Jeg tipper det har noe med de største aksjonærene å gjøre - større andel til resten av aksjonærene hadde nok ført til sell off, så om Almåsbrødrene har belåning på sine aksjer kunne det satt dem i en kinkig posisjon.
Vil heller ha aksjer i langsiktige hender enn kortsiktige. Så for min del er jeg fornøyd med denne emisjonen.
Jeg tror vel man greit man både kunne doblet og triplet andelen uten fare for noen stor sell off. Kjøper ikke helt den forklaringen
@kalleanka123 emisjonen er helt grei men både forståelig og greit at en del gjerne ville sett noe vært annerledes. Slik vil det jo alltid være. Frykten for aksjer på kortsiktige hender deler jeg egentlig ikke i så stor grad. Det er bra med litt omsetning i aksjen også. Uten det dør interessen for aksjen og det er heller ikke bra. Så plusser og minuser med alt.
En kan alltids diskutere om eksisterende aksjonærer burde fått en høyere andel - samtidig må en huske på at Almås virkelig har satset "alt ", og en større rep emi vil utvanne deres eierandel. Jeg ser derfor heller positiv på at en rent faktisk tenkte på alle aksjonærene ved å gjennomføre rep emi, og at Almås også i denne emisjonen nå valgte å spytte inn penger tilsvarende sin eierandel.
For de som klager for at en får for få aksjer - kursen er nå ikke langt unna emi kurs, en får derfor kjøpe det en ikke får tildelt i rep emi i markedet.
Umulig å gjøre alle til lags, noen vil alltid klage…
Det er betryggende at i en ellers så rød hverdag, holder denne seg veldig stabilt. Jeg har også overtegnet i ett håp om mer. Uavhengig av tildelingen kommer jeg til å se på hvor mye av porteføljen min jeg endrer på for å kjøpe mer.
Skal si det gjorde godt å lese nyheten om FFI og samarbeidet med forsvaret, nesten som en kunne sagt at det har ligget i kortene lenge
Rød og rød, indeksene setter stadig ny ATH
Dette ble i denne omgang et særdeles kortvarig besøk fra min side.
Solgte meg ut for samme kurs jeg kjøpte.
Eneste begrunnelse var at jeg ville frigjøre midler til å gå inn i Nano. Mitt syn på SoftOx er dermed ikke endret.
- Nei
(Edit - Ser i ettertid at noen påstår at man faktisk kan endre, og de kan muligens ha rett i dette.så dette svaret er muligens feil, sorry)
- Nei det ser jeg ingen grunn til at skulle ha noe å si. (Men glem ikke tegningsfristen, da blir dine retter ugyldige for deg)
Kom igjen da folkens, kjøp litt aksjer på 58-59kr! hvor sannsynlig er det å få tildelt 10x overtegning i emisjonen uansett?
Nå er jeg aksjonær, så håper jo ikke det er slik, men trenden nå tyder vel på at det ikke er helt usannsynlig at man kan kjøpe disse over børs heller enn i repemi snart. Venter i spenning på hva den neste måneden bringer
Jeg tror selskapet er i en liten dødperiode nå mens man venter på EU godkjenning og HINAS. Så om man vil vente på innsiden eller utsiden vet jeg ikke om spiller så mye rolle de neste ukene.
I mine øyne er det fra og med andre halvdel av mars og til slutten av april som jeg har forventninger til. Inntil da blir det nesten bare å vente på at tida går.
Det må stort volum til over flere dager før de Evnt. kansellerer rep.emisjonen.
Poenget mitt var at hvis folk syns selskapet er så attraktivt at man vil tegne 10x opprinnelig tildelte aksjer (noe som det er umulig å få) bør 58,5 også være bra.
Jeg tror nok vi får handlet for 55 over børs innen kort tid, så ingen grunn til å forhaste seg.
Begynner å bli ganske overbevist at Softox er av den typen aksje som ikke vil gå, sett antydninger flere gang ved nyheter litt opp så ned… når det er sagt så er det typisk etter mange kaster kortene så går dem så inn i helvette opp og fort… vent å se…
Har allerede sittet her i snart 1 år, så stresser ikke med tiden. Softox er den eneste aksjen jeg aldri selger, resten av aksjene jeg har stresser jeg mer med når kursen går nedover hehe
Volumet er jo Nada. Skal ikke mange aksjene til på kjøp for å overkjøre det lille som blir solgt nå om dagen…
Rundt midten av mars og da åpnes Cognacen her å feirer ettårsdag
Blir nok alkoholfritt på meg
Behagelig ved en eventuell korreksjon å sitte blytungt i en aksje som er alt annet enn dyrt priset.