Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Mulig jeg misforstår hva du mener, men Veso har solgt overflatedesinfeksjonen lenge.
Tror dog at salget ikke er veldig høyt der. De har lenge hatt parti med begrenset holdbarhet som går ut i mai VESO Overflatedesinfeksjon, 1000 ml Veso hygiene - Best på vask og desinfeksjon til Lanbruk og akvakultur

1 Like

De har solgt lenge ja, Veso hadde jeg ett håp om at de kunne få større leveranser opp mot eks. oppdrett og desinfisering av f.eks. slakteanlegg pga. en del resistente bakterier i fiske næringen. Man kan vel si at så ikke har skjedd så langt så det er mulig det ikke fungerer så godt med på bløte flater som disse transportbåndene er.

SoftOx Inhalation Solution (SIS) er en inhalasjonsløsning hvor hypotesen ifølge selskapet er at den skal kunne behandle alle typer luftveisinfeksjoner. Dette kan potensielt bli et paradigmeskifte i behandlingen av alle typer infeksjoner i luftveiene også covid 19.

Blir det en verdenssensasjon? Jeg tror det!!!

3 Likes

Ser noen forsøker å hausse effekt på heling av psoriasis med egne tester. Ser ikke hvordan en syre skal kunne redusere hvor raskt huden din gror. Bruker denne flere ganger daglig i hendene hvor jeg har psoriasis, ofte med åpne kjøttsår. Tilheling er likt som før, men jeg kan ihvertfall bruke hånddesinfeksjon uten å oppleve store smerter etter at jeg oppdaget softox. Har også testet oxyl pro med godt hell, men effekten er vel diskutabel.

Er det noen som har tanker rundt bruk av softox for å regulere/reset av mikrobiom i mage/tarm? Tarmbakterier er jo i vinden for tiden mtp. hvilken effekt det har på den generelle helsen. I tillegg har du h. pylori bakterien som fører til magesår.

1 Like

Nei der foretrekker jeg alkoholbasert.

3 Likes

Triggerliste Softox

Signering av samarbeidsavtale med FFI: Før 1. April - CHECK

Godkjennelse for oppstart av «first-in-human» (FIH) studier for Softox Inhalation Solution (SIS): Mars/April 2021

Resultater klinisk studie av Softox Wound Irrigation Solution (SWIS-02): studie

Endelig godkjennelse for salg av desinfeksjonsprodukter i EU: Mars/April 2021

Oppdatering av Folkehelse Instituttets (FHI) veileder for håndhygiene til å inkludere alkoholfrie produkter: Anytime 2021, forventet etter endelig EU godkjennelse.

Endelig godkjennelse fra «VEK» for oppstart av FIH studier SOftox Biofilm Eradicator(SBE): Mars/April 2021 (?)

Tildeling av kontrakt for salg av desinfeksjons produkter med HINAS (første gang med egen kategori for alkoholfrie produkter): Før Oktober 2021

Annonsering av nye distribusjonsavtaler for desinfeksjon (både i Norge og EU): Anytime 2021

Analyse av selskapet fra Sparebank 1 Markets: første halvår 2021(?)

9 Likes

Jeg har testet antivir på mollusker på min datters ben. Det ser ut til å ha effekt, mht bremsing/ kjappere bedring. Om dette er tilfeldig vet jeg ikke. Men jeg kommer til å bruke antivir videre. Hun har også hatt betent mollusk hvor salver (fucidin/brulidin/bacimysin) virket dårlig. Det var det som satte meg på tanken på antivir, som vi da gikk over til etterhvert. Igjen, dette kan være tilfeldig.

Disclaimer: jeg har aksjer i softox.

8 Likes

Testet meg for covid i dag, er ikke helt sikker men desinfeksjonen på teststasjonen luktet mistenkelig kjent, fikk ikke luktet på det grundigt nok i kampens hete men badebasseng/klor aktigt. Ikke alkohol iallefall. Personalet der kunne ikke svare på hvilken produsent de hadde .
Kan det være de har tatt i bruk softox?

