Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Får vel kjøpe mer da før toget går

Det er best for de langsiktige at de utålmodige selger seg ut, og det er best for de utålmodige at de får en mulighet til å komme seg ut i null / med minimal gevinst.

3 Likes

Føler d på meg nå ass…toget fyres opp :wink:

Må vel ta turen innom feil side av Akerselva… Spent på lukten :wink:

1 Like

Husker jeg holdt på å trada litt for snart 15 år siden, fy flate så enkelt det var å tjene penger tenkte jeg, helt til man satt der å kursen dro eller begynte å bomme. Hadde tjent mye mer på bare å sitte. Var ofte opp i par mill på kjøp/salg til sammen pr. dag men det jeg ikke tenkte på var jo man må jo betale ganske høy rente for disse “lånte” pengene til oppgjøret kommer. Så summen av alt over litt lengre tid trading realt tap. Nå kun langsiktig:)

6 Likes

Gamestop må vel være daytaderenes drøm nå

1 Like

Heh, har nå 7% her for andre gang. Er egentlig langsiktig, men kunne ikke dy meg og solgte på sist melding. Kjøpte igjen på 57,8. Er nå ferdig lastet. Får jo ikke brukt pengene på ASK på denne. :see_no_evil::cowboy_hat_face:

1 Like

Som de fleste vet så har Softox nevnt WHO ved flere anledninger. Fant noe om IWGDF (aldri hørt snakk om det før så fikk litt lesestoff i helga) her som nevnes Softox, en litt eldre artikkel men kan være av interesse for de som har mest interesse…

• The global prevalence of diabetes mellitus was 425 million in 2017 and is estimated to rise to 629 million by 2045; 75% of these people live in low‐ or middle‐income countries.1 Diabetic foot disease is a source of major patient suffering and societal costs.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/dmrr.3267

2 Likes

Noen som tør si noen ang. verdien av en vellykket SoftOx Wound Irrigation Solution (swis) melding om 14dager?
Så starter vel en godkjenning prosess av Swis, eller må mer testing til ?

Umulig å si. Blir litt fantasitall i all den tid SoftOx sine produkter vil erstatte mye. @Boblegutten har jo gjort noen konservative regnestykker.

5 Likes

Vi får se om SWIS er noe for den nye guiden til IWGDF i 2021 eller blir det for tidlig?

The mission of the International Working Group on the Diabetic Foot (IWGDF) is to produce evidence-based guidelines to inform health care providers all over the world on strategies for the prevention and management of diabetic foot disease. Thus the IWGDF aims to reduce the high patient and societal burden of diabetic foot disease.

In 2021, the IWGDF will start the production of a new set of evidence-based guidelines to inform health care providers all over the world on strategies for the prevention and management of diabetic foot disease. We will use the GRADE system to developed these guidelines. Each guideline will be underpinned by one or more systematic reviews of the scientific literature, and there will an update to the widely praised practical guidelines.

1 Like

Det er vanskelig å sette en eksakt verdi på Swis 2 - dersom en baserer seg på tidligere uttalelser fra Almås i 2019/2020, og markedspotensialet til Swis 1 og 2, blir det som noen her skriver å tenke på et fantasitall (og Hermanrud i SP1 mener at fungerer Softox sine produkter er det mer riktig med en 3000 % økning enn 30 % - den uttalelsen kom før SIS…).

Kursen har i dag, slik jeg oppfatter det, ikke tatt innover seg at siste fasen i Swis 2 nærmer seg slutten og at en kan få et nytt produkt ute i markedet i løpet av 2021/2022.

3 Likes

Samme er min vurdering, hva er Mcap nå 600mill? burde heller ha vært minst ett par Mrd men dette kan komme veldig fort hvis Hermanrud spådommer kommer og markedet også mener produktet faktisk virker.

Med en kurs på kr 63 er Mcap ca 550 mill. Foreløpig har alle tester/studier vist fremragende resultater - og det en kanskje heller ikke tenker over er at dersom den siste fasen til Swis 2 underbygger tidligere resultater, og en får snart ut et sårbehandlingsprodukt. Vil ikke det i seg selv også øke sannsynligheten for at dette også vil ha unik effekt på sårbehandling (Swis 2) og inhalatoren (SIS)? En må heller ikke glemme at en også jobber inn mot dyr (SWIS), hvor studier skal påbegynnes denne våren.

6 Likes

Antibiotikabruk på dyr vil HELT klart komme mer i fokus i årene som kommer.

4 Likes

Som artikkelen din viser, er det allerede stort fokus på dette - og selv om dere ikke skal legge noe vekt på det (alle må selv gjøre sine egne undersøkelser, ikke stole på det noen skriver her), har jeg snakket med gårdeiere som driver med hester som virkelig vil ønske et slikt produkt velkommen. Dette er vel også hovedgrunnen til at Almås startet Softox?

4 Likes

Spesielt hestekjøtt ble kastet mye av her til lands tidligere pga. bruk av antibiotika. Noe annet også hvis det etter prøver viste for mye spor av antibiotika.

1 Like

Tenker i det hele tatt at det vil bli lettere å få satt fokus på og manet til kamp mot de store potensielle globale krisene i etterkant av covid-19. Det var mange stemmer som advarte mot at verdenssamfunnet ikke var beredt for en kommende pandemi. Brent barn skyr som kjent ilden og det er ikke et fnugg av tvil om at antibiotikaresistens utgjør den største fremtidige helserisikoen. Sett i det lyset er det nesten for godt til å være sant at et norsk selskap med mcap på 550 mill kan vise seg å bli en viktig brikke i kampen.

6 Likes

Korrekt. Jurbetennelse var om jeg husker riktig den selvopplevde erfaringen (brødrene Almås eide på et tidspunkt en av Polens største gårder) som var motivasjonen bak å prøve å få utviklet et mer hensiktsmessig produkt enn hva som fantes på markedet.

Fant denne betydelig lengre opp i tråden: “Masitt hos ku er ett stort marked, dette er behandles i dag mer eller mindre utelukkende med antibiotika.
Masitt/Jurbetennelse er noe som reduserer melkemengde pr ku, avbrudd i melkeperiode pga antibiotikabehandling(og ikke minst fare for å få dette i tanken og deretter meieriet, store bøter).
Høyere ytelse pr ku pr år gir bedre økonomi pr plass i fjøset. Stort marked i Norge, enda større i UK, DK osv hvor antibiotika er brukt over en lav sko.”

13 Likes

Takk Aaleby! Virker ikke som Almås har noen mindre tro på at dette vil bli en suksess i dag- og det er ikke en ulempe å ha gründere som er godt kjent med behovet. Pluss at dette også tydeligvis kan brukes på flere områder.

1 Like