Finn Ketler og Coopmed ser ut til å være i gang med ny side, (check back soon).
SoftOx Solutions AS: The Swedish Chemicals Agency rejected the application for approval of SoftOx Disinfection Products – requesting more data, - can lead to six months delay
Det var forbanna.
Spørsmål hva denne faller till nu, under 50?
Jeg må le, desinfeksjonssporet har vært en eneste stor digresjon og hemsko for dette caset. Jeg er investert for sårbehandling.
Her kan man få en flott anledning til å handle. Når det er sagt øker jo risikoen for emisjoner. Men de kan gjerne komme på gode data fra SWIS, SBE, SIS mv.
Til slutt: **** svenskef*en.
Hehe god påske folkens:hatched_chick:
Noe av problemet for min del er at jeg tror 6 måneder fort går utover HINAS anbudet som også var utsatt. Den manglende godkjennelsen kan ha større negative konsekvenser for salg sånn sett.
Jævlig irriterende.
Nå får man satse på sårbehandlingen tenker jeg.
Nesten så jeg har lyst til å lese søknaden og svaret fra svenske myndigheter så jeg kan forstå argumentasjonen fra begge sider.
Langt ned skal den nå da. Under 50 kjøper jeg opp allt.
For gode testdata til å være sant??
Leser jeg korrekt når jeg leser at de kommer til å anke beslutningen? Eller er det bare at de er sikre på at de får alt godkjent om seks måneder?
Hvordan ser tidslinjen ut med en anke?
Hvordan i helsike er dette mulig.
Fra 11 desember.
Den Svenske Kemikalieinpsektionen har behandlet og innstilt på en godkjenning av
SoftOx Solutions’ desinfeksjonsproduker, inkludert Antivir. Dette åpner opp for
godkjennelse innenfor alle land i EU.
Hvordan kunne dette ikke foreligge da?
Kiilto har gode bekjentskaper? Hvor mange tester har de kjørt med “samme” produkt og forskjellige bruksområder og alle viser knallgode tall så skal de nå underkjenne sånn helt plutselig…gir ingen mening
Eneste positive; kanskje man får rensket ut enda flere av de som har tunnelsyn i retning av desinfeksjon alene. Må si at det ikke har vært mye stang inn på desinfeksjonsfronten så langt. Som er lite å gjøre med. Mao; shit happends.
Det tror jeg aldeles (og heldigvis) ikke. Produktet er godkjent, dokumentert og oppfyller alle krav / standarder i Norge (herunder anvendelse i helsevesenet).
I beste fall fører anke frem.
Her får nesten selskapet komme tilbake med presisering av hva dette innebærer.
I verste fall må man vente 6 måneder.
SoftOx har også utført ekstra tester for å bekrefte konklusjonen som da ble truffet. Testene er ventet å være ferdige i november 2021.
Hvordan i himmelens navn kan det være mulig å bruke så lang tid på noen tester?
Det går nok hvert fall ut over prosessen med å få alkoholfri inn blant anbefalingene fra FHI.
Jeg kjenner ikke de offentliges arbeidsmetodikk her, for meg er byråkratiets veier uransakelige.
Jeg bare tenker i min ignoranse at manglende EU godkjenning og at noen offisielle myndigheter sår tvil om produktet er negativt for å få produktet inn og vinne anbud fra offentlig helsesektor.
Mulig det er unødvendig negativt av meg - men jeg er ofte litt for negativ også.
Tester knytta til holdbarhet og effekt etter utløp?
SoftOx feels confident that when the requested documentation is available, the
application will be duly recognized." Says Almås.
Har AntiBac gutta foret Svenske regulatoriske myndigheter med gratis flaskefor???