Ikke jeg heller - avtalen omfatter et bredt spekter av produkter, hvor jeg også siterer følgende fra avtalen;
“SoftOx is developing a new class of antimicrobal agents, herunder range of wound care products for cleansing, prevention and treatment of wound infections, as well as a product for the treatment of respiratory tract infections.”
Jeg synes også følgende avsnitt er interessant;
This work will take place in close collaboration with both our national and international civilian and military partners.
Det er nok flere som savner konkrete tall - samtidig vil det pr nå være relativt umulig - men en kan stille seg følgende spørsmål;
-
Dersom en klarer å utvikle ovennevnte produkter spesifikt til forsvaret (bredt spekter - sårskyll, sårbehandling, SIS mv), tror dere kun Norge vil være interessert å kjøpe disse produktene? Hva med NATO? Andre lands forsvar - USA? Snakker en ikke her om relativt store kontraktsummer?
-
Tror dere det norske forsvaret har fått innblikk i resultatene som allerede foreligger?
Selv om en ikke er helt i mål ennå ift. salg av produkter, er dette en stor milepæl og bekreftelse på at forskningsmiljøet i forsvaret mener at det er verdt å bruke ressurs/tid på å forske videre sammen med Softox nettopp med det formål å utvikle konkrete produkter (i tillegg til at vi her snakker om store kontrakter potensielt med flere lands forsvarsmyndigheter enn Norge).
Jeg merker meg at kursen falt med ca. 10 % som følge av UTSETTELSE av HINAS anbudet… Kursen beveger seg knapt på denne nyheten… Hva tror dere har størst potensiale…?
Det er kanskje ikke unaturlig at de med kort tidsperspektiv har mest fokus på desinfeksjon - og i dag er det kun småposter som er med på å bevege kursen. Dersom en har et noe lengre perspektiv, er dette (igjen) en bekreftelse på at andre miljøer også har tro på det Softox forsker på - og at dette virkelig på sikt kan gi store summer inn i Softox.
På et tidspunkt, dersom selskapet fortsetter å få gode resultater på studiene og en inngår flere kontrakter, vil markedet ta dette innover seg og det vil skape større interesse for selskapet. Topp 50 eier nærmere 70 % av aksjene, og de har ikke vist noen interesse til å selge (heller ikke når kursen var over kr 100), det skal derfor ikke mye interesse til før kursen vil stige (og vi er forbi stadiet “sell on news”).