På VPS får man ikke endret etter det jeg har sett men på Nordnet får man (brukt begge)
Da er det vel Nordnet som gjør det for deg rett før fristen da? Og gjelder Zero-kontoer eller noe?
Gjelder Zero ja og trykker bare på “endre”/“slett” selv
Jepp, det stemmer nok, de er jo bare mellommann og har systemer som gjør at de ikke glemmer dette rett før fristen. Hvis ikke systemene er nede da
Har prøvd, der er fullt mulig å tegne / avlyse tegning i VPS (myvps) når som helst pre-frist.
Du har helt rett. Merkelig at man blir advart to ganger om at det ikke er mulig først da!
Anyway - da kan vi legge den død.
Gå inn på VPS Investortjenester > Hendelser > Tegninger, og trykk på Annuller. Legg eventuelt inn ny bestilling under Hendelser > Emisjoner/tegninger hvis du vil endre.
Har ingen grunn for å endre noe, alt ble gjort første dag.
Null stress, har foreløbig ingen planer om å kansellere
Men i samme rennet; et nytt spørsmål. Er det slik at man må ha penger stående på aktuell konto før man får vite hva man får tildelt? Det kryr ikke av penger på min konto, så om jeg for eksempel får overtegnet med 100 ganger (lite sannsynlig, men jeg har lite aksjer i utgangspunktet), så må jeg selge andre aksjer og ha pengene stående på konto uten å vite om jeg får tildeling? Eller har jeg misforstått?
Tildeling: 04.03.2021 15:06
Betalingsdato 05.03.2021
Interessant! På min IKZ-konto på nordnet får jeg opp følgende vilkår:
Dette skjer hvis du svarer
- Du kan endre tegningen frem til 2021-03-02.
- 2021-03-02 må du ha penger for hele tegningen din tilgjengelig for handel på kontoen din. Hvis ikke kan hele eller deler av tegningen avslås.
- 2021-03-03 trekker vi penger og tildeler betalte tegnede aksjer (ACC). De endres til ordinære aksjer normalt etter rundt 2 4 uker.
- Tegner du aksjer uten tegningsretter vises søknaden på kontoen din som ubetalte tegnede aksjer (SØGNAD). Når vi får beskjed om en eventuell tildeling trekker vi pengene og tildeler aksjer. Det tar normalt 1 2 uker.
Det er kanskje forskjellige frister alt etter tegningssted/betalingssted. Fristene jeg ga var ved tegning via VPS Investortjenester.
Man må huske på hva zero er:
Nordnet eier aksjene, og gir deg zerokontoen som er en livforsikringskonto for 101% av verdien på aksjene de eier for deg.
Så de trenger en dag eller to ekstra på å ta inn alle tegningene for sine kunder, så er det nordnet som tegner seg.
Så de gjør jo dette for å være dønn sikker på at de ikke blir sittende med masse aksjer på bok som ingen plutselig vil ha.
Gir mening, takk folkens! Husker nå at jeg leste noe om dette når Gamestop-sagaen var på sitt mest potente. Noteres!
Matcher på 70 blank i pretraden no. Veit det er tidleg enda men dette kan jo fort vise seg å vera ein fin dag å vera Soft Ox-aksjonær
Flere som ble tatt på senga fredagen som må gjøre noe valg nå, vente litt med å kjøpe seg inn igjen ved kursfall eller kommer det flere slike stunt?
Vel det i november er jo ganske friskt i minnet men det er da dumt å bli løpende etter når det i utgangspunktet er så billig tenker på the whom we do not speak of.
The fomo is strong.
Det blei visst ein litt rolegare start på dagen enn pre-traden skulle tilseie. Får sjå kva dagen bringer. Eg selger i alle fall ikkje ein aksje på lang tid her.
Fyller på på disse nivåer. Det er så lite aksjer i emisjonen at jeg tror den har null å si for kursen og vi kan forvente en del fremover.
Tror ikke man skal tenke så mye over den nedgangen som er nå. Emi magneten er fortsatt sterk. Når den er over, så ser vi jo hva som fort kan skje(mtp fredagen). Lite aksjer tilsalgs når det blir volum og mange gode triggere de neste månedene.