Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hvis det er morgendagen som er i fokus, så råder jeg deg til å selge snarest.

1 Like

Trädet har blivit skakad så många gånger i denna att det inte spelar roll. Bara se på FB igår, hej och hå va alla köpte på denna dipp.

Gällande BV så tror jag att kursen hadde vart tvärtom mot dig. Softox hadde knappt vart känt utan desinfektion, 99% omtalen till lika reklamen är om desinfektion.

Tror det bästa är att bara låta tiden göra sitt i Soft och köpa de dippar som bjuds. Tror inte detta är sista dippen, är ju trotts allt BIO :blush:

3 Likes

Morgendagen bør alltid være fokus for et seriøst selskap.

Det er to ting med gårsdagens melding som gjør at vi, i det kortsiktige kursbildet, ikke bør ha store forventinger til at vi ser kr 60 med det første; For det første var EU godkjenningen i seg selv en kurstrigger. For det andre tror jeg at SP1 ventet med sin analyse til EU godkjenningen var på plass. Denne analysen vil nok ikke komme før om en god stund, kanskje når vi får resultatene fra Swis 2?

De neste triggerne som vi kjenner til er;

• Resultatene fra Swis 2 - kommer nok tidligst månedskifte april/mai.

• Oppstart av SIS (fase 1) - må nok også her vente 1 måned

• Oppstart av SBE - tar en stund til det også skjer

• Oppstart Swis (for dyr) - skjer i løpet av Q2

2 Likes

Hadde vært fint å vite hva avtalen med forsvaret gir av kapital til Softox. Forhåpentligvis er det såpass at det hjelper kraftig på. Kan være at de eksempelvis bidrar godt på SIS utviklingen, som vil dra ut en del penger fra selskapet.

Topp50 sitter stille i båten.

2 Likes

Det vet vi ikke før om noen dager, siden listene viser handel tre dager (?) tilbake i tid :slight_smile:

Jeg tror at vi må belage oss på en ørkenvandring fremover, så fremt det ikke kommer noen veldig positive og uventede nyheter.
En av de store gullerotene i Softox var Almås sine positive utsikter mot å være cash-positive allerede i 2021. Vi må anta at disse inntektene nå uteblir en stund til, og sannsligheten for en emisjon har økt.
Dette er helt klart en prekær situasjon for selskapet, og dette er et resultat av byråkrati på sitt fineste. Jeg krysser fingrene for at klagen bærer frem, og kommer til å fylle på jevnt og trutt med aksjer til det jeg håper er gode priser. God påske :hatched_chick:

2 Likes

Nå var vel alle i Softox bull som de kjøpte nå i emi, så vil tro det var like stort sjokk for dem som for oss

Hadde ikkje vore dumt om dei kunne dra ei påskekanin ut av hatten no og annonsert ein Asia-deal for Anitvir. Når er det planlagt oppstart av SIS-studien?

Du sier noe der, det vi dog ikke vet er hvilket av produktene som er grunnlaget for at ledelsen lastet tungt opp i emisjonen. Kanskje de også ser på hånddes som noe “ekstra” og at det er trua på SWIS , SIS eller SBE som gjorde at de lastet opp? Naturlig å anta de laster opp grunnet trua på selskapet som helhet selvfølgelig, men de vet klart mer enn alle oss om alle produktene i produktporteføljen…

Er ikke salget vi allerede har gående i Sverige danmark og norge av betydning for god cashflow da? Dette kan vel bare bli bedre og bedre

Ut fra meldingen skal det ikke påvirke pågående salg der nei så noe inntekter vil de ha, antar det har økt ganske bra nå i Q1.

2 Likes

Tvilsomt at det går noe særlig av disse flaskene. Brødrene Dahl i Drammen kan jeg ikke se at det har gått mer enn 1-3 flasker siden dem fikk det i hyllene. Ja jeg har vært innom jevnlig for å sjekke.

Jeg vil anta at det er slik på de fleste andre brødrene Dahl grossister også

Finnes flere kanaler en brødrene dahl :relaxed: så noe bør en kunne forvente

Har selv null tro på at retail vil stå for særlig mye inntekter, men bare innkjøp til lager hos Meny etc bør ha generert et ok salg i det siste. Men cash-positive blir ikke selskapet av å selge til hvermannsen.

Dette siste slaget i trynet må ha kommet svært overraskende også på ledelsen i SoftOx. Fjorårets store økning i produksjonskapasitet sammen md senere tids innsidekjøp viser at ledelsen må ha vært optimistiske mht salg.
Den siste meldingen fra Sverige minner nærmest om bevisst sabotasje! Det er direkte tragisk at både våre egne helsemyndigheter og tilsvarende i Sverige sørger for at personell som står i første linje i pandemien blir fratatt muligheten for å bruke det desidert beste desinfeksjonsmiddel! SoftOx har jo et middel som er genialt i forhold til alle kjente alternativer!
I stedet for å sørge for hastebehandling når de ser de unike kvaliteter, sørger heller helsebyråkratene for at dette middel kommer så sent på banen at det meste av pandemien er under kontroll. Rett og slett tragisk!

8 Likes

Jeg tror dette kom som et sjokk på ledelsen, basert på resultatene og prosessen som har vært. Produktet har vist helt unike resultater - og når en også fikk bekreftelsen i desember 2020 om at en ville anbefale produktet, har selskapet hatt all grunn til å tro at en ville få godkjennelsen. Tenk bare hvor mye tid og ressurser selskapet har brukt på denne prosessen, ift. produksjonskapasitet, svare ut spørsmål, nye tester, inngåelse av avtaler mv. Regner med at dette vil være et stort tema ifm Q4 og at en kan forklare hva som ligger i “urenheter” i dataene (en betviler ikke effekten av produktet) og hvorfor myndighetene nå, etter 1,5 år (og kort tid etter at en valgte å gi anbefaling), snur og ber om nye tester… Dette innebærer at en kommer til å bruke 2 år på behandling av en søknad…

1 Like

Nei - når Almås sist ga uttrykk for at selskapet ville bli cash positiv i 2021, lå det nok forutsetninger om at en ville få EU godkjenning og muligens HINAS anbud (hvor begge nå er utsatt til høsten). Vi må ikke tro at salg av desinfeksjon til forbrukermarkedet i Norge, Sverige og Danmark er tilstrekkelig til å gjøre selskapet cash positiv i 2021.

Tror salg av desinfeksjon og et økonomisk samarbeid med FFI, det amaerikanske forsvaret holder julene i gang så lenge siden de har store interesser her. Er jo ikke noen veldige kostbare studier softox har på tapeten? Mener å huske almås uttalte at det i værste fall blir et lån før en ny emisjon? Så i værste fall et lån, altså.