Det kan igjen være verdt å trekke frem sitatet til Hermanrud i en artikkel fra 30. mars 2020 (DN), etter at kursen i Softox hadde steget til kr 87 ( stigning på over 25 % den dagen) basert på nyheten om at selskapet skulle finansiere et team i DK på SIS (minigriser);
“Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent, heller enn 30. Jeg vet bare at det spekuleres i om det har noen effekt, sier han.”
I dag, nesten 1 år senere, har vi fått resultatene fra “grisestudiet”, DK har innvilget fast track og skal snart sette i gang fase 1 (mennesker), se børsmelding hhv okt og des 2020 og Q4 rapport… For øvrig tar jeg med uttalelsene til Professor Bjarnsholt;
“Teamet mitt og jeg tror at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner, både virale og bakterielle. Vi
har testet SoftOx sine løsninger i luftveiene og vi ser at dette kan være et viktig behandlingsprinsipp som kan bidra til å bekjempe den pågående pandemien og fremtidige epidemier og pandemier, sier professor i mikrobiologi og forsøksleder Thomas Bjarnsholt ved Universitetet i København”.
Se artikkel fra 26. oktober 2020 (Norske SoftOx Solutions går inn i danske Fast Track • Nordic News)
Det kan også være verdt å nevne at i tillegg har selskapet siden gang bl.a oppnådd følgende;
- Straks ferdig med Swis 2 (sårskyll -siste fase), mye nærmere nytt produkt i markedet
- Søknad om EU godkjenning godkjent i Sverige, venter på endelig ratifisering i Sverige
- Godkjent søknad fra DK ift oppstart av SBE (sårbehandling)
- Oppstart av dyrestudier i Q2 (Swis)
- Støtte fra forsvaret i USA på 20 mill + intensjonsavtale med det norske forsvaret
-innsiderne/ansatte nylig gjort flere større “kjøp” ifm sist emisjon
Altså nesten 1 år etter uttalelsene til Hermanrud har vi fått flere bekreftelser på at produktene ser ut til å fungere - en av de fremste professorne på områdene lovpriser resultatene og mener vi kan stå overfor en revolusjon - og en har kommet betraktelig lenger i flere av studiene, og ville USA/Norge vært interessert å støtte selskapet hvis en ikke trodde disse produktene kunne ha en effekt…?
Likevel ligger kursen i dag på kr 63, dvs. 30 % lavere sml med når Hermanrud kom med sine uttalelser. For å si det på en annen måte - kursen må stige nesten 40 % for å være på samme kurs som når selskapet informerte om at en skulle starte “grisestudiet”… Det skal nevnes at selskapet også har hatt en emisjon (ca 10 % økning av aksjene).