Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Dersom myndighetene “savnet” noe, eller mente søknaden var “mangelfull”, burde en veiledet om dette på et mye tidligere stadium i prosessen - det gjør det enda merkeligere at en nå i mars 2021, etter at en i desember 2020 hadde anbefalt godkjennelse, snur og ber om ytterligere tester (som vil gjøre at det tar ytterligere 6 måneder). Blir fryktelig vanskelig for selskapet å forholde seg til, skaper liten forutsigbarhet - og det tar veldig lang tid.

2 Likes

Starter virkelig å lure på hva som skjer. Nå har vi ventet og ventet på godkjennelse i evigheter og neida. Vi sier ingenting til Softox om at de må sende inn flere tester, det gjør vi når fristen går ut. Og ja, vi godkjenner eksperimentelle vaksiner som er basert på en helt ny teknologi og jaggu skal alle ta den. Derimot vil vi ikke godkjenne en hånddesinfeksjon som er trygg å bruke og har en veldig god effekt. Som også blir solgt i ikke bare vårt land, men også Norge og Danmark. Og vi stoler heller ikke på Sintef sine resultater. Noe jeg misser?

1 Like

Kan selskapet søke om EU-godkjenning i eit anna medlemsland? Kvifor akkurat Sverige som på mange måtar er ein outlier for pandemihandtering i Europa? Det har vel vore snakk om interesse fra bådeTyskland og Spania fra ledelsen, så kvifor ikkje søke der i staden? Det var vel testar fra eit tysk laboratorium som på mange måtar fyrte opp under hypen som kom i forhold til hånddesinfeksjon i utgangspunktet…

1 Like

Jcp - jeg skjønner godt hvorfor du stiller dette spørsmålet. Desto flere ganger jeg leser dagens børsmelding, jo mer forvirret blir jeg. Produktet oppfyller fortsatt alle kravene til å selges i markedet og har fortsatt de samme egenskapene som gjør dette til et unikt produkt - det er ikke slik at produktet trekkes tilbake. Det er derfor ingenting av dagens melding som gjør at Softox ikke er kvalifisert til å søke på HINAS anbudet- samtidig ville det vært en fordel ift andre konkurrenter å ha på plass EU godkjennelsen.

Men hva legger en i at “urenheter” påvirker produktet - og ikke minst, hva er grunnen til at de svenske myndighetene plutselig har endret synspunkt?

3 Likes

Hva tror vi om morgendagen? Mellom 50-55?
Uten flere meldinger da.

Ofte det enkle som ikke klaffer. tror vi er oppe igjen i 60 før vi aner det, der vi bør være fundamentalt sett. husk vi har mangen triggere som kan komme når som helst.

• avlesning av data fra siste fase for SWIS (sårskyll) - data foreligger innen få uker
  • oppstart SIS (inhalasjon) i klinikk (data i løpet av uker, ikke måneder)
  • oppstart SBE (kroniske sår / biofolm) i klinikk (data i løpet av uker, ikke måneder).
    Kjedeligt å få en slik fillemelding om en filleting, men oppstart sbe, siste fase swis og sis går jo sin gang som det skal respektivt av dette som skjedde i dag.
    Jeg brukte anledningen til å fylle på billigt.
5 Likes

Dagens melding om utsettelse av EU godkjenning ødelegger nok for den kortsiktige kursutviklingen - men nevnte triggere vil selvfølgelig ha en positiv effekt på kursen, særlig avlesning av Swis 2 resultatene.

Men før vi får nye børsmeldinger, vil nok kursen dessverre ligge mellom kr 55-60 - og meldingen vi fikk i dag gjør nok at vi heller ikke vil få en analyse fra SP1 på en stund. Et lite lyspunkt er at når kursen faller så mye på en utsettelse av EU godkjenning, bør vi forvente en kraftig stigning når/dersom EU godkjennelsen kommer.

2 Likes

Om dette rister ut de siste «SoftOx = AntiBac» aksjonærene som kom om bord gjennom 2020, så er ikke det halvgærent heller.

