Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Fikk i desember følgende bekreftelse fra selskapet i forhold til mulig støtte fra DoD ( https://govtribe.com/opportunity/federal-contract-opportunity/mtec-prevention-of-combat-wound-infections-mtec2103woundinfection): “Vi har notert oss tipset ditt ifh mulig tilskudd fra Dod, og setter pris på at du sender oss informasjon om dette. Vi følger opp alle mulige og aktuelle tilskudd fortløpende.”

Bør være som skapt for SWIS og er nesten fristet til å bli overrasket om de ikke ender opp med å få napp også her.

2 Likes

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/03/18/2195320/0/en/The-global-hand-sanitizer-market-by-revenue-is-expected-to-grow-at-a-CAGR-of-12-during-the-period-2019-2026.html
Kraftig vekst i hånddesinfeksjon.

3 Likes

" Moreover, the surge in adopting new formulation of hand sanitizers by manufacturers to provide an enhanced experience to consumers drives the market growth. The increasing popularity of organic sanitizers, which are eco-friendly, skin-safe, and sustainable, is also likely to influence market growth."

1 Like

Jeg har fortsatt problemer med å skjønne at ikke Softox sin desinfeksjon får innpass i helsenorge.
Så meg nødt til å gjøre litt mer research i forholt til hva forskning sier i forhold til viktigheten av håndhygiene/såpe/desinfeksjonsrens i forhold til å “bekjempe” en pandemi.
Ut fra hva jeg finner er dette viktigere enn hva jeg egentlig hadde antatt på forhånd.
Det burde jo vært mulig å sette press på FHI angående dette på noe vis. Her bruker man så utrolig mye penger på tiltak, og så er man så bakstrebersk at man ikke viser vilje til å anbefale/ta inn det desidert beste produktet når det gjelder virketid og effekt på nettopp det man kjemper mot. Det er virkelig bare helt utrolig sett både fra en aksjonærs synspunkt men ikke minst også objektivt sett.

2 Likes

Helt enig!

1 Like

4 Likes

Det var vel etter dette ble kjent her på forumet og tipset Softox med sårskade soldater ut i kamp at de ble tatt med i deres meldinger. Så at forsvaret (Nato) ser på Softox produktene med tanke på bruk der kan man si med sikkerhet når vi ser DoD og FFi er inne på banen.

1 Like

Hvor har du dette fra?

image

Jeg håper de gir noen drypp om resultatet på Q4 men endelig resultat kan man nok fort måtte vente til sommeren med tror jeg.

Jeg må innrømme at jeg ikke har tro på noen avtale før man har et ferdig godkjent produkt. Tror nok vi må smøre oss med tålmodighet her også.

2 Likes

Ift ukentlige møter med det amerikanske forsvaret; mener at det ble sagt ifm Q3 presentasjonen. Mulig det også stod i Q3 rapporten.

Takk Krafer for presiseringen - det betyr at endelig resultat fra Swis 2 vil foreligge i slutten av mai.

3 Likes

bilde

11 Likes

Har en time å slå ihjel nå så sitter å lager meg en liste over ting som kan gjøre at softoxs Swis 2 ikke skulle kunne bli den suksessen som den er blitt hauset opp til. Men jo mer jeg leser forstår jeg hvor komplekst det hele er. Syns det er litt påfallende og foruroligende at jeg ikke har lest i noen forumer der dette blir diskutert mer i dybden av sykehuspersonell, leger og akademikere innen dette, det er jo netopp disse som kanskje burde være aksonærer her. Sårbehandling er jo “lav status” , kostbart og og tidkrevende for sykehus.
Hva er det softox sin løsning egentlig skal? er det sårheling eller bare rengjøring for å stoppe infeksjoner. Hvor ofte må såret rengjøres og hvilket sårtyper er det snakk om.
Skal swis bryte ned biofilmen OG drepe ALLE bakteriene i et sår?

• Kontaminerte sår, det vil si sår som er forurenset, har ingen betydning for sårhelingen.
  • Koloniserte sår, sår der bakterier er etablert og formerer seg, har fortsatt ingen klar betydning for sårhelingen.
  • Kritisk koloniserte sår var et nytt begrep forskerne innførte, som beskriver en tilstand der bakteriene hemmer sårhelingen.
  • Infiserte sår, som er sår der det foreligger en infeksjon med allmennsymptomer og stigning av CRP eller hvite blodlegemer, har ingen sårheling.

