Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg tror at mange har overtegnet mer enn de har ledig kapital til, derfor selger de for å få kapital til emisjonen.

1 Like

Handler vel bare om en generell blodrød dag, som lenge så ut til å ende tålig bra for Softox sin del. Inntil en fant det for godt å hive ut 7k i auksjonen.

1 Like

I alle de år jeg har vært på børsen har jeg aldri investert så mye i et selskap som i Softox, så om dette går i dass blir det giganttap :nauseated_face:

Litt “bekymret” for aksjemarkedet generelt, det har steget alt for mye etter min mening. Mange aksjer, ikke minst i noen av de såkalte grønne, tror jeg mange kan tape stort i.

Å forelske seg i en aksje er livsfarlig, men jeg har stor tro på Softox.

4 Likes

Er vel bortimot umulig at det ikke først går betydelig opp før kursen eventuelt forvitrer dersom kommersialiseringen skulle svikte fullstendig på alle 4 (5 inkl inhalatoren) bein. Desinfeksjonsbiten har allerede kommet så langt på vei at sjansen for at det skal gå regelrett i dass, gitt rådende kurs, knapt er tilstede. Blir mer enn litt overrasket om ikke tålmod vil lønne seg til slutt.

4 Likes

Tar tillbaka den

2 Likes

Jo nærmere kursen er 55kr, jo mer sannsynlig. :smiley:

Har egentlig lyst til å kjøpe litt her selv, men tenker at kursen burde komme rimelig nærme 55kr (kun begrunnet med tilbud/etterspørsel).

1 Like

Kursen har sakte men sikkert på lavt volum falt over 20 % i løpet av relativt kort tid (mcap etter emisjonen på ca kr 500 mill) - og nå nærmer den seg emi kurs.

Hva er det som har skjedd de siste månedene, bortsett fra at EU godkjenningen er utsatt til april og at oppstart av SIS er fremskyndet til mars (kanskje enda tidligere)? Hvorfor velger noen å selge ned mot kr 55 når gründerne og andre innsidere har skutt inn mange millioner i sist emisjon til kr 55, og at tydeligvis de ansatte også har lyst til “en del av kaka” til kr 55? Er det nå - rett før det forventes flere triggere (HINAS, oppstart av SIS, endelig avtale med forsvaret, endelig ratifisering av EU godkjenning, nye distributøravtaler) - at en bør selge sine aksjer? For meg er det helt uaktuelt å selge NÅ.

5 Likes

Av og til kan man lure på hva folk som trykker på selg knappen tenker på. Takker og bukker for aksjene jeg skal kjøpe i morgen som er tilnærmet lik emisjonskurs som CEO har gått all in på. Ikke til å tro.

1 Like

Tilbud/etterspørsel har vel egentlig byttet på nærmest annen hver dag i det siste, hvor kjøper og selgersiden har hatt overtaket om hverandre. Senest i går var det større poster på kjøpersiden, som til slutt resulterte i en oppgang fra 59-60,5. Var først når børsen virkelig surnet at det for alvor bygde seg opp på selgersiden i dag. Forut for i dag vil jeg heller si at kursen har vist tegn på oppgang heller enn nedgang etter noen konsoliderende dager i etterkant av kvartalsrapporten. Hvilken retning den vil ta de nærmeste dagene vil nok i stor grad avhenge av børsklimaet.

Når ble det sagt at Sp1 analyse skulle komme?

Wild guess, men tipper det kommer 4 mars. Altså når vi har fått emisjonsaksjene.

Det ble sagt på Q3 presentasjonen at den ville komme i Q1.

Har noen interesse av at Rep-emi ikke gjennomføres?

Nå ser jeg ingen grunn til å tro for mye om det ene eller andre, men min forståelse er at nå som rep emi er igangsatt så vil den gjennomføres. Om noen har “interesse” av rep emi ville det eventuelt være å presse prisen under 55kr slik at de får tegnet seg for flere aksjer.

Men det kan like gjerne være at folk rett og slett ikke har interesse av å laste stort opp her enda. Saken er fort annerledes en måned fram i tid, men det er sikkert en del som meg som ikke forventer store triggere i februar, og ser mot andre halvdel av mars og april som den interessante perioden. Da er det lett å se etter andre muligheter i mellomtiden.

