Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

SWIS skal konkurrere med blant annet pyrisept som et sårrenseprodukt. Vil vel hevde at effekt etter kortere tids bruk (10 og 17 dager) må være relevant data iom at sår som ikke leges innenfor denne tidsrammen antakeligvis er av mer akutt art.

Tiltredes :clap:

Den store fordelen av at det tar lite tid for enkle studier, skal vi bare kose oss med! Danse ompa til vi dør:)

Det er ikke nødvendigvis et klart referanseprodukt som brukes av alle, men flere forskjellige produkter som brukes om hverandre. Så kommer ytterligere variabler som hvordan debridering gjøres, ulike typer kroniske sår, alle mulige forskjellige typer bandasjer osv.

2 Likes

Setter veldig pris på at du deler sine synspunkter @Boykie. Greit at noen fagpersoner tar ordet her, ikke bare folk som har lest seg litt opp.

Var jo en oppfordring litt lengre opp om å få tilbakemelding fra leger og sykepleiere. Så er jo spørsmålet om de likte vinklingen din. :sunglasses:

Det jeg leser mellom linjene her er at sårbehandling-aspektet kan ta laaaaang tid å komme noen vei med. Man må ha data som sier at man er #1 for å bli #1.

Av ren nysgjerrighet, er du i aksjen? Eller sitter du på gjerdet? Eller kanskje kjekt uinteressert?

1 Like

Jeg syntes det er litt tidlig å konkludere med at man ikke kan sammenligne resultater med/kontra antibiotika for SBE før man har sett studieoppsettet for fase 1, resultater derfra, og studieoppsettet for fase 2/3. Det blir litt som å si “du har ikke bevist at det fungerer før du har startet studiene for å bevise for at det fungerer.” Ja, enig i det altså, men - bør ikke kritikken komme når man i hvert fall har kommet litt lenger i utviklingsløpet og aner hvordan studier skal kjøres, og hva de skal sammenligne?

Enig i at folk har en tendens til å ta gevinsten på forskudd før man har fått resultater, men det gjelder alle biotek på forumet her.

3 Likes

Som i mitt subjektive sinn forteller om et hav av supplerende produkter hvor ingen fungerer tilfredsstillende. Som må være en bortimot ideell situasjon for SBE for å kunne ha håp om å oppnå markedspenetrasjon gitt at produktet evner å levere varene tilnærmet lik de forhåndsproklamerte egenskapene (bl.a uovertrufne egenskaper på antibiotikaresistente bakterier og dets evne til å penetrere biofilmen).

1 Like

Dette er en, om enn liten, randomisert studie, så det blir da i prinsippet ikke relevante problemstillinger.

1 Like

Er det mulig å spørre om du er fagperson innen emnet som noen hevdet tidligere opp?
Jeg er ikke det.
Likevel har jeg litt problemer med å se den store relevansen i forhold til innvendingene dine. Du artikulerer deg bra men jeg synes problematiseringen blir noe generell og jeg får det ikke til å treffe helt i forhold til å problematisere softox sin teknologi på en konkret måte.

3 Likes

Ja, det er absolutt et valid argument, og om man er villig til å investere i forkant av studiene leser ut vil variere fra investor til investor basert på risikovillighet osv. Samtidig syns jeg ikke man skal selge skinnet før bjørnen er skutt og hype egne utviklingskandidater. Selskapet har jo selv kommet med ekstremt hypede uttalser, eksempelvis i egen kvartalsrapporter, basert på begenset data fra prekliniske forsøk. Mulig jeg feiltolker forumet, men det virker som mange tar effekten for gitt.

1 Like

Sånn er det i alle case. Det er enklest å argumentere høylytt i positiv retning. Som ikke nødvendigvis betyr at man er sveiseblind i all sin naivitet. Synes faktisk den tendensen har avtatt betraktelig etter fadesen i fjor sommer og at det heller mer er en felles dugnad for å få belyst caset i størst mulig grad.

Som er hvorfor det er så viktig at man også får bidrag som dine. Ikke bare de man føler at tenker mer som en selv. Blikk fra flest mulig vinkler er definitivt å foretrekke.

2 Likes

Business minded top-level manager with broad experience in MedTech/Biotech/Pharma product development? Have a look at this position.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=211706115

Arbeidsgiver: Softox Solutions AS
Stillingstittel: Senior Vice President Product Development
Frist: Snarest
Ansettelsesform: Fast

To strengthen the company’s top management team and head the product development division, SoftOx Solutions is hiring Senior Vice President (SVP) of Product Development. Being in charge of SoftOx Solutions’ product development from early-stage scientific development until commercial manufacturing, the SVP heads and coordinates a cross-functional team in innovation, chemical and biological R&D, regulatory work, manufacturing, pre-clinical and clinical development recommend to the Board and CEO. The SVP gives strategic directions of all product development activities, focusing on optimizing existing technology and also the next generation of new innovative products.

Secure the company’s need for minimizing time to market and secure project plan execution according to budgets and schedules

Interpret regulatory requirements and oversee aspects of license submission, authorizations of products, international registrations and dossiers, including assessing product changes and any impact this may have on the status of regulatory licenses

15 Likes

Lukter fuggel hvis noen spør meg…

Forteller hvert fall mye om hvilken spennende mellomfase selskapet befinner seg i, hvor det er make it or break it de neste kommende årene.

Ut fra emisjonen ser det heldigvis ut som ledelsen og andre ansatte tror på egen “hype”.

1 Like

Hva er det du syntes virker så negativt?

De fleste av oss synes fuggel lukter godt. Og så flyr den så høyt :grinning:

Uttrykket lukter fugl er negativt. Smaker fugl derimot…

Ok smaker var meningen da. Ut fra stillingsannonsen så er ikke Danmark siste land som vil få en søknad fra Softox. Skal man ut fra dette anta/tro også SWIS vil få gode resultater, eller gjelder denne stillingen bare søknader fra desinfeksjon tror dere?

SoftOx Solutions AS and the Norwegian Defense Research Establishment (FFI) have entered into a collaboration agreement

40 Likes