Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Når det gjelder CE-merking kommer det vel litt an på hvilken klasse SWIS må sertifiseres under også.
Noen som vet om SoftOx har sagt noe om hvilken klasse SWIS må sertifiseres som?

Så litt på definsisjonen for study completion date og den er beskrevet slik:
“The date on which the last participant in a clinical study was examined or received an intervention/treatment to collect final data for the primary outcome measures, secondary outcome measures, and adverse events (that is, the last participant’s last visit).”

Så 31. mai er vel i tilfelle da man regner med siste pasient har vært inne til siste oppfølging. Er vel da mest for å se etter eventuelle bivirkninger vil jeg tro.
Basert på det jeg har sett burde det vel ikke være veldig stor risiko for problemer på den fronten.
Jeg er mest spent på hvor godt det virker. Og ikke minste forhåpentligvis hvor mye bedre det virker enn referansen.

Men uansett om det kliniske er klart til at man kan CE-merke i juni, juli eller august så tror jeg CE-merkingen i hovedsak kommer til å henge på om organisasjonen får på plass kvalitetssystemer og rutiner som er gode nok til godkjenning. Det er en del krav der og kanskje spesielt hvis de må sertifisere i de høyere klassene. Men de har jo jobbet en stund med det og forhåpentligvis har de folk som har jobbet med det før.
Hvor lang tid sertifiserings-prosessen tar vil jeg tro også kommer litt an på klassen man må sertifisere produktet i.

Hvordan er det med produksjon av dette? Har de begynt å forberede det? Er det noe fra desinfeksjonsproduksjonen som eventuelt kan gjenbrukes?

Vi får vel egentlig bare håpe at selskapet gir god informasjon i Q1-rapporten som @anon80503862 er inne på.
Håper også de gjennomfører1 en planlagt Q1-presentasjon med mulighet til å spørre spørsmål.

5 Likes

Jeg har en teori om at det er litt mer lystbetont for selskapet å holde en Q1 presentasjon :slight_smile:

1 Like

Nytt felt for meg det med klasser for CE-merking, men ut fra beskrivelsene i linken under tipper jeg Class I eller Class IIa, som vil si lav eller lav til middels risk. Antar derfor at behandlingstiden også er i nedre del av skalaen.

2 Likes

Stor takk til JCP, Krafer og Hardox for informative innlegg om de forskjellige medisinske fasene og CE merking. Dette gir et godt innblikk i de ulike prosessene - og det gjør meg trygg på at det bør være mulig å få ut SWIS 2 produktene 2021/2022.

2 Likes

Man må også ha i bakhodet at SoftOx sine produkter (sannsynligvis) ikke vil bli behandlet som medisin i klassisk forstand, men som Medical Device.
Noe som forenkler prosessene veldig.

Ikke så enkelt å finne veldig mye rundt regulatoriske prosesser rundt dette på nettet. Men denne er ok.
Det fine her er at inhilator ser ut til å falle under Med. Device. Under punkt 11, side 8.

Hvis man søker på clinicaltriails så får man litt mer info.
Under ‘Description’ så ser man om det går under ‘Device’ eller ‘Drug’

Eksempel på Drug

Eksempel på Device

Edit
Så nå at HardOx hadde omtalt dette litt lengre opp her :+1:

3 Likes

Noe tru på meldinger/nyheter denne uka?

Tror/håper at nå når sp1markets har gjort seg ferdig med emisjonsarbeidet så kommer de med analyse.

Er vel bedre om de venter til studieoppsett med inhilator er offentlig.
Da kan dette virkelig ta av.

Jeg tipper på analyse etter q1 men vi får se.

Da strekker de “early next year” ganske langt (april).

Tja, jeg tror at selskapet framstår som mye mer oversiktlig på det tidspunktet.

Hva skal en analytiker legge til grunn angående avtalen med forsvaret eksempelvis ? Gitt hvor mye info vi vet i dag.

1 Like

På Q3 sa SP1 at en ville komme med analyse i løpet av Q1

Synes det er litt rart at analyse av SoftOx tar så lang tid, med tanke på at flere Growth selskaper har fått en og to analyse etter kort tid på markedet.

Stemmer det.

Det er ikke like enkelt å få frem en medical device lebger. Oncoinvent gikk i 2018 bort fra den strategien.

SoftOx omtaler SWIS som medical device i kvartalsrapportene i hvertfall.

1 Like

Jeg er egoistisk og ønsker høyest mulig kursmål ved første analyse. Det tror jeg man oppnår med vente til vi har fått triggere og mer klarhet. Men hvem vet.

2 Likes

Ikke noe i veien for flere analyser etterhvert.

Jeg er en svært kynisk person som ikke har verdens største tiltro til analyser osv. Jeg mener de ofte tar utgangspunkt i dagens kurs og legger på noen titalls prosent, og så justerer de regnestykket til analysen passer fasiten.

Med det mener jeg at jo høyere kursen er, jo høyere blir kursmålet, Og det er en fordel å få kursen opp gjennom triggere som er positive først før en analyse. Ellers så gir for analysen en kortsiktig opptur, men så fungerer den som bremsekloss senere.

Slik aksjemarkedet fungerer er det i mine øyne bedre å ikke ha en analyse enn å ha en analyse som har kursmål på eller under dagens kurs. Og det er mye enklere å forsvare en høy kurs i en analyse når man har fått triggere og fått mer klarhet i veien framover for selskapet.

For min del er jeg totalt uinteressert i en analyse med kursmål 70kr eller mindre for å si det enkelt. Jeg mener det er negativt for kursen på kort og mellomlang sikt.

Ingen av oss vet hva en analytiker vil vektlegge, men det er mye lettere å være optimistisk på selskapets vegne når man har fått litt mer kjøtt på beinet, ferdig med swis studien, fått eu godkjenning, kanskje distribusjonsavtale i Tyskland, igangsatt en sis studie, fått avtale med forsvaret endelig signert, osv.

Kommer en analyse før triggere tror jeg folk blir skuffet over kursmålet.

11 Likes

Blir jo artig å se en slik analyse, eller forsøk på en.

Hvordan skal man angripe inhilatoren? Dette blir ren eyeballin.

Hva er LOA? Hvor stor markedsandel?

Pneumonia is a common illness affecting approximately 450 million people a year and occurring in all parts of the world.[12] It is a major cause of death among all age groups resulting in 4 million deaths (7% of the world’s total death) yearly.[12][13] Rates are greatest in children less than five, and adults older than 75 years.[12] It occurs about five times more frequently in the developing world than in the developed world.[12] Viral pneumonia accounts for about 200 million cases.[12] In the United States, as of 2009, pneumonia is the 8th leading cause of death.[[23]]
(Pneumonia - Wikipedia)

Skal man regne hjem et Best case scenario her, vil ingen ta deg seriøst.
F.eks 200 mill behandlinger pr år x 1000kr pr stk :smiley:

3 Likes