2 Likes

Hvor var det du hadde denne traumatiske opplevelse ?

Teststasjonen her i bergen på festplassen. Noen traumatisk opplevelse var det ikke, tar hele denne pandemien med stor ro jeg

Denne uken fikk vi to meldinger; 1) Softox har inngått avtale med det norske forsvaret om å utvikle produkter, 2) Alle pasientene er innrullet i Swis 2, hvilket betyr at det ikke er alt for lenge før resultatene kommer.

Dette var tydeligvis ikke veldig uventet, sett ift hvordan kursen utviklet seg (gikk opp 50 øre denne uken) og informasjonen som har vært i markedet, samtidig er det ingen garanti for at en intensjonsavtale vil ende i en endelig avtale og basert på informasjonen i Q4 og at vi er midt i en pandemi har det vært usikkerhet knyttet til innrullingen av pasienter. Nå er vi derimot endelig i mål med begge disse milepælene - og det godt innenfor tidsplanene som er forespeilet.

Dette viser etter mitt syn at selskapet jobber veldig bra ift det operative - og kommer i mål med det som ligger innenfor deres “påvirkningskraft” - det er derimot dessverre vært slik at Covid-19 har gjort at det tar lenger tid enn forespeilet for å få EU godkjennelsen og HINAS anbudet ble utsatt til oktober.

I dag er det 27. mars og vi nærmer oss endelig ratifisering av EU godkjennelsen (april) og oppstart av SIS - og ikke minst er det ikke lenge før vi får resultatene fra Swis 2. Tror dere det norske forsvaret er kjent med de foreløpige resultatene fra siste studiet av Swis 2? Ville de ev. hatt interesse av å inngå avtale med Softox dersom en ikke hadde trodd dette ville kunne resultere i nye produkter?

Det ene er at Swis 2 i seg selv vil resultere i nye produkter (sårskyll) som har et mye større potensiale enn desinfeksjon - men dersom disse resultatene vil være veldig gode, vil ikke det i seg selv øke sannsynligheten for at sårbehandling (SBE) også vil gi gode resultater?

Alt som har skjedd siden høst har virkelig styrket min tro på at Softox har noe veldig spennende på gang - og selskapet har kommet mye lenger i dag sml med for 1 år siden, og vi har mye interessant å vente på i april/mai. Kursen var kr 87 den 30. mars i 2020 - nå ligger den på kr 62,50… Er det dekningen fra Sp1 som vil få fart på kursen igjen? Eller EU-godkjennelsen med flere distribusjonsavtaler (desinfeksjon)? Oppstart av SIS (april/mai)? Må vi kanskje vente helt til resultatene fra Swis 2 som kommer i mai?

Det som i alle fall er sikkert er at dersom selskapet fortsetter den gode utviklingen, vil kursen også på et tidspunkt følge etter - og interessen vil ta seg opp.

Dere må alle ha en riktig fin påske!

24 Likes

Veldig bra @M73102! Det jeg ser som en klar fordel blant de som har satt seg inn i studiet er det store potensialet hvis det går veien med bla. SWIS nå men sitter med en oppfattning av at kursen ikke vil gå nevneverdig da det kan se ut som om mange tror Softox ikke kan selge vann i en ørken i denne pandemien. Personlig mener jeg Kiilto har meste av skylden for. For å heller ta det som er positivt kan dette snu utrolig fort skulle de få noen avtaler som det er litt størrelse på som kan skje innenfor kort bilde. De har vel mer eller mindre eksporten i orden nå? (og merket produkter på engelsk, antar dette ikke uten grunn) etter det som har fremkommet og fra Q3 s.6 kan man lese dette:

Store spørsmålet er når disse “leading players” avtalene dunker inn, gir disse grunn til å tro at man også snakker om SWIS inn i en slik avtale nå?

