Godt innspill, ser absolutt poenget
Med en kurs på kr 200 vil mcap fortsatt “bare” være kr 1.8 mrd. Løsner desinfeksjonssalget og vi får på plass flere avtaler med helsevesenet - og sårbehandling produkter er på plass 2021/22 - tror jeg det vil være realistisk med en omsetning allerede i 2022 på minst kr 100 mill (og overskudd)… I 2022 er vi forhåpentligvis også mye nærmere SBE og SIS - og potensielle produkter inn mot dyr - så en kurs på kr 200 er ikke urealistisk i løpet av relativt kort tid.
Noe for Softox?
Norges deltagelse i EDF åpner et nytt mulighetsrom for norsk forsvarsindustri til å delta i forsknings- og utviklingsprosjekter i et program som har en økonomisk ramme på omlag 80 milliarder Euro i perioden 2021-2027.
-Det forventes at de første utlysningene av prosjekter finner sted allerede i juni i år med søknadsfrist mot slutten av året. Derfor er det ingen tid å miste for bedrifter som ønsker å sette seg inn i hvilke muligheter EDF vil kunne gi.
FSi inviterer til på denne bakgrunn til et introduksjonswebinar om Det Europeiske Forsvarsfondet 25. mars 2021.
Hvis en spinner videre på tankegangen om Forsvaret har de akkurat inngått avtaler om kjøp av ubåter for en god neve milliarder fra Tyskland. Disse avtalene innebærer som regel også klausuler om tilbakekjøp. Så om Tyskland finner ut at Soft-Ox har noen interessante produkter for helsevesen / forsvar kan jo det bli en hyggelig bonus…
Finn Ketler og Coopmed ser ut til å være i gang med ny side, (check back soon).
SoftOx Solutions AS: The Swedish Chemicals Agency rejected the application for approval of SoftOx Disinfection Products – requesting more data, - can lead to six months delay
Det var forbanna.
Spørsmål hva denne faller till nu, under 50?
Jeg må le, desinfeksjonssporet har vært en eneste stor digresjon og hemsko for dette caset. Jeg er investert for sårbehandling.
Her kan man få en flott anledning til å handle. Når det er sagt øker jo risikoen for emisjoner. Men de kan gjerne komme på gode data fra SWIS, SBE, SIS mv.
Til slutt: **** svenskef*en.
Hehe god påske folkens:hatched_chick:
Noe av problemet for min del er at jeg tror 6 måneder fort går utover HINAS anbudet som også var utsatt. Den manglende godkjennelsen kan ha større negative konsekvenser for salg sånn sett.
Jævlig irriterende.
Nå får man satse på sårbehandlingen tenker jeg.
Nesten så jeg har lyst til å lese søknaden og svaret fra svenske myndigheter så jeg kan forstå argumentasjonen fra begge sider.
Langt ned skal den nå da. Under 50 kjøper jeg opp allt.
For gode testdata til å være sant??
Leser jeg korrekt når jeg leser at de kommer til å anke beslutningen? Eller er det bare at de er sikre på at de får alt godkjent om seks måneder?
Hvordan ser tidslinjen ut med en anke?
Hvordan i helsike er dette mulig.
Fra 11 desember.
Den Svenske Kemikalieinpsektionen har behandlet og innstilt på en godkjenning av
SoftOx Solutions’ desinfeksjonsproduker, inkludert Antivir. Dette åpner opp for
godkjennelse innenfor alle land i EU.
Hvordan kunne dette ikke foreligge da?
Kiilto har gode bekjentskaper? Hvor mange tester har de kjørt med “samme” produkt og forskjellige bruksområder og alle viser knallgode tall så skal de nå underkjenne sånn helt plutselig…gir ingen mening
Eneste positive; kanskje man får rensket ut enda flere av de som har tunnelsyn i retning av desinfeksjon alene. Må si at det ikke har vært mye stang inn på desinfeksjonsfronten så langt. Som er lite å gjøre med. Mao; shit happends.
Det tror jeg aldeles (og heldigvis) ikke. Produktet er godkjent, dokumentert og oppfyller alle krav / standarder i Norge (herunder anvendelse i helsevesenet).
I beste fall fører anke frem.
Her får nesten selskapet komme tilbake med presisering av hva dette innebærer.
I verste fall må man vente 6 måneder.
SoftOx har også utført ekstra tester for å bekrefte konklusjonen som da ble truffet. Testene er ventet å være ferdige i november 2021.
Hvordan i himmelens navn kan det være mulig å bruke så lang tid på noen tester?
Det går nok hvert fall ut over prosessen med å få alkoholfri inn blant anbefalingene fra FHI.