Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

(Oslo/Tromsø, 23. november 2009) Biotec Pharmacon har mottatt
resultatene for begge sine fase III studier med SBG for diabetessår,
og beklager å måtte meddele at resultatene ikke er positive.

3 Likes

Det er mange grunner til at det ikke tok av, men noen av grunnene;

1). De prøvde å få salven godkjent som legemiddel, det gikk ikke (de fikk en CE merking istedet).
2). De hadde ikke fokus på salven, bread and butter til selskapet var Arctic Enzymes (som nå også er navnet på selskapet), og dermed ble Woulgan kun et R&D tapssluk.
3). Det var konflikter mellom daværende ledelse, og enkelte storaksjonærer og styremedlemmer.
Et styremedlem gikk hardt ut mot ledelsen på HO og prøvde å få CEO sparket. Det var i det hele tatt delte meninger om hvilken vei selskapet burde ta.
4). I og med at de var (er?) et lite selskap, outsourcet de salgsavdelingen til utenlandske firmaer i UK og Tyskland, og disse gjorde en dårlig jobb med å markedsføre produktet.

• og kanskje (etter min mening) det største ankepunktet; prisen. En tube med Woulgan hadde en salgspris på 300 kr tuben. Og vi snakker ikke her om noe årsforbruk, tubene er kjempesmå, og holder til 2-3 påføringer. Greit nok; man trenger ikke så mye av denne salven hvis man har små sår og kuttskader, men klart det blir dyrt i lengden om man har kroniske sykdommer.

I det hele tatt var det en fadese fra a til å. Jeg har ikke formell markedsføringskompetanse, men har jobbet en del med markedsføring i jobben (da sammen med proffe PR byrå) og vet at dersom man kommer med et nytt produkt ingen har hørt om, er prisen kanskje det viktigste. Produktet kan være så fantastisk det bare vil, men dersom det er for dyrt, er det få som gidder å prøve det.

I det hele tatt synd for produktet er som sagt rimelig utrolig (og du kan søke opp gamle HO tråder som kan bekrefte dette, vi som var aksjonærer back in the day fikk nemlig kjøpe 10 tuber til 400 kr eller hva det var, for å teste det selv).

3 Likes

Det er ikke sikkert de lykkes med som som flere hevder (SWIS) men skal man se litt på det store bilde fra desinfeksjon til inhalering så har desinfeksjon gode referanser bla. WHO i ryggen. Får de nå EU godkjennelsen med påfølgende kontrakter samt noen Asia kontrakter som nevnt tviler jeg på noen merkbar nedside fra dagens nivå (heller en god oppside). Hvorfor fikk de Ose Water til å gjøre om produksjonslinjene sine til Aeris produksjonen egentlig ,når de har så mye ledig kapasitet selv? er det for de ser de trenger sin egen om ikke så lenge?

Med så mye innsidekjøp som har vært nå (ansatte krevde å være med på emisjon) tviler jeg det finnes noen spøkelser som plutselig kommer frem nå (i allefall med tanke på det korte bilde og SWIS) men vi gjør alle våre egne vurderinger.

4 Likes

Sammenligne Woulgan blir litt David mot Goliat i grunn.

Woulgan er ikke:

• En behandling for å fjerne biofilm
  • Woulgan kan brukes etter debridering og kan forhindre nydannelse av biofilm
  • En behandling for infiserte sår, hvis såret er klinisk infisert
  • Behandle infeksjonen i henhold til lokal prosedyre, Woulgan kan brukes samtidig så lenge væskenivået er lav til moderat
2 Likes

Absolutt, og du har helt sikkert rett - jeg har ikke satt meg inn i SoftOx sitt produkt (enda),
Woulgan bare demret i bakhodet når jeg leste “sårsalve” :sweat_smile:

Lov å spørre hva som har vært hinderet så langt? Personlig har jeg problemer med å skjønne at noen som aktivt frekventerer dette forumet og som ikke er allergisk mot høyrisk kan unngå å ha latt seg friste til å lese seg opp på selskapet. Risk/reward på rådende kurs er nærmest for godt til å være sant (vurdert gjennom ekstremt inhabile briller).

2 Likes

Hinderet er egentlig bare tid; men har litt tid i kveld og sitter og leser :upside_down_face:

Det var egentlig @Christian som anbefalte at jeg kikket på aksjen (og han igjen fulgte @anon80503862).
Jeg ser jo primært på aksjer rent teknisk, og likte chartet, så da var det verdt å ta en nærmere titt.

8 Likes

Artig at det blir litt mer fart i tråden og at flere øyne ser på SoftOx. Her snakker man om et selskap som tilsynelatende har en teknologi som er noe i nærheten av hva man må kalle revolusjonerende.

Jeg holder fortsatt igjen posisjonen i all den tid jeg synes det hele virker for enkelt, og for godt til å være sant. Forsøker aktivt å utfordre den oppfatningen uten hell.

Gleder meg til å eventuelt doble og mer til på tresifrede kurser om de havner på markedet med overlegne sårprodukter i løpet av det neste (!) året.

