Ikke helt logisk men det er en knapp som heter «continue» tror jeg
Tror nok det er lite sannsynlig at man får flaks med overtegning her. Med så lite antall tildelt, vil nok de aller fleste tegne seg for det de har rett til, og da blir det lite til overs til de som overtegner.
Siden det er mange aksjonærer som får få aksjer og en del kanskje ikke gidder å styre med å tegne seg vil jeg tippe det kan bli noen aksjer som ikke tegnes for. Men noen stor %-vis økning tror jeg ikke det blir.
Ser ikke helt noen grunn til å tegne seg riktig enda da. Like greit å vente til fristen nærmer seg tenker jeg.
Jeg eide såpass få aksjer på det tidspunktet at jeg ikke gidder å tegne meg.
Tenker det er mange som meg, så håper det er mange her som får en god del aksjer
10x overtegning her fordi hvorfor ikke.
Godt at jeg ikke er den eneste som har 10x overtegning
Det bør nevnes at jeg hadde begrenset med aksjer den 16.desember.
Etter dette har jeg sakte, men sikkert kjøpt meg gradvis opp. Jeg sitter nå tungt eksponert i Softox, men ser ikke grunn til å selge. Det er mange lyspunkter for Softox fram i tid!! Det kan være at ting tar lengre tid enn vi har håpet på, men personlig vil jeg heller være tålmodig enn å stå igjen på perrongen ved positive nyheter.
Har overtegnet meg såpass at det blir en doblet posisjon på meg om jeg får alt. Tror ikke det skjer.
He he - jeg har også overtegnet kraftig, og det jeg ikke får blir kjøpt i markedet.
Tror det er mange som tenker slik. Kan bli litt press oppover når vi vet hva vi får tildelt.
Så er det noen som lemper ut emisjonsaksjene, men tror de blir i mindretall.
Det har vært spekulert/diskutert 2-4% i rep.emisjons aksjer i 2 måneder nå. Litt merkelig å lese at folk syns det ble lite aksjer. Det betyr i så fall at de erkjenner de hadde for lav beholdning av Softox-aksjer i utgangspunktet… og at kjøper med begge hender over børs fremover
Regner med at vi får børsmelding snart om oppstart av “verdenssensasjonen” inhalatoren. De er veldig ivrig med å starte opp i nær fremtid og det blir interessant å høre om de har fått midler fra andre til å fullføre studiet. Ser ikke bort fra at staten Danmark er med.
Virker rart at de ikke hentet mer penger i emi’en om Softox skal ta brorparten av regningen selv. Skal absolutt bli interessant å få mer kjøtt rundt beinet med hensyn til inhalatoren.
Då har teikningsrettane kome på Zero-kontoen ser eg. Nokre spørsmål frå en amatør på emisjonar. Kva er frist for å teikne seg? Kvifor teiknar dykk no i staden for å vente til fristen og sjekke at kursen ikkje har falt under emisjonskurs?
Tror fristen er 3. mars, men er ikke helt sikker.
Det stemmer.
Fordi jeg er en investor i selskapet, og ønsker at de forbedrer likviditeten sin gjennom en suksessfull emisjon. (at de ikke tar inn mer penger er derimot uforståelig)
Lite aksjer ja!! Du kunne vært top 50 aksjonær og likevel kun bli tilbudt 500 tegningsretter.
Enkel logikk tilsier at alle de som overtegner, og antagelig ikke får det de overtegner for, bør da være interessert i å kjøpe over børsen dersom kursen fortsatt ligger rundt dagens nivå den 3/3. Dette siden dagens kurs er så pass nær emisjonskursen.
Har vært plenty muligheter til å handle på 59kr (tror noen få aksjer ble omsatt helt ned til 55kr når EU-godkjenningen ble utsatt). Dette sammen med rep.emisjonsaksjene er et bra gjennomsnitt som bare er bitte litt høyere sammenlignet med de første som tegnet i emisjonen til høyere risiko enn det som vi nå gjør 2,5 måneder senere.
Inkludert emisjonen til de ansatte og repemisjonen blir det 70mill (hvis jeg ikke husker feil). Jeg tror det holder i denne omgang, og ser ikke poenget med gigautvanning på lav kurs.
Årsaken til at mange synes man burde sette av større andel av den totale emisjonen til reperasjonsemisjonen er jo nettopp det at eksiterende aksjonærer i større grad skal få mulighet til å forsvare sin eierandel til samme vilkår som de andre som deltok i emisjonen.
Jeg synes også godt Softox kunne hatt en større andel aksjer i reperasjonsemisjonen. Er jo noe med å gi eksisterende aksjonærer tilstrekkelig mulighet til både å forsvare sin andel og bidra til finansiering av selskapet. Men når det er sagt så tror jeg ikke SoftOx har håndtert denne emisjonen dårligere enn de fleste andre emisjoner.