Jeg vet man ikke skal ta noenting for gitt i biotek så kanskje et dumt spørsmål… Men hva kan gå galt denne siste Swis-studien når fase1 viste overlegne resultat? Er det f.eks allergiske reaksjoner eller at et sår som er behandlet med Swis skulle få infeksjon?
Hvor finner du at den viste overlegne resultat? Tenker du da i forhold til sikkerhet?
Jeg vet virkelig ikke helt hva som skal gå galt. Allergiske reaksjoner? Lite trolig. Kanskje det av en eller annen grunn ikke funker.
Uansett, det at jeg vanskelig kan se at det feiler er grunnen til at jeg setter LOA på ~70+ prosent. Noe som er (helt) uhørt høyt i biotek.
Veldig enig. I mitt hode så henger SWIS og SBE veldig tett sammen slik at hvis SWIS-2 ikke viser en god effekt så faller mine forventninger til SBE veldig. Jeg forventer det er hvordan markedet vil reagerer også i tilfelle.
Så om ikke SWIS viser minst like godt resultat som referansemiddelet er nok vi aksjonærer litt i trøbbel tror jeg.
Men skulle det vise seg å virke veldig godt vil jo forventingene til SBE også øke og flere vil nok tørre å satse på denne hesten. Da kan vi jo få godt betalt for risikoen man tar med å være på eiersiden før resultatet av SWIS-2 studien kommer.
Det er aldri noen garanti for at lovende labforsøk gir håpet/forventer effekt i reelle forsøk på mennesker. Men er jo selvsagt det vi håper skal skje selvsagt.
Har testet det på sår. Funka som juling. Men kan jo aldri vite OM det var farlige bakterier der.
Ville aldri reist til «syden» uten en flaske
Tenk å ligge med kjøttetende streptokokker i skrittet, på Granka, uten en flaske fra SoftOx.
Nærstående til SoftOx kjøpte aksjer for 10 mill. i emisjonen, og de vet nok litt mer enn det vi vet.
Der er den overlegen ja. Tror kanskje at de resultatene er in vitro? Jeg tenkte litt mer på selve tilhelingen av sårene på mennesker eller dyr. Etter å ha lett en del fant jeg noe jeg har lett etter.
Fra Q3 2019. Legg merke til uthevet skrift.
Clinical Study
The company’s first-in-man pilot clinical trial
(SWIS-01) with SWIS, has been completed and
the study report was finalized mid-November
2019. The pilot study which was conducted at
the Department of Dermatology and
Copenhagen Wound Healing Center at
Bispebjerg University Hospital was designed to
explore and document safety and performance
properties of SWIS in patients with split skin
transplant donor sites, serving as a model for
surgically inflicted acute wounds. The outcome
of this pilot study demonstrated that SWIS is a
safe and well tolerated wound irrigation
solution for acute skin trauma and not
associated with any major risks. Performance
outcomes demonstrate antimicrobial
properties with excellent wound healing (epithelialization) observations. Overall
usability aspects of SWIS handling were
reported to be satisfactory.
Ellers er det fra Q2 2018, noe mer nedtone og også på hest:
Successfully finalized an equine wound
treatment study on horse legs, showing
no harmful effects of SoftOx Wound
Rinse in addition to significant
reduction in bioburden and favorable
results for wound improvement
Q3-2019 viser til excellent wound healing på mennesker, noe jeg finner betryggende.
Du får putte LOA 70% inn i tallene som boblegutt hadde i formlene for en stund tilbake og se hva som kommer ut. Blir sikkert høyere kursmål enn dagens
Vi får jo bare vente på resultatene, men jeg er også blant de som har en teori om at risikoen potensielt er noe lavere enn normalt - mye fordi innsiderne har lastet så tungt opp i det siste.
Men vi får se, jeg har håp om at de neste 6 ukene blir spennende.
Én ting er hvert fall sikkert; resultatet av SWIS-2 vil fortelle svært mye om de kommersielle mulighetene iom at det blir foretatt en direkte sammenligning med det foretrukne produktet per i dag - saltvann.
“Bilateral experimental blister wounds on each forearm. The wound on one arm is rinsed with experimental solution (SWIS) and the contralateral wound on the other arm is rinsed With Saline as a comparator”
Som også er ganske utrolig, at man i 2021 ikke har noe mer “avansert” å tilby enn et produkt som alle kan kokkelere sammen selv på sitt eget kjøkken. Som igjen betyr at det egentlig ikke finnes noen allmektig konkurrent som Softox må bekjempe for å lykkes med sin markedspenetrasjon, utover å overbevise omverdenen at SWIS besitter overlegne egenskaper.
Hvor effektivt er saltvann som sårrens? Prisen er antakelig veldig lav.
Den sliden er fra in vitro forsøk for biofilm, altså pre-klinisk i cellemodeller. Dette gjelder SBE og ikke SWIS. I investorpresentasjonen fra 2019 gikk beskrev de disse forsøkene mer detaljert. Fra slide 12:
Videre skrev de dette på slide 14:
Angående fase 1 studiet for SWIS skrev de dette på slide 14:
Noe mer beskjeden ordlyd vedrørende effekten i forhold til børsmeldingen Pips viste til, men poenget blir det samme
Tror de færreste utover den harde kjernen er klar over det faktum at det per dags dato ikke finnes noe rensemiddel som har effekt mot akutte eller kroniske sår. Ganske ekstremt at Softox i all beskjedenhet kan besitte en kommende verdenssensasjon med mulighet for å endelig kunne behandle effektivt også de mest alvorlig type sårene.
“Conclusion
In patients with acute or chronic wounds, wound cleansing with water does not differ from no cleansing, or wound cleansing with sterile normal saline or any other solution for rates of healing and infection.”
https://ebn.bmj.com/content/6/3/81
Kjenner du til Woulgan fra tidligere Biotech Pharmacon? Produktet var fantastisk (jeg har fremdeles noen tuber liggende) men salgene uteble så de solgte hele driten…
Å skylle med saltvann er bare godt for å få bort det man kan skylle vekk, ingenting annet.
Utover det er vel det legevitenskapen kan by på for slike sår Honning og sølv (og muligens noen kjerringråd).
SoftOx går videre på walkover.
SBE vil kunne revolusjonere behandlingen av kroniske sår til 1% av prisen (behandlingen koster i dag 100 000 kr per kroniske sår). Men det betinger åpenbart at selskapet lykkes med å synliggjøre produktets egenskaper ut i markedet. Som er hvorfor det føles så betryggende som aksjonær i en tidlig fase å ha fått det amerikanske forsvarsdepartementet med på laget. Viser SBE uovertrufne egenskaper bør mulighetene kunne være gode for å få det amerikanske forsvaret som kunde. Som igjen bør kunne fungere som en døråpner til det meste.
Vet bare at det ble en flop som du skriver. Har du en forklaring hvorfor det feilet hvis sårproduktet var så fantastisk?