Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Les spørsmålet en gang til…
Det er ikke snakk om hverken trekk av betaling for tildelte rep.emiaksjer eller når tegningsretter omgjøres til aksjer.

Flere over her som har overtegnet via VPS har fått vite via VPS hvor mye de har fått overtegnet. ( x2.5 ca)
Vi som har overtegnet via Nordnet(IKZ) har ikke fått vite noe enda.
Skal vi anta at vi også får x2.5? Eller er det mulig at vi får overtegnet mindre/mer enn de som har overtegnet via VPS?
Når kan vi med IKZ evt. forvente å få vite andel tildelt overtegning?

Personlig regner jeg med å få 2,5x overtegning på IKZ og at andel tildelt overtegning blir bekreftet i løpet av neste uke.
I tilfelle man ikke har nok penger på konto når det trekkes får man beskjed om dette og kan justere dette etterpå iht. Nordnet.

Fann det SoftOx Solutions - #6259 by OYV

Eg tolker det som det tar 1 til 2 veker før vi får vite hvor mange vi får men minimum x2,5 som andre her har fått.

Det punktet gjelder vel kun hvis du tegnet aksjer uten tegningsretter?

Jeg tolker det som at det gjelder både for de som overtegner og for de som tegner uten å ha noen tegningsretter fra før

Alle som har overtegnet, uansett kontotype, fikk nok 2,5 ganger antalll tegningsretter man hadde. De uten tegningsretter fikk ingen ting.

At man får såpass mye mer som 2,5, tyder jo på at det er mange som ikke har giddet å tegne seg, som igjen henger sammen med den lave antallet tegningsretter som ble trykket. Jeg har jo tidligere klaget på at disse rep.emiene er blitt så alt for små, men det er jo et tankekors, eller paradoks, at det nettopp er at prosenten er så lav, som gjør at overtegningen kan bli så stor.

5 Likes

Jeg tror det henger litt sammen med aksjonærmassen med mange småaksjonærer som er i minus + at rep.emien var for aksjebeholdning i desember. Mange har kanskje derfor solgt og ikke giddet og tatt stilling til emisjonen

1 Like

Får vi en sluttspurt i Softox før helga. :chart_with_upwards_trend:
Lurer meldinger rundt hjørnet. :shushing_face:

3 Likes

Var vel 300 små opp til kr 60. Selvfølgelig valgte noen å “dumpe” den samme mengden istedet. Utgjorde en fin forskjell på 4%. Vante livet i en så illekvid aksje.

Aaleby - hadde du tenkt å selge i dag? Hvis ikke - har det vel ikke noe betydning om kursen er 60 eller 57,5😀 Jeg har investert pga SWIS (sårskyll/sårbehandling) og SIS - og har stor tro på at selskapet med sin “teknologi” kommer til å bli en stor suksess, og vil revolusjonere helsevesenet. Da vil vi etterhvert se en mye større interesse for aksjen og helt andre kurser.

Ønsker dere alle en riktig fin helg!

7 Likes

Var mest et sideinnspill på kommentaren rett over. Ganske så behagelig å ha en større del av porteføljen hvor de daglige bevegelsene er tilnærmet helt underordnet :partying_face:

2 Likes

Så vidt jeg kan se tar søknad om CE merking i snitt rundt 4-6 uker (en plass stod det opp til 14 uker). Hvis SWIS etter planen blir helt ferdig 31. mai bør det vel være gode muligheter for salg i år. Og det samme i USA. Kan bli bra hvis de første kundene er Forsvaret, NATO e.l som det kanskje ligger an til.

8 Likes

De som tegner via IKZ hos Nordnet kan regne med å få mer enn 2,5x overtegning. Det skyldes at Nordnet bestiller aksjer for alle tegningsrettene som finnes i IKZ-kontoer totalt, men at en del eiere ikke benytter sine rettigheter som Nordnet bruker for å bestille aksjer.

3 Likes

hva skjer hvis ikke nok tegner seg da? Må Nordnet ta støyten selv?

Nei, de er sikret ved at de sammenstiller kundene sitt svar dagen før den generelle fristen, så sender de inn sin tegning på bakgrunn av denne

1 Like

Jeg registrerer at det skrives veldig lite om dette SWIS2 på diverse fora - det meste dreier seg om desinfeksjon og skuffelsen over UTSETTELSEN (selskapet har ikke tapt) HINAS anbudet.

Det å bli ferdig med SWIS 2 i løpet av mai er veldig bra - og når det gjelder godkjennelse av produktet (og CE merking) kan det være verdt å lese det som står i Q4 rapporten s 5, hvor følgende siteres;

“In parallel with the completion of the clinical study, the company’s quality system continues
to be developed to satisfy the requirements for CE marking.”

Bør det ikke dermed være realistisk at produktet kan komme i salg i slutten av 2021/starten av 2022? Vil det ikke være naturlig at det amerikanske og det norske forsvaret vil kjøpe SWIS 2 produkter, basert på kontakten/avtalen/forskningssamarbeidet?

Videre står det også at når det gjelder Animal health og studier relatert til SWIS, som har blitt utsatt pga Covid-19, i samme rapporten at en tar sikte på å starte opp siste fase i Q2 2021 (ikke lenge til) og ferdigstille i Q4 2021 - se s. 5.

I tillegg nevnes at oppstart av fase 1 i SIS er rett rundt hjørnet (og en må huske på at lengden på disse studiene er mye kortere sml med kreftsstudier), og for dere som er mest opptatt av desinfeksjon så er det ikke lenge til vi får en endelig EU ratifisering med forhåpentligvis nye distribusjonsavtaler (april) og HINAS i høst.

4 Likes

Jeg forventer at det skrives mye mer om dette etter Q1 rapporten :slight_smile:

Hvordan er det mest trolig tidsforløpet vil bli for SIS-studien? Må man her som innen kreft kjøre fase 1, 2 og 3 og eventuelt hvor langvarig vil disse studieperiodene være?

Nå er jeg på tynn is - her er det helt sikkert flere andre som kan dette mye bedre enn meg - men det vi vet er at Softox har fått Fast track (SIS) hvilket betyr i seg selv ar en påregne kortere tid enn hva som er vanlig, hvor jeg også har forstått at en har mulighet til å komme med resultater mer fortløpende. Samtidig har jeg lest et sted, uten at jeg klarer å finne kilden, at disse studiene er betraktelig kortere enn ifm kreftstudier og at studiet tar rundt 6 måneder. Er det andre som kan utfylle?

Ja - det bør en forvente.