Det verste er at mye, om ikke alt, tyder på at så skjer. Her får undertegnede og TI kjenne sin besøkelsestid og ta risiko deretter.

3 Likes

Det er flere som har påpekt det samme - dette er “for enkelt” til å være sant, og som Hermanrud i SP1 skrev; dersom dette stemmer, snakker vi heller om 3000 % stigning (i stedet for 30 %). Og dersom en skal legge vekt på uttalelsene til professoren i DK ift SIS, kan Softox virkelig være med på å revolusjonere helsesektoren. Nå er desinfeksjon ute i markedet, og snart er vi i mål med Swis 2 (sårbehandling) - hvis resultatene er like bra ift Swis 2 (også), vil ikke det i seg selv også øke sannsynligheten for suksess ift Swis 1?

2 Likes

Just presis. Litt av greia er at produktet / teknologien er den samme åkke som. De tok en pivot til desinfeksjon for å komme på markedet gitt koronapandemien. Egentlig skulle de (om jeg husker rett) gå først på dyr.

Om det er overførbart (noe det ser ut til å være) fra desinfeksjon til sår og what have you, så hjelpe meg - da får Hermanrud helt rett.

2 Likes

Ble en veldig god runde med mye god informasjon i går.
Vil bare legge denne til innlegget mitt med henvisninger til konkret effekt på sår.
Fra Q1 2018:
Finished toxicity study for SoftOx’s
technology in pigs. No delay in wound
healing compared with saline water.

Det er vanskelig å forstå med de testresultatene vi har sett så langt at det skal være noe særlig risiko for at SWIS-02 skal gi negativt resultat. Det vil bortimot ikke henge på greip.
Mener derfor at LOA på 70% er lavt. Dette i forhold til testingen som allerede er gjort av teknologien.

4 Likes

Må jo innrømme jeg håper de kan skrive noe litt mer positivt i rapporten etter SWIS forsøket er ferdig. For meg er “like godt som saltvann” i kategorien negativt resultat :slight_smile:

2 Likes

Kan det være at Softox plutselig dunker til med SIS studiet er ferdig?, etter det man kan lese så har de meldt at studiet skal starte og om mulig tidligere.

Fra Q4
Everything is now well prepared for further investigation and for us to prepare for the first-in-human clinical study starting in March. Now, our R&D department works intensively to move this process forward as quickly as possible.

Samtidig vil jo det være kroppen som styrer sårhelingsprosessen og dertil tidsaspektet i ikke-akutte sår. De akutte sårene derimot, hvor saltvann sies å ikke ha beviselig effekt, må man forvente at SWIS gir gunstig påvirkning. Om ikke så kan man spørre seg om produktet har livets rett (som jeg ikke akkurat frykter med tanke på pre-kliniske resultater tilknyttet SBE på antibiotikaresistente bakterier).

Typisk utvikling på SoftOx. :unamused:
Klarer ikke holde oppe. Nesten ikke noe omsetning.
Hva skal egentlig til, slik at den ikke går ned til 55-57?
Må vel inntekter til før :moneybag::chart_with_upwards_trend:

Jeg er relativt overbevist om at Softox er i gang med studiet (SIS) - og at det ikke kommer egen børsmelding om at studiet er startet. Det gjorde de heller ikke ift siste studiet av Swis 2 før jul - og det er godt kjent i markeder, sist ved rapporten du viser til og prospektet (rep emi) , at studiet ville starte senest i mars. Siden en har fått fast track kan en påregne at det vil ta kortere tid (samt at en kanskje får fortløpende resultater underveis?).

Fordelen og ulempen med Softox er at den i stor grad lever sitt eget liv uavhengig av utpregede røde og grønne dager på børsen generelt. Men gitt trenden man har sett i det siste, med ekstremt lavt kjøps OG salgspress så er det ikke akkurat sjokkerende at den siger tilbake noen få prosent på en heller broket dag på Oslo børs.

Jeg tror du er for optimistisk når det gjelder SIS. De skriver:
" We estimate the regulatory submission for phase 1 during Q1-2021."

Når det gjelder det de skriver litt før:
“Everything is now well prepared for further investigation and for us to prepare for the
first-in-human clinical study starting in March.”
Så tror jeg de mener at forberedelsene til studien starter i mars.

Så jeg tror man må smøre seg litt med tålmodighet.

2 Likes

Farma tar ting tid. :clock9:

tror dette er siste runde med usikkerhet og emisjonsaksjer i markedet som resulterer i lite omsetning i aksjen.
Nå kan vi se fremover. Mars/april er vi “garantert” nyheter med FFI og EU-godkjenning (setter min lit til at det går rett vei hvert fall). Umulig å tippe beløpsgrensen som inngår i intensjonsavtalen med Forsvaret, men det kan fort være betydelige summer i en 3-5 års-kontrakt.
Også sannsynlig med andre kursdrivende nyheter som gjør at SR 1 Markets har bedre grunnlag for kursmål

2 Likes