Forsto ikke helt den meldingen i dag men gambler på at med flere av aksjonærene ikke har forstått dette med tegning og ikke tegner, så tegnet enda 500 til og krysser fingrene.
Meldingen i dag var vel bare en påminnelse om at tegningen avsluttes i dag og ikke noe mer enn det vel.
Var sikkert det, ble bare i tvil om så mange har tegnet, vet 3 som ikke hadde anelse om hvordan det gjøres så minst to ikke har gjort noe.
Mange av oss litt mer rutinerte har overtegnet. Så tror ikke det blir ett stort problem. Jeg har iaf. overtegnet 5x
Min konklusjon er at sjansen for at de må kjøre en emisjon til økte betraktelig i dag. Kan være jeg tar feil, har ikke satt meg så godt inn. Tror samtidig den blir satt på 55+, så ikke et problem.
Det kommer nok helt an på triggere framover. Er vel uansett noe man kan forvente mer mot slutten av året, så mange triggere før den tid - på godt og ondt.
Etter nesten et år som liten aksjonær måtte jeg prøve noen produkt. Kjøpt på nettet.
Syns det virker bra. Litt tørrere å smøre utover enn alkoholbasert, men lukter bedre👌.
Men må si det er mange merker ute. Assist, antivir, aeris, safedes…
Når får vi vite hvor mange aksjer man fikk i rep emi?
På overtegning?
Ser ut til å komme på VPS i morgen, Nordnet IKZ sikkert ikke før fredag.
Ja. Overtegning. Takk for svar.
Kan se ut som den lille flasken på 100ml vender tilbake nå, pumpeflaske har de også pluss 5L hånddesinfeksjon (mener det kun var på desinfeksjon før).
Hvordan fungerer overtegning? Blir det fordelt likt på alle overtegningene eller har beholdning/antall tegningsretter noe å si for prioriteringen? Har Nordnet Livsforsikring andre regler på dette enn hvis man hadde hatt aksjene privat (altså tegning direkte på VPS) ?
Må være ærlig jeg er helt grønn desverre, så derfor satset jeg på tidlig tegning i tilfelle det var en prioritering den veien.
Tror det normalt beregnes ut ifra hvor mange tegningsretter man hadde.
Lik fordeling prosentvis om man er stor eller liten med andre ord
Det er synd, men kanskje ikke veldig overraskende, at HINAS anbudet virker igjen å bli utsatt. Det positive, ut fra korrespondansen, er at mye tyder på at Softox har veldig gode sjanser til å vinne anbudet (hvilket for såvidt heller ikke er overraskende).
Noe jeg derimot lar meg overraske over, et at investorene/aksjekursen alltid blir mest påvirket av nyheter vedrørende desinfeksjonsmiddelet - som er det desidert minst interessante i “porteføljen” til selskapet. Nå virker det som at SIS straks er klarer fase 1 - Swis 2 er helt i sluttfasen og innsiderne/ansatte (særlig Almås) kaster seg over og tegner for nesten 10 mill. Det har tilnærmet null effekt - og det er for meg helt merkelig at kursen i dag faktisk er på akkurat samme nivå som før alle nyhetene rundt SIS, EU godkjennelse mv… Jeg har investert i selskapet pga sårskyll/sårbehandling/ SIS - desinfeksjon er ren bonus.
Heldigvis er vi straks helt ferdig med emisjonen - og jeg tror det er flere som kommer til å bli misfornøyd med antall aksjer en blir tildelt, dvs at det ikke gis mulighet for særlig overtegning.
Hvis Swis snart er ferdig i mai så «trenger» vi vel desinfeksjon i det hele tatt i år
Greit nok med litt utsettelse gjør jo ingenting med en måned eller to hvis så er tilfelle, det jeg heller bet meg merke i var det positive og gode tilbakemeldinger som også frem kom der… og den kontrakten er ikke stor for å si den sånn, kun noen få millioner.
Som du sier er det mye annet som SIS, SWIS, EU godkjenningen og sist men ikke minst kontrakt med FSi som kan vise seg å kan bli GULL hvis man snakker NATO.
Hadde vært mye deiligere med store kontrakter med utlandet. For meg spiller HINAS utsettelsen, hvis det skjer, ingen rolle. Er ubetydelig og dupper kursen fyller jeg opp mer. Kursen blir nullet ut for hver gladmelding og da er det enkel matematikk at kursen skal kraftig opp når triggerne nevnt lengre opp i chatten kommer.