Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hans Petter Grette har vel heller ikke noe fra før?

Folketrygdfondet hadde vært en god aksjonær blant topp 10.

2 Likes

Nå vet ikke jeg hvor bemidlet mr. Almås er, men det er ikke småpenger han tegner seg for.
Ser derfor på dette som utelukkende gode nyheter og guiding for fremtiden.

Likevel så må man ha i bakhodet at innsidernes investeringshorisont ikke trenger å samsvare med sin egen. Alt for mange glemmer dette og forventer at kursen skal bevege seg umiddelbart etter innsidekjøp. Dette er ingen nødvendighet, og på kort sikt så trenger ikke kursen å reflektere den reelle verdien av selskapet. For oss med de tålmodige buksene på, tror jeg vi kan forvente god avkastning fremover.

3 Likes

I hvilke andre biotek-selskaper ser vi liknende? Alle primærinnsidere tegner seg for en betraktelig post på kurs 55. De vet selvfølgelig hva som kommer, og det tror jeg nærmer seg…

2 Likes

Almås har hatt over 100% avkastning på aksjene sine siden emisjonen på 22, så de kan nok komfortabelt låne opp holdingen sin vil jeg tro

2 Likes

Enig med deg der. Sånn jeg ser det har SoftOx blitt utsatt for byråkratisk surr fra ende til annen… Når godkjenningene foreligger tror jeg fort det blir lysere tider…

2 Likes

Tenk bare hvor mye penger Almås allerede har plassert/bundet opp i selskapet (med god avkastning) - likevel velger han faktisk å øke sin eierandel gjennom emisjonen på kr 55. Almås er ingen Trond Mohn (med utømmelig pengesekk). Dette er et meget bra kjøpssignal!

I tillegg er det flere andre som også er villig til å bruke flere hundretusen på aksjekjøp (som ikke tidligere har hatt aksjer) - jeg tror vi har mange spennende nyheter foran oss i mars/april (og fremover).

2 Likes

FTF er den siste aksjonæren jeg ville hatt inn på eiersiden, da hadde det vært bedre å bli herjet med av Spetalen!

5 Likes

Positive innside nyheter, innside kjøp. Aksjens status angående innside er svært positiv. Kursen rører seg ikke, spesielt.

Soft Ox kursen har jo ein tendens til å utvikle seg relativt eksplosivt når den først endrar seg. No er me vel litt i ein ventefase, men eg føler vel at mykje kan skje i løpet av mars/april.

Hvorfor det?

De elsker å låne ut til shorterne. Shorterne pusher gjerne kursen ned. Da blir det fort nye emisjoner på lave nivå. Da kan FTF forsyne seg på nytt. Kjeltringpakk.

Det er ingen som raserer en aksje så mye & hardt som dem.
Ved hjelp av billig utlån av aksjer sørger de for å drepe alt moment oppover, dette gjelder spesielt i prekommersiell biotek. Når shorterne kan hedge seg ved å delta i neste emisjon er det liten risiko å sette kraftige shorter som igjen fører til at det blir desto vanskligere å hente penger.

De fasiliterer å langsiktig suge selskapene tomme.

Med Spetalen er det i det minste mulig å tjene seg en slant om man er heldig, det er raskt og brutalt - i motsetning til FTF som har all verdens tid til å r*vkjøre selskapene de investerer i.

4 Likes

De nøler ikke et øyeblikk med å låne ut aksjer til shorting, eller selge seg ut koste hva det koste vil på uheldige tidspunkter. Det er i alle fall mitt inntrykk, ikke gjort mye research på det altså. Men føler ikke de er den mest stabile store investoren

FTF er ****

Låner ut til short og brutaliserer aksjer når de først selger. Selv i ekstremt likvide aksjer som Scatec har FTF “gevinstsikret” fra 400 til 230 :slight_smile:

Økte beholdningen med nye 50% idag/igår. Vurderte å øke den med 100% men følte meg ikke helt komfortabel med det. For min del er Softox nå en særdeles betydelig investering. Brukte helgen godt til research spesielt i forbindelse med sårbehandling og ulike teknologier. Regner med det meste av mine funn er dokumentert i tråden fra lengre tilbake. Fikk også lest en del om Thomas Bjarnsholt. Dette er virkelig en faglig kapasitet som rager høyt. At han er en av verdens mest siterte forskere er nevnt tidligere. Han gir teknologien til Softox mye kredibilitet. Som han sa i 2017 og som jeg ikke tror har forandret seg. “Vi har testet alle kjente midler for fjerning av
biofilm i våre sårmodeller. SoftOx er klart mest effektiv både direkte og under den simulerte sårflaten, hvor vi tradisjonelt finner biofilmen som er vanskeligst å fjerne”.
Tror det blir bra fremover.
Forøvrig fornøyd med å fylle på på dette nivået. Fryktet at meldingen i morges skulle presse kursen litt mer opp. Softox er jo ekstremt positiv på innsidehandel nå.

7 Likes

https://shop.wj.no/HMS/Desinfeksjon/Desinfeksjonsvæske%2C-hånd/c/WJ_Haanddesinfeksjon
Tilgjengelig hos Wittusen & Jensen, som Softox har meldt.

En og annen ny i Sverige kommer også til.

2 Likes

FTF må vel først kjøpe seg inn før de gjør noe annet, tror neppe de starter med å shorte på dette nivået.

Jeg tenkte de var en solid og langsiktig eier, men det er visst åpenbart konsensus at de ikke er det.
Hvis de er like dårlig å kjøpe seg inn i en aksje (som å selge/eller “gevinstsikre” der de gruser aksjen) kan det i det minste være gøy på vei inn…

Pips - det er nettopp innen sårskyll/sårbehandling at Softox virkelig skal revolusjonere, og alt så langt viser at selskapet har unike resultater. Vi er i siste fase ift sårskyll (Swis 2)… Selskapets patent/“oppskrift” virker tydeligvis også på mange andre områder - og desinfeksjonsmiddel er allerede på markedet. Oppstart av fase 1 innen inhalatoren skjer senest i mars.

Kursen til Softox gikk til over kr 110 fordi markedet trodde selskapet allerede fra oppstart solgte mye av desinfeksjonsmiddelet - produktet med desidert minst potensiale sml med de andre produktene(selv om en også her på sikte, når en har landet avtaler med helsevesenet i Norge/EU mv), kan tjene gode penger (guidet at en vil være cash positive i 2021). Jeg hvilke kurser en kan få når sårskyll kommer på markedet om relativt kort stund… og en nærmere seg sårbehandling/inhalatoren…

Bjarnsholt virker å være en av de mest anerkjente professorene på området - så det blir spennende å følge med på de videre studiene av inhalatoren. Videre tror jeg ikke det amerikanske forsvaret hadde gitt støtte på 20 mill om en ikke mente at det var et stort potensiale i Softox sine produkter.

12 Likes