Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Umulig å ikke få assosiasjoner til Softox:

“SpareBank 1-analytiker Thomas Næss har gjort analysen som åpner for en tidobling av nylig børsnoterte Circa Group. Sammen med Peter Hermanrud har han satt kursmål på 32 kroner - 100 prosent over børskursen, men tigangeren er mulig på sikt, skal vi tro Næss, som svarer selv.
– Circa har unik teknologi, treffer samfunnsmessig megatrender, har myndighetsreguleringer som støtter utviklingen av markedet, har nytt produkt der de har hjelp fra kunder i utvikling og promotering, og det har vært lav oppmerksomhet fra investorer om problemet de bekjemper.”

8 Likes

He he - ja, beskrivelsen av Circa passer også veldig godt på Softox😀 Her kan SP1 spare mye jobb ved bare bytte ut selskapsnavnet (men øke kursmålet en del, ref at en setter kr 32 som kursmål for Cirka.).

Legger særlig merke til følgende;

."…det har vært lav oppmerksomhet fra investorer om problemet de bekjemper.”

Det passer veldig godt på Softox😀

Både Softox og Sp1 uttrykte på Q3 presentasjonen i desember at en ville komme med dekning av selskapet i løpet Q1. Det er vel gode grunner til at en avventer analysen, siden ratifiseringen av EU godkjenningen ble utsatt. Tror dere analysen kommer etter EU godkjenningen (april)? Eller venter en til resultatene fra Swis 2 foreligger?

2 Likes

Analysen for min del er ikke så viktig bortsett fra at en får litt større investorer inn i et oversett selskap, så sånn sett kan den gjerne komme til slutt - etter alle triggerne vi allerede har nevnt her.

Jeg tror den kommer så snart selskapet melder noe målbart, feks EU-godkjenning+ kontrakter og distribusjonsavtaler i Europa verdt xx antall millioner.

Er vel litt usikkert når SWIS resultatene er klare enda? Enten rett etter påske eller tidlig juni.

4 Likes

Snakk om bare 40 kandidater så burde ikke ta så veldig lang tid å gå igjennom.

det var den 31.mai datoen jeg tenkte på som stod i Clinical Trials, men er vi heldige ruger de på et stort påskeegg

3 Likes

Det blir stas når SB1 «oppdager» dette caset. Det er ingen overdrivelse å si at det er null innsikt i- eller interesse for selskapet i «markedet» i dag. Selv om EU skulle skli ytterligere, so be it - om data fra SWIS er gode (noe vi har gode grunner til å tro de er), så er vi inne i et nytt kapittel for aksjen.

10 Likes

Det er absolutt ingen interesse for selskapet i markedet - dagsomsetningen varierer jevnt mellom kr 400 000 -1 000 000 (er sikkert akkurat de samme som kjøper/selger til hverandre), ingen endringer på topp 50 og de siste 3 månedene har det knapt vært medieomtale av selskapet (kun et par artikler som gjengir børsmeldingene). Dette til tross for at selskapet kanskje er inne i sin mest spennede periode;

• Tilgang til EU- markedet (desinfeksjon)
  • Nye avtaler/støtte forsvaret
  • Oppstart SIS (inhalatoren)
  • Oppstart SBE
  • Snart resultater fra siste studier Swis 2 (med påfølgende nye produkter)
  • Studier av Swis mot dyr

Likefullt - skrives det knapt om selskapet… Det er sikkert noen som mener at selskapet kunne markedsført seg bedre (også inn mot forbrukermarkedet (Safedes) selv om dette ikke er hovedfokuset), vært mer ute i media - samtidig er det ingen tvil om at dersom resultatene fra Swis 2 er veldig gode, og vi her får nye produkter i markedet (hvor jeg regner med flere store avtaler inn mot bl.a forsvaret) og EU godkjenningen kommer på plass, vil dette ha en veldig positiv innvirkning på kursen.

Det som gjør meg veldig trygg på at dette er en “sovende kjempe” er at gründerne, innsiderne og ansatte virkelig har plassert pengene der munnen er sen siste tiden- og det er faktisk mye bedre at de bruker tiden og ressursene på å bygge virksomhet (enn å pleie media). De har virkelig holdt fremdriftplanene/frister - og fått resultater - og innsiderne/ansatte sitter tett på den operative driften, og alle hadde ikke kastet penger etter selskapet om det ikke var gode grunner til det. Dessverre har selskapet vært rammet av forsinkelser som ligger utenfor deres makt (EU godkjenning, HINAS mv).

Jeg tror EU godkjenningen, som vil komme mars/april, med påfølgende nye distributør avtaler vil være det som setter fyr på kursen - sammen med at SP1 tar opp dekning (hvilket jeg tror kommer rett etter EU godkjenningen). Vi er straks i april…

13 Likes

Bestilte innsyn på alt som var i nærheten av å kunne virke interessant og fikk avslag eller kun begrenset innsikt (sladdet informasjon) på nær sagt alt. Som forventet. Men noe spennende dukket likevel opp

11 Likes

Det forløsende marked er nok sykehus og helse. Vi ser jo at salget så langt i Norge ikke har generert så store inntekter. Derfor er anbudet i Hinas så viktig! Om det kommer en EU-godkjenning, så blir vel forholdene i de ulike landene der nokså like som i Norge? Det betyr at også i de øvrige EU-land vil det være avgjørende å vinne anbud tilsvarende Hinas i Norge om gjennombrudd i markedet skal bli av stor nok betydning. Det er i tilfelle en viss vei å gå.

1 Like

Hadde det vært mulig å uttale seg mer optimistisk. “Ekstremt revolusjonerende” :flushed:

Helt enig i at sykehus/helse er det viktigste markedet - og en EU godkjenning vil nettopp gi selskapet mulighet til å delta på anbud i helsevesenet i andre land enn Norge… Det finnes vel heller ikke bedre reklame, når en også skal markedsføre seg i forbrukermarkedet, enn at deres produkter brukes i helsevesenet, derfor støtter jeg deg i at HINAS er viktig (også utover selve avtalen).

Lol.

Hvem av dere autister gjorde dette?

image

Husk at dette er ulovlig for oss vanlige folk har vi fått streng beskjed om på epost, bare hedgefond og roboter som har tillatelse

5 Likes

Blitt kjøpt 1-2 aksjer på ask siden oktober i fjor, det er en robot og ingen her inne.

Greit å være inne hvis noen skulle spørre meg…her blir det eksport sansynligvis.

Skjermbilde 2021-03-26 kl. 12.08.43

2 Likes

Hvem, hva, hvor ?

Ingen som vet da det er fortrolig, kun antagelser.

2 Likes

Å få lov til å eksportere er vel det minste problemet?

Noe jeg har tenkt på de siste dagene. Hvordan er swis-2, desinfeksjon for naturen? Med tanke på å delvis erstatte store mengder antibiotika brukt i industrialisert landbruk? Da tenker jeg på å “spyle/skylle” dyr med softox sitt produkt (for storskala kylling), eller generelt bruk på sår for større dyr. Det kan jo være et gigamarked med tanke på volumsalg av softox-produkt.

2 Likes

Hypoklorsyre og eddiksyre er to naturlige stoffer, som er helt uproblematisk i så måte.

2 Likes

Tenkte det skulle komme med Veso men har ikke sett noe der enda foruten til helt vanlig desinfeksjon.

1 Like