De datoene på Clinicaltriails er ikke noe og forholde seg til.
Det er estimert, når du ser på hvilken oppfølging som skal til tror jeg vi snakker 17 dager fra i dag.
Men Softox er ikke pre-money! Da er det vanskelig å dra fantastiske scenarioer ut av hatten
Oh well, sitter med aksjer og 8% realisert profitt og 14% urealisert profitt hittil. @anon80503862 strikes again sier jeg ass. Morsomt å copy trade en med så sykt høy treffrate. Alltid nøye gjennomtenkte handler. (Ikke som min siste i Starbreeze)
Jeg har vært kritisk til flere forhold i Softox når det gjelder rapporteringen og andre formelle forhold, bl.a. måten en flyttet datoen for rapporteringen ifm. forsinkelsene av EU godkjennelsen. Selskapet skal derimot ha mye skryt for det som skjer operativt - og dagens melding underbygger at selskapet holder ord og arbeider veldig godt! De har etter mitt syn fått veldig mye på plass det siste året (desinfeksjon, SIS og nå siste studiet i Swis 2 - til tross for utfordringene knyttet til nedstegning av Covid-19 klarte en å komme i mål innenfor tiden denne gangen også.
Jeg vet at det er flere som har vært kritisk til børsmeldingene som kom våren 2020 ift. produksjonskapasiteten - og at de er villedende - samtidig har jeg tidligere stilt spørsmål hvorfor valgt selskapet å sikre denne kapasiteten? Jeg personlig tror ikke det er tilfeldig at en valgte å ha dette på plass allerede sommeren 2020 - men at selskapet dessverre har blitt offer for forsinkelser i behandlingen av EU-søknaden/utsettelse av HINAS/utsettelse med endring av veiledningen (FHI) mv som har skapt utfordringer for selskapet og resultert i at en må vente på potensielle avtaler.
Det er naturligvis forståelig at myndighetene er nødt til å prioritere annerledes ifm. en pandemi, samtidig er det trygt å se at selskapet virkelig har levert på alt det som står i deres makt - og nå nærmer vi oss også flere andre trigger (EU-godkjennelsen, HINAS anbudet etterhvert, resultater fra Swis 2, oppstart av SIS mv). Softox har kommet mye lenger i dag sml. med 1 år siden - og alle resultatene så langt har vært veldig positive, og forhåpentligvis vil en snart ha på plass et nytt produkt (sårbehandling) i tillegg til at en vil få økt salget ift desinfeksjon (EU-godkjenning + HINAS). Selv om markedet ikke har tatt dette innover seg - og kursen, dersom den holder seg under kr 87 den 30. mars, vil ligge lavere enn for 1 år siden, har i alle fall innsiderne/ansatte + forsvaret i Norge/USA stor tiltro til selskapet:)
Fra 2018 om Softox og studiene i Bispebjerg:
Stille før stormen, hvor lenge tror dere det tar før vi får melding om første levering av desinfeksjon til forsvaret nasjonalt eller internasjonalt? (tror ikke det tar så veldig lang tid internasjonalt i krigsområde der sjanse for infeksjoner er størst)
Kanskje ikkje så smart å gi unger ide om hva des sprit kan brukes til.
Men mail til kommuner/skole sjefer å gi beskjed om fordeler med SoftOx sine produkter. Ikkje på grunn av salg men for våre barn og ungdommer.
Hva synes dere om måten SWIS 02 gjennomføres på? Et lite snitt i hver arm hvor en arm påføres saltvann, og en med SWIS. Sånne sår har en tendens til å gro veldig fort selv uten behandling. Ser ikke hvordan denne studien skal vise noe særlig fordeler. Sannsynligheten for å få et infisert sår når det er så lite er også minimalt. Får ikke vist den effekten det påstås at produktet har på en optimal måte etter min mening.
Derimot ser jeg heller ingen grunn til at SWIS skal vise noe dårligere effekt enn saltvann når det gjennomføres på denne måten,
Synspunkter?
Det er vel bakterienivået som er interessant og dokumentere samtidlig om det viser tegn til irritasjon samme som studiet med hånddesinfeksjonen. Har trua på at dette går veldig bra med tanke på “tilsvarende” ble kjørt på hånddes.
Tipper Softox og universitetet forholder seg dønn til hva som er standarden i slike studier.
Har ikkje SoftOx heimeside på Norsk?
SWIS-02 gjelder vel først og fremst å dokumentere hudvennlighet og at det ikke bremser tilheling vs. saltvann (SOC). Dokumentasjon på at teknologien tar alt av bakterier og virus i en human sårmodell vil fortrinnsvis dokumenteres med SBE…?
Uansett, gitt alt vi har fått dokumentert av både hudvennlighet og effekt med desinfeksjonen, så ligger det meste til rette for hyggelige data fra SWIS.
Kanskje jeg leser for mye optimisme i meldingen fra i går, men jeg tror ikke Glenn Gundersen ville uttalt seg som han gjorde hvis det ikke er veldig sannsynlig med overbevisende data. De vet nok mer enn det som kan meldes med sikkerhet siden studiet ikke er formelt ferdig
Tror såret som blir behandlet er av denne typen:
Suction induced blister.
Clinical study (SWIS-01)
Pilot study (first in human) to explore SWIS: safety and performance in human patients with
Split Skin Graft Donor sites (acute wound> model), N=12.Study completed september 2019
SWIS was confirmed to be safe and well tolerated. It also showed antimicrobial effects and good wound healing results. User and patient feedback was favorable. The pilot study will serve as an important - source for optimal design of next study (SWIS-02). (Proof of Concept in humans)
SWIS-01 brukte altså “split skin graft”.
A split skin graft (SSG) is where a very thin shaving of normal, healthy skin is used to cover an area of skin that has been damaged or cannot heal because of an injury (e.g. a severe burn) or abnormality (e.g. ulcer, skin lesion).
Har prøvd å gi en liter plus en brosjyre til barnehagen der min kjære jobber men de er skeptisk pga fhi veilederen. Utroligt hvor mye byråkratiet skal hemme et godt produkt, hva er poenget med hele veilederen egentlig¿
Som selskapet selv har vært inne på ifm rapporteringen, gir koronasituasjonen en økt etterspørsel etter desinfeksjonsprodukter (både i dag og på lang sikt) - samtidig har dagens situasjon medført flere forsinkelser for Softox, hvor myndigheten har vært nødt til å prioritere andre ting enn f.eks. endring av veilederen. Dette gjør det vanskelig for selskapet i dag å få solgt Safedes til bl.a. skoler/barnehager mv (som virkelig ville hatt behov for Safedes).
Akkurat spørsmålet om veilederen (og ikke alkoholbasert desinfeksjon) ble stilt spørsmål om på spørretimen i Stortinget, og basert på svaret til Høie kan vi kanskje håpe på en endring etter at EU søknaden er ratifisert?
Når ble det diskutert? Nå nylig?