Det er absolutt ingen interesse for selskapet i markedet - dagsomsetningen varierer jevnt mellom kr 400 000 -1 000 000 (er sikkert akkurat de samme som kjøper/selger til hverandre), ingen endringer på topp 50 og de siste 3 månedene har det knapt vært medieomtale av selskapet (kun et par artikler som gjengir børsmeldingene). Dette til tross for at selskapet kanskje er inne i sin mest spennede periode;
- Tilgang til EU- markedet (desinfeksjon)
- Nye avtaler/støtte forsvaret
- Oppstart SIS (inhalatoren)
- Oppstart SBE
- Snart resultater fra siste studier Swis 2 (med påfølgende nye produkter)
- Studier av Swis mot dyr
Likefullt - skrives det knapt om selskapet… Det er sikkert noen som mener at selskapet kunne markedsført seg bedre (også inn mot forbrukermarkedet (Safedes) selv om dette ikke er hovedfokuset), vært mer ute i media - samtidig er det ingen tvil om at dersom resultatene fra Swis 2 er veldig gode, og vi her får nye produkter i markedet (hvor jeg regner med flere store avtaler inn mot bl.a forsvaret) og EU godkjenningen kommer på plass, vil dette ha en veldig positiv innvirkning på kursen.
Det som gjør meg veldig trygg på at dette er en “sovende kjempe” er at gründerne, innsiderne og ansatte virkelig har plassert pengene der munnen er sen siste tiden- og det er faktisk mye bedre at de bruker tiden og ressursene på å bygge virksomhet (enn å pleie media). De har virkelig holdt fremdriftplanene/frister - og fått resultater - og innsiderne/ansatte sitter tett på den operative driften, og alle hadde ikke kastet penger etter selskapet om det ikke var gode grunner til det. Dessverre har selskapet vært rammet av forsinkelser som ligger utenfor deres makt (EU godkjenning, HINAS mv).
Jeg tror EU godkjenningen, som vil komme mars/april, med påfølgende nye distributør avtaler vil være det som setter fyr på kursen - sammen med at SP1 tar opp dekning (hvilket jeg tror kommer rett etter EU godkjenningen). Vi er straks i april…