Sliter egentlig med å skjønne poenget med sprayen. Tviler sterkt på at det er særlig mange som er så konstant livredd for å bli smittet at de vil gå til innkjøp for så å måtte spraye seg preventivt x antall ganger per dag.
Edit: Ser nå at følgende står i bunnen av artikkelen; “Den har tatt tolv år å utvikle. Hver flaske skal holde til to spray om dagen, som gir deg beskyttelse i en måned.” Som er oppsiktsvekkende om det stemmer, at to spray om dagen skal hindre smitte mellom hvert bruk.
Var vel en diskusjon om den sprayen for noen dager siden her, finnene holder også på med en som skal søkes om studie på mennesker snart hvis jeg ikke husker feil men ingen er i nærheten av Softox sin og bruksområde.
Blir å prøve å skape et marked og en etterspørsel som ikke finnes. I motsetning til SIS, hvis den fungerer, som oppsøker et marked som i høyeste grad eksisterer; minske sykdomsforløpet til personer som har fått påvist luftveisinfeksjon.
SIS er mye mer enn bare Covid, motsetning til flere andre som det prøves på.
Håpet må være at den faktisk kan gjøre underverker dypt nede i lungene. Da snakker man muligheter.
Det er jo veldig bra at nesesprayen ser ut til å fungere.
Så er vel teorien at den fungerer for å forhindre spredning til lungene, mens Softox sin løsning skal fungere i lungene (senere i sykdomsforløpet?). Men uansett, alt som fungerer er bra.
Jeg tror at denne nesesprayløsningen er litt som Molnupiravir, dvs at den er ment å være effektiv for folk som akkurat har testet positivt men ikke blitt veldig syke enda.
Det skjer uansett enormt mye på behandlingsområdet, og det er såpass langt fram for Softox sin inhalasjonsløsning at jeg ikke helt klarer å bekymre meg for om det kan finnes konkurrerende produkter der ute. Det største problemet for Softox er ikke om det er noen konkurrenter, men om løsningen deres ikke har noen klinisk effekt slik jeg ser det. Blir spennende når de kommer litt lenger i forskningen, men akkurat nå er jeg ikke på ett stadiet hvor jeg mener det er relevant å være spesielt bekymret for konkurrenter for inhalasjonsløsningen. Den bekymringen kan komme når de er i gang med fase 2/3 studier og har vist lovende kliniske resultater, og suksess har blitt bakt inn i kursen, noe som ikke er tilfellet enda.
Med tanke på å redusere mengden på viruset, som har noe å si for hvor syk man blir. Kan det være et fint tilskudd
Aeris har nå 1 og 5l på lager samt påsketilbud.
Ref avtalen med Forsvaret. Innebærer den at FFI er med i de ulike testfasene av SIS og BE? Slik at den estimerte kostnaden på ca 50mnok i en fase3 på BE vil delvis bli dekket, eller er det mer en avtale på tilpasning av produktene til bruk i forsvaret, eks: Antivir i 50ml, småflasker med SWIS i førstehjelpskrin etc. Eller begge deler…?
Noen som drar kursen nedover i dag.
Fillevolum som vanlig. Greit irr men sånn er det med aksjen her
Kanskje poste om Aeris salgene og tilbudet i FB gruppen? Kan tenke meg at aksjen stiger noen % da
Kvikk Lunsj og Påskeegg krever sitt
Tenk hvor mange ganger Sparebank 1 mener Softox vil doble seg når de kommer med sin analyse av Softox🤣
Circa Group steg nesten 30 % rett etter analysen ble lagt ut…
Paretos dekning på 30 forrige uke ga ikke samme utslag
He he - nei, for hver dobling til meglerhusene kan en regne med ca 3 % stigning😀
Dette viser bare at flesteparten egentlig er en gjeng med saueflokker - og det er veldig få som gjør en grundig vurdering selv… Hvorfor skulle selskapet plutselig være verdt 30 % mer etter en analyse fra meglerhus? Dette viser bare hvor viktig det er med oppmerksomhet/“markedsføring”, og Softox vil i situasjonen de nå er inne i være veldig tjent med at et meglerhus tar opp dekning.
Sikkert bare tull å poste linker til utsalgssteder med marginal omsetning som disse, da det betyr ingenting for verdivurderingen, men noe må man “trøste” seg med mens vi venter…
Sport1 Elverum (ser forøvrig ikke ut til at det blir solgt i de fleste andrer Sport1 butikkene)
Sportmann
mcbekledning.no