Jeg har alltid ment MCAP ville vært (betydelig) høyere uten desinfeksjonssporet / inntektsfokuset. Aksjen ble populert av folk som håpet man skulle selge tusenvis av liter desinfeksjon i minuttet som følge av pandemien. Det er de samme som jager tresifret mulig profitt, i morgen, i ukens jalla-aksje TM på Oslo Børs.

Nå blir det (om ikke anke fører frem, noe jeg ikke tror man skal utelukke) flere måneder med fokus på data, kliniske løp og samarbeidsavtaler.

Det er ikke desinfeksjon som gjør dette caset potent - det er å komme på markedet innen sårbehandling og eventuelt ytterligere indikasjoner.

11 Likes

Nå er jo ikkje caset helt binært heller da, så ville kalt det en vinn vinn vinn, nå ble det jo litt mer sånn, vinn meh bleh, something future again…

Men solgte ingenting, kommer heller til å akkumulere, tror kanskje gulvet holder ass…

Har friskt i minnet meme av “second wave ala softox” I’m a beliver :man_dancing:
Screenshot_20210329-224839_Chrome

5 Likes

Jepp, rettere sagt et tradisjonelt utviklingsselskap innen biotek. Bare at SoftOx sine kliniske løp er veldig mye kortere enn det man ser i peers / kreftforskningsselskspene på OSE.

De er priset mye høyere. Og potensielle markeder der er på ingen måte større dersom, teknologien funker som den skal.

4 Likes

Point exactly. Anerkjenner at set backs ala dagens øker emisjonsfaren og at det kan få følgeskader både på kort og litt lengre sikt som er uheldig, men observerer samtidig at alt av negative nyheter mest av alt havner i TTT kategorien. Godt hjulpet av manglende tilstedeværelse fra fru Fortuna. Rent fundamentalt står caset fjellstøtt, selv om resultatene fra SWIS-2 åpenbart vil bli enda mer nervepirrende etter svenske-smellen i trynet.

4 Likes

Med gode data her, så er vi faktisk i «mål», slik jeg ser det. Det er en konfirmerende / terapeutisk bekreftende studie, i et behandlingsonråde som skriker etter det selskapet mener de har løsningen(e) på.

Og det forunderlig kort tid til vi vet.

4 Likes

unnamed

8 Likes

En skal ikke utelukke at selskapet vil vinne frem med klagen - men en utsettelse på 6 mnd ift EU godkjennelsen, vil selvfølgelig gjøre det helt utealistisk å bli cash positiv dette året. Heldigvis er det ikke lenge til vi får resultater fra Swis 2, og jeg er ikke enig med deg Aaleby at dagens børsmelding skal minke sannsynligheten for gode resultater. Hvorfor det?

Har ikke skrevet at det minsker sannsynligheten for gode resultater. Poenget var at skuffende SWIS-2 resultater vil få store følger for kursen iom at man ikke vil kunne lene seg på desinfeksjonsbiten overhodet. Implikasjonene vil bli av vesentlig mer alvorlig grad enn om EU-godkjenningen var i boks. Ikke at jeg frykter skuffende resultater på noe vis.

Da beklager jeg Aaleby - oppfattet denne delen av innlegget ditt"…selv om resultatene fra SWIS-2 åpenbart vil bli enda mer nervepirrende etter svenske-smellen i trynet" som at du mente dagens melding ville svekke sannsynligheten for gode resultater for Swis 2.

Som jeg har skrevet i tidligere innlegg, jeg tror risikoen ble betraktelig mindre etter at det norske forsvaret allerede nå valgte å inngå avtale med Softox - de har helt sikkert fått innblikk i foreløpige resultater fra studiene.

2 Likes

Ingen av testene på noe har vist annet enn meget gode resultater så langt, derfor har de også blitt anbefalt av andre i hytt å pine og fått mye forskningsstøtte. Hva svenskene her påpeker aner jeg ikke men etter å ha sett noen videoer om søknader kan det noen ganger ta litt lengre tid så vi får se hva en klage fører til, kan også føre frem…

2 Likes

Deler dette synet :100:

1 Like

Om dere.lurer.på detaljene er det bare å be Kemi om.innsyn i papirene i saken og be om alle dokumenter fra den siste måneden. De er pliktig til å gi det ut.

Detaljer av sensitiv art vil vel fort være sladdet.

1 Like