Det er tross alt stor forskjell på et farmaselskap som finansierer forskning og utvikling via egne inntekter, og et som må gjennomføre stadige emisjoner.
Om SoftOx allerede i år får bekreftet at de har godkjente / effektive produkter (SWIS / SIS), så skal kursen flere hundre prosent opp, emisjoner eller ei.
Dette er jo både på godt og vondt. Hvor hadde kursen vært i dag uten desinfeksjon? Jeg tror desinfeksjon alt i alt har bidratt positivt til kursen.
De andre områdene er litt frem i tid og krever at forskningen gir de resultatene vi håper og tror på. Da er det naturlig at det som skjer innen desinfeksjon påvirker i ganske stor grad. Er jo der inntektene kan komme fra den nærmeste tiden. Så får vi håpe de andre produktene melder seg på der så kjapt som mulig.
SoftOx Solutions AS: Final result of Subsequent Offering
Men hvor blir det av den endelige godkjenningen ? 11.12.2020, Helse og omsorgsminister Bent Høie har redegjort i et svar til Stortingsrepresentant Kari K. Kjos (Frp) at Norge vil åpne opp for alkoholfrie hånddesinfeksjonsmidler hvis nye produkter blir godkjent av Miljødirektoratet i henhold til de nye EU-reglene for biocider. SoftOx har til nå solgt sine hånddesinfeksjonsprodukter innenfor en overgangsordning i påvente av endelig implementert regelverk. Hvis ikke Folkehelseinstituttet i etterkant oppdaterer sin håndhygieneveileder, så må det vel bety at dem overkjører helseministeren ?
Så vidt jeg tolket det henger det sammen med EU-godkjenningen. (altså rundt mars/april).
Regner med desperate aksjonærer ringer ned byrokratene disse dager for å få klarhet i om det godkjenningen kommer på tide eller nok en gang blir utsatt
Blir det nok en utsettelse på dette som burde være en formalitet, så kan man jo begynne å lure på om sprit-mafian har en finger med i spillet
Har også forstått det slik at de må åpne opp for dette etter den nye biocid forskriften men vi har ikke den endelige godkjenningen enda, forhåpentligvis kommer den nå i Mars. Forsto jeg det rett så var det danskene som trengte mer tid. Kan tyde på at Norge allerede har signalisert positivt svar? ville de gitt negativt resultat ville det blitt meldt før svar fra danskene eller?
Det ser ut som at Claus Seeberg har fått enda et påfyll, ikke bare i emisjonen mot de ansatte:
Primary insider Claus Seeberg, though his holding company CS Holding AS has committed to subscribe for NOK 293 150 in the Subsequent Offering.
NewsWeb
I dagens melding var det et vedlegg:
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=526811&attachmentId=212730&obsvc.item=1
Ja de som virkelig kjenner dagens situasjon fyller på, og gjøkredet på facebook dumper.
Kommer nok en kanin opp av hatten nå som emisjonen er ferdig.
Solgte i går på infoen som kom fram her og kjøpte tilbake i dag, ble 6-7% av det. Kjøpte litt mer enn jeg solgte, men har fortsatt litt igjen å kjøpe.
Merker at hvis jeg ikke henger meg opp i hva jeg tror jeg kan tjene, men bare trader litt her og der, så tjener jeg mer. Har ikke alltid tid, så blir jo sittende i flere uker sånn typisk.
Aksjene står nå tildelt på vps konto.
Fikk ~2,5x opprinnelig tildeling.
Edit:
Alle trenger ikke bekrefte at de fikk samme tildelingsfaktor…
Samme her, fikk også 2,5x tildeling av opprinnelig.
Hadde 5 tegningsretter, tegnet meg for 2600 aksjer og fikk 12
Jeg fikk også x 2.5…
har noen som har aksjene på nordnet zero fått overtegningen nå?
2,5x her også. Fornøyd med det
Tydeligvis veldig mange som ikke har benyttet seg av tegningsrettene sine…