Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Er ikke så sikkert det er så langt unna sannheten, mener å ha lest dette (Saline) produktet på sårstell står får 80% av markedet uten at jeg husker hvor jeg har sett det nå.

Men en ting er sikkert, skulle en BP komme på banen vil flere komme (tror jeg).

Med disse triggerne fremover så tror jeg vi snart stabiliserer oss på 100. Før videre ferd oppover. Risiko å stå utenfor da melding tikker inn ihvertfall.

En ting er sikkert. Dagens kurs er latterlig lav med tanke på potensiale.

For de som vil ha litt repetisjon: Det står litt om Clostridium difficile i «ANTIBIOTIC RESISTANCE THREATS IN THE UNITED STATES» som selskapet selv henviser til: https://soft-ox.com/wp-content/uploads/2020/06/2019-AMR-report.pdf Blant annet estimerte kostnader for helsevesenet i 2017.

Selskapet nevner Clostridium difficile også i «SoftOx_Intro-august.pptx» som viser at det er en del av pitchen deres:

Det er også verdt å bemerke seg hva som står rett over det som @prump siterte hos FHI:

Forebyggende tiltak

Restriktiv bruk av bredspektret antibiotika er viktigste ledd i forebygging.

7 Likes

Med en gang markedet ser det kommer gjentakende inntekter (HINAS, 5 års kontrakt med Forsvaret osv) som bekrefter at Softox er en betydelig aktør bør vi passere 100kr med god margin etter min mening. Alt med Swis, Sis og BE kommer i tillegg.

2 Likes

Får de forsvaret på kroken med baktanke på NATO godkjening er det snakk om totalt 3,4mill soldater. Kan bli noen enkeltmannpakker med f.eks. SWIS for de som er i strid. Sykestua vil det helt sikkert havne når vi vet at over 30% av skadene blir infisert.

3 Likes

La oss ikke forskuttere at studien viser fantastiske resultater da, selv om det er lov å være optimister :slight_smile:

Blir noen spennende måneder framover, det er helt sikkert.

2 Likes

Om swis (og sis) bare virker bra, ikke nødvendigvis overlegent slik det ser ut som det gjør, og om vi kommer innenfor helsevesenet med desinfeksjon er jeg MER en fornøyd. kursen må jo bare opp kraftigt herifra? Tygger litt på om jeg skal selge det jeg har i det amerikanske aksjemarkedet å hive det inn her og, før det blir enda verre der, alle små tapene mine derifra har allerede begynt å bli store summer. Glad jeg er tungt inne i softox uansett, blir gøyt å se hvor høyt vi går det neste månedene.

2 Likes

Klok av skade skal jeg også se til å ha litt peng tilgjengelig dersom vi mot formodning skulle oppleve en dipp i løpet av dette året.

1 Like

Igjen Krafer - takk for at du tar deg tid til å svare. Jeg har nok en litt annen forståelse - men det har uansett ikke stor betydning😀

Jeg ser det er flere som har forsøkt å forklare oppgangen på 13 %, og kjøpet på nærmer 3 mill, rett før stengning (avslutning av forwardkontrakt, fond på vei inn mv). Personlig tror jeg det har sammenheng med flere faktorer - bl.a. informasjonen om at Swis 2 studiet ser ut til å bli ferdig tidligere enn antatt (den informasjonen har ikke vært kjent i markedet), mange innsidekjøp, rep emi er straks ferdig, straks nyhet om oppstart av SIS, nærmer seg endelig ratifisering av EU-godkjennelsen, dekning av SP1 som vil komme (for å nevne noen av triggerne vi kan vente oss). Det beste signalet for meg er å se at Almås øker sin andel og at ansatte/insiderne hamstrer aksjer.

7 Likes

Kjøper litt mere imorgen. Håper jeg kan få noe under 60. Kan vel fort dukke opp en melding før åpning og da blir det nok vanskelig.

Vet ikke om innsiderkjøp å info om rep emi har noe me de å gjøre. Gick å handle aksjen ner på 57-58 i Lang tid trots att info om Dette va ute i markedet.

Men jag skall ærlig inrømme att de va en merkelig syn att ikke se en större kursbevegelse på de innsider kjøpene. Hade forventet det.
Mest sannsynlig er Softox fortsatt påverket av den historisk dåliga informasjonshåndteringen.

Egentligen först etter kursbevegelsen innen stenging/ aukajon som de virker att folk vaknat opp.
Mange som sovit i elfte timmen här

1 Like

Du mener vel under 70 :smirk:

2 Likes

SoftOx bør lett kunne ha god effekt på helvetesild, der faenskapet slår ut i byller/sår.
Ville faktisk vært uklokt og ikke brukt det.

Dette er et vannkoppevirus som ligger lagret i beinmarg, og kan slå ut i voksen alder.

1 Like

Hehe. Ja. Vi gasser på uansett.

Noen formening om bruk av antivir mot skabb?

Jeg tror det er en kombinasjon av flere faktorer - hvor muligens info om Swis 2 var den utslagsgivende faktoren? Jeg skjønner heller ikke at flere reagerte etter alle børmseldingene om innsidekjøp - men min erfaring, skjønn det dem som kan, at rep emisjon i biotek har (i det kortsiktige bilde) en magnetisk kraft hvor kursen nesten konsekvent går ned mot emi kurs (hvilket er tilfelle i Softox også).

Du skriver at en har hatt mulighet til å kjøpe ned mot kr 57-58 - det er riktig - samtidig har det vært tilnærmet ingen aksjer å få kjøpt. Den daglige omsetningen har vært mellom kr 500 000 - 1 000 000 - og som en så på fredag, var det omsetning den siste 1/2 timen på ca 3 mill (dvs. mellom 3-6 vanlig daglig omsetning…). Jeg tror, særlig etter at SP1 tar opp dekning, at vi vil få en større interrsse og omsetning i aksjen - og det er relativt få aksjer som rent faktisk er omsettelige, så det skal ikke store interesse til før vi får en kraftig stigning (ref fredag).

7 Likes

“Subscriptions are binding and irrevocable, and cannot be withdrawn, cancelled or modified by the subscriber after being received by the Manager or, in the case of subscriptions through the VPS online subscription system, the online subscription registration.”

Om det er rep-emi det er snakk om, så kan man legge inn ønsket antall / trekke bestillingen når som helst inntil utløpet av fristen.

2 Likes

Har du prøvd?

Teksten over er hentet fra prospektet, og om du logger inn på VPS og gjennomfører står det også “By signing this Subscription Form, or registering a subscription through the VPS online subscription system, subscribers having a Norwegian bank account provide the Manager with a one-time irrevocable authorization to debit the bank account specified below for the subscription amount payable for the Offer Shares allocated to the subscriber.”

Er jo ikke så fryktelig nøye dette her, men dersom det sprenger en “atombombe” i morgen, så vil de som har tegnet seg for ørten ganger overtegning kunne gå på en (helt unødvendig) smell.