Men for all del, meldte resultater, børsmeldinger og det jeg leser på nett virker jo veldigt oppløftende.

2 Likes

Takk for oppklaring. Litt rart de bare nevner det i presentasjonen og ikke i rapporten.

SWIS skal vel i utgangspunktet fungere som et alternativ til saltvann for å rense sår og forhindre at det blir infisert og dermed unngå at biofilm dannes. SBE derimot skal kunne fjerne infeksjonen selv i akutte og kroniske sår:

“SBE functions as an infection remover in chronic wounds and is expected to have therapeutic
effect by penetrating and killing microbes within biofilms. The formula shall penetrate deep
into wound bed, yet it is non-toxic and safe to use. SBE kills antibiotic resistant bacteria and
does not induce new resistance. Today’s recommended solution, debridement removes only
partly the bacterial infection and involves surgical removal of the wound bed. SBE represents
an innovative treatment principle in how to prevent and treat biofilm infections in wounds.”

En revolusjon sammenlignet med dagens foretrukne behandlingsmetoder.

4 Likes

Hovedmålet til Softox er slik jeg ser det å hindre infeksjoner i sår, da infeksjon i sår hemmer sårtilheling.

1 Like

https://sykepleien.no/sites/default/files/sy_2019-04-04.pdf Svært utfyllende om sårbehandling. Softox skal vel bare dekke en liten del av sårbehandlingen, som er å hindre infeksjon.

2 Likes

Vil vel kanskje heller si at hovedformålet er å kunne fjerne infeksjonen uten å måtte ty til hverken kirurgi eller antibiotika. Hindre infeksjon er på mange måter umulig iom at det nettopp er derfor pasienten oppsøker behandling; et sår som har blitt akutt eller kronisk.

Hvorfor Softox etter min mening bør kunne stå foran en fantastisk fremtid; der vi i dag blant annet kan behandle stadig nye typer kreft på de mest sofistikerte metoder, befinner sårbehandling seg nærmest på steinaldernivå. Finnes ingen virkelig effektiv behandling, som er ganske utrolig gitt plagene og kostnadene det kan medføre.

Eller som det står i utgreiingen; “Sårbehandlingen preges av en vilkårlighet som er ganske enestående i somatikken(…) Det hefter åpenbart noe ved sår som gjør at det ikke har fått noen ordentlig plass i vårt prosedyrestyrte og kvalitetsbevisste helsevesen. «Jeg kan telle på to hender de legene som er ordentlig interessert i sår (…) Konsekvensene er
smerter, funksjonsnedsettelse, infeksjoner og amputa-sjoner. Det er ikke bagateller.”

9 Likes

Ser forøvrig frem til listen du skal komme med. Er veldig få negative ytringer mot softox sin teknologi her. Selv finner jeg ingen spesielle og er redd jeg er blitt blind.

Finner ingen selv heller utover det åpenbare, at man ikke nødvendigvis oppnår suksess bare av å utvikle et kvalitetsmessig bedre produkt enn dagens markedsledere. Som er relevant for SWIS, men for SBE bør den skrikende mangelen på fungerende produkter per i dag kunne sørge for at markedspenetrasjon virkelig lykkes.

3 Likes

Softox fikk støtte på 20 mill NOk fra det amerikanske forsvaret i fjor høst, først og fremst for forskning ift biofilm/SBE.

Jeg tror ikke interessen fra forsvaret i USA blir mindre nå som en nærmer seg ferdig studier på Swis 2 - og om ikke lenge setter en i gang studier på SBE. Videre tror jeg heller ikke det er tilfeldig at det norske forsvaret ønsker å inngå en avtale med Softox på dette tidspunktet. Håper virkelig at vi hører mer om resultatet fra Swis 2 på Q1 presentasjonen - og ikke minst tidsplanen for når en ev. har et produkt ute på markedet.

Det er veldig bra at interessen for å diskutere Swis 2 og SBE har økt på diverse fora - dette har nesten vært helt fraværende, selv etter avtalene/støtten med forsvaret i USA/Norge. Her er potensialet utrolig mye større enn desinfeksjon - og dersom Softox oppnå noe i nærheten av prognosene fra selskapet ift potensialet i disse markedene, vil kursen ligge noe høyere enn i dag…:grinning: Tenk at det fortsatt er nesten 100 % opp til ATH…

9 Likes