Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Utsatt forbi Corona mer eller mindre, som nok ikke er tilfeldig.

Det tilsvare bare ca 1,33%. Du burde fått 1650x0.0279 = 46
Er du sikker du eide alle pr 16 desember?

Fikk selv ca 2,78%, noe som samsvarer med 0.0279 tegningsretter pr aksje.

1 Like

De hadde jo virkelig hatt nytte av dette under Corona pandemien.

De mener nok at risikoen med å inngå nye, uprøvde avtaler er for stor.

Helt utrolig. Softox har ikke hatt det lett med HINAS, FHI osv. Ett år har de klart å utsette det.

Uansett, største triggeren den neste måneden er heldigvis ikke den avtalen.

3 Likes

Har ikke SoftOx en meget god dokumentasjon på virkning og sikkerhet fra en seriøs test i Tyskland? I så tilfelle burde dette vært mer enn godt nok for våre helsemyndigheter.

Det er vel ingen som tror at det vil gå mindre av desinfeksjon på sykehusene etter denne pandemien :thinking:

Handler ikke om Softox, men på generell basis. Type logistikkproblemer etc. Ikke tiden for fuckups.

Både en trigger (og ønske fra min side) er å få mer utskiftning av aksjonærmassen :slight_smile:

1 Like

Kommer til å dunke inn to-tre veldig gode meldinger i Mars. Det er jeg nesten helt sikker på. Skulle dog hatt mere løskrutt.

Det drives noe dumping her nå ja…håpløst

Alltid ha løskrutt

Merkelig etter det nettopp har vært insidekjøp i stort månn, det er vist allerede glemt hos flere… som om ikke innsiderne vet når ting skjer?

2 Likes

Det største problemet til Softox er trolig en del av aksjonærene.

Føler alt glemmes rimelig fort hos de fleste på børs om dagen. Buy the rumours, sell the news har jo blitt normalen…

Syns det har blitt betydelig bedre enn det var, men noen kunne hatt godt av ei pause fra skjermen, i hvert fall noen minutter…

Som jeg har skrevet før, og fortsatt mener, så er problemet til en viss grad at du har flere typer aksjonærer i selskapet.

1. Noen er investert fordi de har tro på større inntekter snart (og her kan du ha forskjellige definisjoner av snart). Disse er nok litt urolige / skuffet i dag.
  2. Noen er investert pga forsknings- og utviklingsdelen (og her kan du ha forskjellige produkter man har mest tro på). Disse bryr seg nok ikke så mye om dette.
  3. Noen pga en kombinasjon.

For meg er bullscenarioet at selskapet lykkes med salget såpass bra at de ikke lenger trenger flere emisjoner. Men selv om de ikke gjør det, så tror jeg resultatet blir bra om man ser litt fram i tid.

Hvis HINAS er utsatt nok en gang, så var det vel ikke noe sjokk for noen, men en negativ trigger. Hvor stor er den? Vel, det kommer litt an på hvor mange av “type 1” aksjonærer som er igjen i selskapet. Dette nevnte jeg vel allerede på min oppsummering fra kvartalsrapporten at fort kunne skje. Men i det store og hele er vel en eventuell utsettelse på noen måneder ikke noen krise. Jeg vil tro at EU godkjenning også er vel så viktig (kanskje viktigere) for selskapet, da jeg tror det åpner opp andre markeder.

Det største problemet er egentlig at selskapet aldri får testet strategien de hadde, fordi det offentlige legger kjepper i hjulene. Men, uansett hva som skjer, så er ikke det noe hverken selskapet eller vi som aksjonærer får gjort noe med.

13 Likes

Tror nok at de fleste har innsett at desinfeksjon ikke vil skape de enorme inntekter som mange innbilte seg for et år siden.
Men mange har nok hatt en forhåpning til at Hinas skulle gi et så godt salg at selskapet ble selvfinansiert i sine øvrige og meget spennende prosjekter. Å vinne Hinas hadde gitt en stor indirekte boost på alt salg gjennom andre kanaler også. Dette fordi mange da hadde fått øynene opp for de gode kvaliteter i produktet. En bedre referanse til kvalitet enn Hinas er jo vanskelig å få. Hinas hadde selvsagt også kunnet gi den samme gode referanse for hele EU-markedet etter en godkjenning.

Men Hinas kan fortsatt komme. Det hadde tross alt vært langt mer alvorlig om man ikke vant anbudet…

2 Likes

Jaja, ting tar tid. Forandrer ikke selskapet mye.
EU godkjenning kommer straks, åpner store marked seg for lille SoftOx.
Regner med at CoopMed har avtaler i boks alt.
Så er ikke 2mnd utsettelse viktig.
Tenk på Swis og SIS og SBE ! SoftOx er kun priset til 500mill.
Almås og co kjøpt fylt på mye ved emi og de har overbevist andre investorer. :mask:

Da var kl.16:30 3.3.2021. RepEmi er ferdig tegnet.
Kan vi se videre framover :+1:

2 Likes