Ikke helt bra med så mange forskjellige navn heller. Handler om å bygge et merke her. Ikke bare “by Softox”
Er sikkert lettere å bygge både etterspørsel og merkevare etter de har begynt å få sykehuskunder
Hvilken type pasienter er der sis-inhalatoren testes på i fase1? Friske eller covidpasienter?
Mener det var Covidpasienter med milde symptomer hvis jeg ikke husker helt feil?
Noen som vet hvor kjøres studien kjøres? Ved danske sykehus eller?
Er innom disse med ugjevne mellomrom og sjekker, ikke kommet noe enda det jeg kan se.
https://blivforsogsdeltager.dk/
Jeg fikk svar samme dag, men om de må undersøke for å finne svar tar det sikkert tid…
05.10/20
Hei, og takk for spørsmål.
Ja – dette er en bakteriespore som er relevant for smittevask på sykehus. Vi har dokumentasjon på at vi tar Clostridium difficile.
Best regards
Dag R. Abrahamsen
Director Communication & Business Development
SoftOx Solutions AS
Hoffsveien 1a
0275 Oslo – Norway
Mob. +47 905 48 731
PS, fra FHI: Clostridioides difficile (Clostridium difficile)-infeksjon - FHI
" Tiltak i helseinstitusjoner
Basale smittevernrutiner, inkludert håndhygiene. Kontaktsmitteregime dersom pasienten har diaré. Benytt daglig desinfeksjon, med sporedrepende midler) av alle kontaktpunkter (dørhåndtak, kraner, sengegjerder m.m.) i tillegg til flekkdesinfeksjon ved synlig forurensing. Bruk fortrinnsvis hansker med lang mansjett. Håndvask med såpe og vann anbefales som metode for håndhygiene ved kjent eller mistenkt forekomst av C. difficile , uavhengig av om hansker er benyttet. Alkohol har liten eller ingen effekt på bakteriesporer, inkludert C. difficile -sporer. "
Siden siste evaluering av behandlingene skjer dag 17 tolker jeg det som at man forventer å ha startet behandling av de siste pasientene i undersøkelsen i løpet av de neste 2 ukene. Da er man ferdig med undersøkelsene som angitt til den 30/3. Noen dager i en eller annen retning kan det selvsagt bli, er jo avhengig av tilgangen på aktuelle pasienter også.
Men ved utgangen av mars vil man jo i praksis ha veldig god oversikt over hvor gode resultatene er, selv om man har satt av et par måneder til å fullføre analysen og rapporten.
Har sett litt på “Normal saline”(saltvannsløsning) som SWIS studiet sammenlignes med på sårstell, er ikke akkurat små mengder som brukes av dette saline produktet globalt.
Fra Wikipedia:
The medical use of saline began around 1831.[7] It is on the World Health Organization’s List of Essential Medicines.[8] In 2017, sodium was the 225th most commonly prescribed medication in the United States, with more than two million prescriptions.[9][10]
Blir studiet som tidligere studier har vist (overlegen) er jeg redd vi får ragnarok…
Jeg oppfatter det slik at en er ferdig med innrullingen av alle pasientene i mars - og behandlet de siste pasientene i mai? Det er uansett utrolig bra!
Nei jeg mener definisjonen er slik at man skal være ferdig behandlet 30/3. Riktignok et estimat da så kan være slingringsmonn. Men står:
Estimated Primary Completion Date : March 30, 2021
Og definisjonen på Primary Completion Date er:
The date on which the last participant in a clinical study was examined or received an intervention to collect final data for the primary outcome measure. Whether the clinical study ended according to the protocol or was terminated does not affect this date. For clinical studies with more than one primary outcome measure with different completion dates, this term refers to the date on which data collection is completed for all the primary outcome measures. The “estimated” primary completion date is the date that the researchers think will be the primary completion date for the study.
Takk Krafer - det betyr at en forventer at siste pasienten har fått “sin dose” innen 31. mars - og at en vil få “svaret” noe senere?
Går noen badekar i året
Rensing av såret
I Norge regnes vann fra springen som tilstrekkelig rent for vask av overfladiske sår. Såpe skal ikke tilsettes vannet. Dersom det er mye smuss i såret anbefales det imidlertid å vaske med Pyrisept, saltvannsløsning (0,9 % natriumklorid), klorhexidin (0,5-1 mg/ml) eller Norgesplaster sårvask. Dersom såret blør er det lurt å la det blø en kort stund før du renser. Blodet bidrar til at såret renser seg selv. Klorhexidin, Pyrisept og Bacimycin må ikke brukes i ørene, da dette kan skade hørselen.
Nei slik jeg tolker definisjonen så skal 30.mars være avlesingen som gjøres dag 17. Så 13. mars er i tilfellet da de estimerer å behandle siste pasient. Det er slik jeg tolker det.
Edit: Må modifisere meg ser jeg da Primary Outcome Meassure er definert som dag 10 så det er nok mulig det er den avlesingen som inngår i definisjonen og at man regner med siste oppstart av behandling 20. mars.
Så da er vel siste avlesing dag 17 den 6. april i tilfelle.
Samma det gutter. Vi er snart rike.
Skal bli interessant å se hvordan BP agerer dersom SWIS får anerkjennelse som et overlegent produkt. Billigste burde være å kjøpe hele selskapet kontra å tillate at en fremtidig svært potent konkurrent får begynne å spise seg inn i markedet.
Endelig EU godkjenning og leveranser av desinfeksjon til Asia og knakende god test av inhalering og ferdig SWIS klart for markedet, hvem vet hva en eventuell slik tanke kan by på…
Hva blir prisen på et selskap som har funnet opp en løsning like revolusjonerende som penicillin?
Med tanke på at Almås offentlig har uttalt en ambisjon om å omsette for tosifret antall milliarder noen år frem i tid? Hvem vet