Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Blir vel R A L L Y nå med overtegning med 700 000?

3 Likes

Får ikke mine :shushing_face:

Næh. er 700’ som ønsket aksjer til 55, ikke 62 :wink:

Steike.

Snart kommer de springende etter på 75kr…+

4 Likes

I lengden, hvis den myke okse leverer, så vil 75 fremstå som tidenes varp.

3 Likes

Det betyr at investorer (som eide aksjer 16. des 2020) samlet overtegnet 5 ganger - og ønsket å kjøpe aksjer for tilsammen nesten 55 mill (til en kurs på kr 55). Overtegningen på 700 000 aksjer utgjør alene nesten kr 40 mill!! Vi har i perioden fra nyttår til tegningsperioden nå (endelig er ute) hatt en gjennomsnittlig dagsomsetning på litt under kr 1 mill, hvilket tilsier godt under 20 000 aksjer… Ja, kursen ligger i dag på kr 62 - men jeg skal i alle fall kjøpe aksjer for den delen som jeg overtegnet, og det skal ikke mange andre på banen heller før kursen vil stige…

5 Likes

Deler dine tanker her fult ut :smiley:

Få litt media dekning også med “Softox kraftig overtegnet”, vil enda flere komme på banen…

Nå som emisjonen er unnagjort kan de komme med noen oppdateringer, rundt oppstart fase1 av SIS og BE, samt Forskningsinstituttet.

4 Likes

Tenker det er akkurat det som trengs for å stagge de som garantert kaster kortene etter å ha fått vite om den sannsynlige HINAS-utsettelsen etter børsen stengte (Face-gruppen). Skal bli interessert å se retningen i morgentimene.

1 Like

Rimelig negativ stemning på FB gruppen. Virker som om folk mener HINAS dealen er make or break for softox. Tenk hvordan stemninga blir hvis ikke soft vinner det anbudet :sweat_smile:

Den FB gruppa er noe av det flaueste jeg ser. Ser man hva slags aksjonærer som herjer i Soft. Bare å få vekk de som tror Soft handler om antivir. Så kanskje man får den reprisingen vi venter på.

9 Likes

Kan se ut som jeg ikke får hele min 10x overtegning.

Det er nok en og annen som har solgt seg ganske mye ned i håp om mest mulig emi aksjer som nå vil se de ikke fikk, en del som begynner å få det ganske travelt med å komme seg inn nå før ett EU svar og SIS melding… kan bli en eksplosivt oppgang ut av dette.

3 Likes

Er ikke så veldig lenge til man kan begynne å tenke mer på Swis og 510(k) søknad
image

6 Likes

Jeg har lekt litt med tanken på at de allerede gjorde det rundt årsskiftet, som hadde passet bra hvis søknad tar 90 dager og de er ferdig med Swis i slutten av mars, og helt ferdig i mai. Det var jo på høsten i fjor de nevnte denne forhåndsgodkjennelsen/ 501-clearance.

5 Likes

Kan hende du treffer blink der Hardox at søknadsarbeidet er i full gang, denne videoen bekrefter dine tanker…

Se fra 2.30 min.

https://www.youtube.com/watch?v=Hh7YCeS-ya0&feature=emb_logo

5 Likes

Er jo litt synd hvis anbudet nå er utsatt nok en gang. Antar nå at det stemmer egentlig.
Nå er det jo langt ifra sikkert at SoftOx vinner deler av anbudet uansett men hadde vært en veldig fin inntekt å bygge videre på. SoftOx hadde jo fått det økonomisk en god del enklere hvis de hadde vunnet “sin kategori” i anbudet.
Noen make it or break it er jo ikke HINAS uansett men både utsettelse og beslutning vil jo fort kunne påvirke behovet for eventuelle nye emisjoner. At akjsonærbasen er litt sammensatt og noen av de baserer kjøp og salg på alt av triggere (store og små) tror jeg egentlig bare vi må leve med og det skaper jo litt omsetning i aksjen så jeg tror egentlig ikke det er negativt jeg.

Men det viktigste fremover er jo resultatene fra forsøkene som gjøres.

3 Likes

Husker ikke 100%, jeg fylte på resterende 50% av beholdningen en periode etter ifjor sommer typ. Uansett er 2-3% tegningsrett av beholdningen mye mindre enn hva jeg er vandt med ifbm emisjoner/tilbud fra andre selskaper… Skulle gjerne ha benyttet meg av flere tegningsretter. Men har overtegnet langt over de tildelte rettene, så får vente og se hva de får skrapt sammen :slight_smile:

Fikk kj;pt paa 57 naa jeg, ellevilt med tanke paa hva som kommer i i n;r framtid. Satte faktisk kaffen i halsen.