Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Selskapet fortsette å bygge sten for sten - og nå begynner det virkelig å “dra seg til” med ;

• Snart ferdig siste fase i Swis 2 (sårskyll)
  • Oppstart SIS (fase 1)
    -Oppstart Swis 1
    -Oppstart dyrestudier (Q2)
  • EU godkjenning mars/april

Etterhvert, dersom resultatene fortsetter å bære like bra, vil en komme til et punkt hvor kursen også vil få et “rykk”.

3 Likes

Du bør legge til avtale med FFI før 1.april til triggerlista di.

1 Like

At man trolig ender i rødt på en melding som dette er i det hele tatt beskrivende for aksjonærene og total mangel på interesse utover TI. Folk gambler på at neste nyhet ikke kommer i morgen og at kursen skal falle tilbake (igjen). Ikke et dårlig bet heller.

Uansett, det blir ikke vårløsning før det kommer volum slik at nevnte ørejegere får erfare hvordan det er å gå glipp av en varig reprising.

3 Likes

I morgen blir det vel dumping av rep-emi aksjer :rofl:

1 Like

Hadde selskapet byttet navn til «Green Solutions AS» og i tillegg vært avhengig av store årlige statlige subsidier for sine produkter hadde vi kanskje vært priset til 4000 mrd :slightly_smiling_face:
Verden er blitt gal…

5 Likes

Hei Halleluja
Jeg trodde også på stigning. Imidlertid har jeg et par ganger i dag sjekket innpå aksjen på børsen. Og det foregår kursmanipulering ved robothandel på ensifrede aksjehandler.
mvh
boella

Utfra all klagingen på kursen her, så virker det som om folk har horisont på ca 2 sekunder. Dagens melding var fin den, men man kunne kjøpe aksjen for 55kr for syv handelsdager siden, så hvis vi closer på 63, så er aksjen opp 14,5%. på siden da.

7 Likes

Legg ut bilde av ei flaske Antivir på gjøkeredet på fb, så går den nok opp igjen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ikke så rart at folk klager på kursen når man har sett det samme skje gang etter gang på gladmeldinger. Kursen skyter litt opp før den sakte, men sikkert siger tilbake. Vet ikke hva som skjer om det er majoriteten av aksjonærer som ikke skjønner noe, kursmanipulasjon eller liten interesse. Trist at det også har vært lønnsomt å vært en øretriller, mens de langsiktige og trofaste aksjonærene ikke får den samme “belønningen”.

2 Likes

Det er vel heller trader vs trader, hvor den ene taper og den andre vinner. De langsiktige har vel hverken kjøpt eller solgt i dag?

4 Likes

Det er jo ikke tvil om at det er uheldig at for mange tyr til å trade oppganger i en så illekvid aksje. Man får nok betalt som fortjent til slutt, men det er lett å skjønne at trendene skaper både fascinasjon og tildels frustrasjon.

Håper at Sparebank 1 kommer med analyse av SoftOx nå i mars. Det blir spennende å se hva kursmålet blir.

Jeg håper det drøyer til neste måned, da har vi mer kjøtt på beina.

1 Like

Neste måned kan de øke kursmålet når nyheter tikker inn. Det er lettere å sette kursmål 250 hvis kursen allerede er over 100.

Hvis man blir frustrert over litt svingninger i kursen så er man ikke veldig langsiktig slik jeg ser det. :slight_smile:
Litt svingninger i kursen tror jeg i større grad er med på å skape litt interesse enn at det er uheldig.

For meg koker mye av frustrasjonen ned til at de som diskuterer på forum ofte har for høye forventinger til at markedet skal prise inn fremtidig suksess fra forskning. Så man jubler nok litt mer enn markedet generelt for slike meldinger. Og meldingen i dag kom kanskje raskere enn antatt men innholdet er vel ikke veldig uventet.
Tror man også må ha et litt edruelig formening om hvor mange som egentlig får med seg meldinger fra et relativt ukjent selskap notert på Euronext Growth (som vel @h3nk1 også var inne på).

Ting faller gradvis på plass og hvis ting går som vi håper så vil nok markedet våkne når man har litt mer konkrete resultater å vise til. Forhåpentligvis blir ikke det så lenge til nå. :slight_smile:

2 Likes

Ja, det greiene der har holdt på i lang stund faktisk. Men, det er faktisk ikke umulig vi skal ned i dag, og det på en kongemelding …

Må si meg uenig med deg her. Jeg har vært aksjonær siden mars 2020. Da stod kursen i 63. At aksjonærene begynner å bli utålmodige har jeg full forståelse for. Det er åpenbart at det er en eller flere som «manipulerer» kursen her.

Det her hører jeg hver gang kursen på en aksje ikke beveger seg dit man vil. Greia er jo at hvis selskapet til slutt leverer, så går kursen dit den skal. Det er bare å sitte hvis man tenker at det er idiotsikkert at de kommer til å levere (før de evt trenger penger igjen).

Hele greia med biotek er at man må treffe med inngangen sin. Alle som satt i denne aksjen før sept 2018 og var “long” har tapt penger. Manipulasjon? Nei? De har bare brukt lang tid på å komme dit at de leverer. Lengre enn optimistiske aksjonærer trodde til å begynne med. De som kjøpte på riktig tidspunkt har 150% fortjeneste.

4 Likes

Og motparten hører det samme fra folk som ikke er kjent med handelen i aksjen de har tatt en posisjon i.

Aksjen prises sånn eller sånn fordi markedet X og/eller fundamental utvikling Y og Z.

Dette er både rett og rimelig å påpeke. Samtidig er det åpenbart for dem som har fulgt handelen i SoftOx siden i midten av fjoråret at noe endret seg gjennom høsten da aksjen ble direkte radbrukket etter samme oppskrift man så i Funcom på positive nyheter. Og jammen var det ikke samme aktør man så besøke listene i kjølvannet av dette.

Resultatet av slik handel vet vi godt hva er: alle nyheter selges bort fordi de få som er aktive i aksjen har lært seg at det er eneste måte å få noe fortjeneste mens man venter på at “hele” markedet (les: volum og frihet fra slike stunt) oppdager aksjen.

Poenget er bare at begge sider har rett: det er fundamentale årsaker til markedet enda ikke priser SoftOx til 1 milliard. Omvendt, hadde det ikke vært for nevnte råtrading/harjing/manipulasjon, så kunne mcap fint vært det allerede i dag.

8 Likes

Markedets interesse kommer hvis selskapet leverer. Det er en rekke triggere i relativt nær framtid, og så får man se hvor kursen er mot slutten av april - og når året er slutt. Jeg har tatt ett veddemål på opp i begge tilfeller :slight_smile:

5 Likes