Satser på en helt A-OK oppgang når overtegnerne kjøper noen aksjer de ikke fikk tildelt, så ser denne nedgangen som kortsiktig. Klarte å nappe til meg noen få aksjer selv men begynner å bli skralt på konto
Skal overhodet ikke klage på EMI-tildelingen. Fikk kjøpt tilsvarende 10x overtegning på 55 og 56.
Så mange som har overtegnet i emisjon, kan jo bare kjøpe nå !
Hinas oppdatering gjort idag, så da stemmer dessverre 01.10.2021…
Når jeg går under tegninger på VPS så ligger det en linje der med status “Godkjent”.
Er det bare at tegningen er godkjent eller er det faktisk det man får?
Hos meg ligger det jeg ba om der og det var 50x rettene så litt overrasket hvis dette er endelig resultat.
Hvor langt ned på minusskalaen kan de som administrerer sykehusinnkjøp havne. De velger altså å ikke gi innpass til et produkt som er overlegent andre i forhold til å bekjempe pandemien på et område. Det er klart at det er ikke gjennom hånddesinfeksjon vi stopper pandemien. Likevel bør man bruke det mest effektive man kan i alle ledd.
Stilte dette spørsmålet i går også. Jeg tror nok det bare er godkjent registrering av hva du ønsker.
Dette er bare at din emisjonssøknad er godkjent. Selve tildelingen kommer de nærmeste dagene.
Det nesten mest provoserende er at FHI setter seg på bakbeina i forhold til å anbefale alkoholfri desinfeksjonsmiddel basert på hva som er gjeldende anbefalinger i Skottland og USA. Som åpenbart er av generell art. Snakk om å være bakstreversk til det helt ekstreme.
Jupp regnet med det. Ser jeg leste @Aaleby sitt innlegg feil/ufullstendig og trodde han mente hadde fått svar.
Takk for detaljert svar @busk1.
Ville blitt en sell of uansett når de hadde sett hvor forsvinnende liten den avtalen egentlig blir i kroner å øre…
Har heller fokus på EU godkjenningen og mulige avtaler der som fort kan komme i etterkant. Oppstart SIS og spenningen til den mulig avtalen med forsvaret som også kan komme tidligere enn antatt 1. April.
Vi får bare håpe at de mest utolmådige aksjonærene selger unna nå og kommer tilbake når det blir litt blest igjen
Er ikke helt sikker på det. Alle inntekter er kjærkomne i denne fasen og har jo vært snakk om at det å vinne et HINAS anbud vil være med på å anerkjenne produktet og forenkle innsalget andre steder også. Så jeg tror det hadde vært positivt og slått positivt ut.
Så langt som det der tenker vel ikke Softox aksjonærene flest vel? (spøk)
Tror marginene i kroner og ører er mye større ved å selge til privatmarkedet gjennom butikker en eit anbud i helsesektoren.
Nå er det flere å flere utsalgssteder som fører produktene så vi er på rett vei.
De akjsonærene du spøker om der vil vel ikke ha noen formening om verdien på kontrakten uansett vil de det da? Full jubel uansett tror jeg
Da er jeg inne i aksjen jeg også. Lav markedsverdi i forhold til potensiale. Tenker å innkassere 100-150% på denne minimum.
Begrepet “r*tards” er egnet for oss som holder denne også - så her vil du føle seg som hjemme
Krafer - jeg følger deg på det du skriver, kursen er ned rundt 10 % (var ned over 15 %) fra tidspunktet det ble kjent i markedet at HINAS anbudet (igjen) ble utsatt til 1. okt. Det vil si at selskapsverdien er redusert med over 50 mill pga utsettelsen (tviler på at Softox ville hatt inntekter pga HINAS på 50 mill i denne perioden anbudet ble utsatt) - men det å vinne HINAS ville fått en anerkjennelse (og vært en viktig døråpner) inn mot andre markeder.
Når det er sagt, synes jeg likefullt at investorene har veldig mye fokus mot desinfeksjon, og kursen lar seg mye mer påvirke av positive/negative nyheter på dette området - sammenlignet med SWIS og SIS. Selskapet har selv orientert markedet om (se Q rapporter) om at at parallelt med siste studie i SWIS 2 arbeider med sertifisering av sårskyll produktet - og det var veldig liten interesse når det ble kjent at siste fase ser ut til å være ferdig allerede denne våren.
Jeg er sikker på at innsiderne/ansatte har vært kjent med utsettelsen av HINAS - likevel velger de å hamstre aksjer på kurs kr 55. Hva tror dere er grunnen til at de kjøper aksjer/øker sin andel på disse kursene…?