Blir det noe av det som hintes om i rapportene er det bare tidsspørsmål før man ikke lengre kan selge rett etter news og forvente og kjøpe billigere i ukene etterpå.

Det kan åpne seg opp flere nye avtaler med EU godkjennelsen på plass, også inn mot helsevesenet som er selskapets hovedfokus, og jeg tror i likhet med det ErikMjelde skrev for en stund siden at selskapet kommer etterhvert å få et gjennombrudd ift salg av desinfeksjon. Det er derfor synd at HINAS ble utsatt - og at veiledningen ikke ble oppdatert - men med EU godkjennelsen snart i orden, blirndet spennende å følge med på hvilke avtaler som blir inngått. Personlig tror jeg ikke det var tilfeldig at Softox orden med produksjonskapasiteten i 2020…

Dette er kun mine teorier; Hvorfor ventet ikke det norske forsvaret med å inngå avtale med Softox til endelig resultat fra Swis 2 forelå? For meg var inngåelsen av denne avtalen et sikkert tegn på at resultatene fra Swis 2 er meget gode - forsvaret har helt sikkert fått innsyn i de foreløpige resultatene, og de ville ikke inngått denne avtalen hvis en ikke hadde forhåpninger om bedre produkter sml med dagens. Det at vi også samme uke fikk bekreftelse på at en er ferdig med innrullingen av pasienter, gjorde at risikoen etter mitt syn er minket - og i tillegg til at de ansatte/innsiderne har valgt å bruke tilsammen 10 mill kr for å skaffe seg aksjer på disse nivåene - har gjort at jeg har valgt å øke min beholdning i selskapet.

Gleder meg virkelig til det som skjer de neste månedene - og det er etter mitt syn ganske utrolig at kursen i dag er kr 62,50 mens den var kr 87 for 1 år siden (30. mars).

3 Likes

Forsåvidt enig men da med forhåpninger om godt salg noe de beviselig ikke har innfridd og dessverre har rasert kursen. Tror også det med produksjonskapasitet er noe de får bruk for. Trenger bare noen av de større avtaler som de selv har antydet kan komme flere av så er vi der at den er nødvendig. Forundrer meg ikke om det kommer en Asia deal snart…

Polsmannen - ikke helt enig med deg i at det var forhåpninger om godt salg som var grunnen til kursen steg en del i mars, det var børsmeldingen 30. mars 2020 om at en skulle starte “grisestudiet” som fikk kursen til å stige så vidt jeg husker 25 % den dagen. I dag vet vi at resultatene fra “grisestudiet” var vellykket - og at vi nærmer oss oppstart av fase 1, i tillegg til at vi har fått EU godkjenningen straks resultater fra siste fase Swis 2 og oppstart av SBE. Likevel ligger kursen kun på kr 62,50.

Det var først etter vi fikk to børsmeldinger i mai om økt produksjonskapasitet som gjorde at en fikk forhåpninger om økt salg og at kursen steg opp til ATH (kr 113).

Ja stemmer det, det var 30 mars Hermandrud kom med den uttalelsen med de russiske prosentene.

Riktig - og Softox er i dag nærmere og Hermanrud har bedre grunnlag i dag å mene at Softox bør stige med 3000 % enn i mars 2020​:rofl::rofl: Blir spennende å se hva Sp1 kommer til å si i sin analyse.

En 30x priser selskapet til ca 17Mrd, potensialet som inkluderer Swis burde man si det kunne være innenfor rekkevidde, skal man se hva andre selskap prises til uten å ha nevneverdig omsetning…?

Setter veldig pris på innleggene dine, også i denne tråden. Men når man bestiller innsyn i saker på denne måten, så må enten avsender eller mottaker i saken, og i mange tilfeller begge, bruke betydelig tid på å behandle søknaden. Med e-innsyn er det blitt veldig enkelt, men av hensyn til selskapene er det faktisk viktig at det er en terskel for å be om innsyn.

4 Likes