Så får man se om en måned eller to om spådommen slår til. Uansett, det er lite annet enn frustrasjon å tjene hvis man skal fokusere på “hvorfor selger noen andre når jeg har troa?” Ingen kommer noen vei med den tankegangen.

Angående analyse så tenker jeg planen var å komme med analyse når EU godkjennelse og HINAS var i boks. Om det er noe poeng med en analyse før dette kommer vet jeg ikke, da må man jo ta en masse forbehold som man slipper hvis man bare venter en ekstra måned eller noe med analysen. Så derfor er min antagelse at analyse kommer i forbindelse med Q1 rapport forventet 29 april. I etterkant av en rekke forventede triggere. Da er caset mye enklere å analysere uten en rekke unødvendige forbehold.

11 Likes
9 Likes

Arbeidsmiljøsenteret har et stort antall velrenommerte virksomheter som medlemmer.
Blant dem finnner du:
Norsk Hydro ASA, Equinor, Det kongelige hoff, Oslo Politidistrikt, Meteorologisk institutt, Rikshospitalet, VG, SAS Norge, Vinmonopolet, Oslo Likningskontor, Norsk Tipping, flere avdelinger av Oslo kommune, Statsbygg Øst, Nortura, Sykehuset Vestfold HF, Oljedirektoratet, Equinor Mongstad, Trondheim kommune, Posten Norge AS, Nidar AS, NAV, Tine konsernet, Tromsø kommune, Sametinget.

https://hmsbutikken.arbeidsmiljo.no/desinfeksjon--antibac/104549/antivir-hånddesinfeksjon--250ml--6-stk-uten-alkohol--tar-koronavirus-på-15-sek

3 Likes

Topp50 sitter helt stille i SoftOx.
Bare noen Nordnet kunder som kjøper/selger.

2 Likes

Igjen et konstruktivt og godt innlegg fra deg, Jcp. Jeg tror i likhet med deg at rep emi vil bli gjennomført - og at mange, som følge av at en ikke forventer nyheter de nærmeste ukene og venter til en vet hvor mange aksjer en får tegner, avventer inngang. Jeg er derfor overbevist om at vi om en stund vil sette betraktelig høyere kurser enn i dag, hvor jeg i tillegg registrerer følgende;

• Kursen faller på veldig lavt volum

• Topp 50 holder seg helt i ro, og har bidratt med store beløp i forbindelse med emisjonen

• Kursen er i dag på samme nivå som for 6 mnd siden, hvor vi i denne perioden bl.a. har fått børsmeldinger om avtale/støtte med det amerikanske forsvaret, EU-godkjenning, resultatene fra SIS (inhalatoren) med påfølgende fast track (straks oppstart), godkjenning og oppstart av siste fase i Swis 2, flere nye distribusjonsavtaler, intensjonsavtale med det norske forsvaret.

• De ansatte har tydeligvis et sterkt ønske om å få kjøpt aksjer til kr 55, hvor en har de nå har muligheten til å tegne seg for inntil kr 10 mill

• Vil snart få SP1 analyse (mest sannsynlig etter HINAS anbud/endelig EU-godkjenning?)

Erfaringen har også vist at det skal ikke mye volum til før kursen stiger relativt mye - og dersom noen av ovennevnte trigger kommer i mars/april, og med positiv analyse fra SP1, vil vi se en kraftig stigning og forhåpentligvis at vi er over den perioden med “sell on news” (altså at vi får en mer varig stigning). Etter mitt syn, med EU-godkjenningen på plass/HINAS og oppstart av SIS (og snart ferdig SWIS2), står Softox mye sterke sml. med før sommeren 2020 (hvor kursen var over kr 110)… Her kan en f.eks. se hen til utviklingen NANOV har hatt de siste to dagene etter positive nyheter…

7 Likes

Rep emisjon vil falle bort viss kursen blir liggende under emi pris.

Edit:
Eg bør ikkje skrive vil men kan falle bort

Det vil den ikke. De trenger casha. Og kommer den under 55, vil alle handle som fulle sjømenn siden man får brødsmuler i rep emisjonen.