fra erfaring fra hvordan emisjoner har en tendens til å presse kursen.
Men i dette tilfelle bør man kunne se helt bort fra en slik erfaring siden antallet den enkelte kan få tildelt er så beskjedent.
Stod det noe om periode for handling av t-retter? Så ikke det i første omgang…
Tror ikke det har stått noe sted at det skal være omsettelige tegningsretter.
Man kan tegne seg uten tegningsretter eller overtegne da.
Edit: Glem det, jeg som roter. Ønsketenkning…
Litt rart at ingen meglerhus enda har kommet med analyser av SoftOx?
Ser selskap som er notert før og etter har fått analyser.
Håper og regner med den siste rapporten fra SoftOx var så grundig pga meglerhus trenger dem så omfattende for å få rett analyse.
Står ikke så mye annet i prospektet enn det sinnsyke potensialet fremover som allerede er kjent. Tror SIS må begynne og at de viser til konkrete avtaler med Forsvaret, HINAS og EU
Står konkret i prospektet at det ikke er omsettelige t retter.