Jeg håper det samme. Men nå er det dessverre slik at det ikke har gått helt slik Almås har uttalt.
Det virker som at de kan selge og markedsføre i skandinavia men ikke i EU nå - er det riktig??
Fra børsmeldingen
This implies an estimated six-months delay for SoftOx’s major launch in the
European markets, notwithstanding, the Swedish decision does not affect
continued sales and marketing in Norway, Sweden and Denmark
Hvorfor 6 måneder når de nye testresultatene ikke er klare før i november?
Innen 6mnd. Kan komme mye raskere.
Slik jeg leser rapporten og uttalelser fra Almås, er denne “urenheten” kjent fra før.
Tror dette er kun formaliteter før dette er ordnet opp i.
Det blir kanskje riktig å endre strategien litt og satse mer opp mot privat markedet nå i første omgang. Ser ikke bort fra det kan nå skje, hvis de lykkes delvis der trenger det ikke bli så rivende galt likevel.
I denne situasjonen er det ekstremt positivt for selskapet at både ledelse og ansatte lastet tungt opp i siste emisjon. Dette gir dem ekstremt mye høyere troverdighet enn hvis de hadde blitt oppfattet som de dumpet masse aksjer på markedet rett før det kom negative nyheter.
Jeg synes ikke caset er spesielt svekket, og tror softox er like overrasket og skuffet som alle andre.
For egen del gikk jeg ut av aksjen på denne nyheten, men har den øverst i watch list… Trenger ikke flere venteaksjer i porteføljen når det hele tiden er nye caser å sette tennene i.
Vel, heldigvis ikke så lenge å vente. Innen få uker får man data fra det klinisk bekreftende studiet på sårbehandlingen (SWIS-02).
State of Israel Patent Office
https://israelpatents.justice.gov.il/#/en/patent-extract/263298
(WIAB Water Innovation AB er datterselskapet til SoftOx i Sverige)
Det var det jeg siktet til ja. Men jeg skjønner ikke logikken for avslåelsen når de er godkjent i NO, SVE, DAN men ikke EU.
Min forståelse for denne EU-godkjennelsen var at det innebar en aksept i Norge, Sverige, Danmark, samt hele EU (men at enkelte EU-land kunne kreve ekstra dokumentasjon/vilkår/test utført i de respektive land).
De bør uansett kunne klare å få salg i disse landene (No, Sve, Dan) hvis Sintef anses som en kreditert part.
Gick med ut med hälften (hade tight stop loss på 50% av beholdning).
Men for min del gick jag in igjen på emi kurs 54. Har svårt å se den falla mye mer under med tanke på caset og tidligere innsidekjøp.
Blev en liten förlust men hade tidligere gav på 63 (å då har jag snittet ner innen sen Sommer, suttit länge i denne Venteaksje tog aldrig noen forlust når den föll föregående år)
så indirekte snittet man ner seg ytterligere med. Får håpe de kommer noen positive nyheter snart.
Annars tycker jag de er en ganska fin strategi att selge av 50% ved cases man har troa på., fortsetter den ner så har man minimerat förluster samtidig då man har kvar 50%, er de psykologisk lettere å gå in igjen.
Liker ikke att gå in i aksjer i nær framtid når jag sålt meg ut 100% Eftersom man då ofta går in på en høyre nivå en man sålde seg ut på.
Hadde vært fint med en avtale her da. Israel er ikke del av Eu og blir således ikke berørt av Kemi sin avgjørelse. Likevel er dette bare en patent, og trenger ikke bety noe mer enn akkurat det.
Israel har vært nevnt før og de har vært der nede i 2019, så det kan godt hende det kan komme noe der. Mener det har vært snakk om dette for en god stund siden så kanskje noen andre også husker mer enn meg vedr. dette?
Innsiderne har ikke solgt - heller ikke etter det flere mener var villedende informasjon ift. produksjonskapasiteten i børsmeldingene før sommeren 2020 (og kursen gikk til over kr 110) - samt de/ansatte valgte, som du skriver, å laste seg tungt opp i sist emisjon. Det viser en sterk tro og gir en meget høy troverdighet.
Beslutningen fra Sverige kom nok veldig overraskende på ledelsen og selskapet - samtidig er jeg sikker på at grunnen til at innsiderne har lastet seg opp har tilknytning til mye annet enn desinfeksjon. Videre må en huske, etter denne skuffelsen, at en ikke har fått endelig avslag - men er bedt om å underbygge resultatet med flere tester, og en har muligheten til å få omgjort beslutningen.
Helt enig i denne og man skal heller ikke undervurdere verdien av å møte motstand underveis. Føler meg rimelig sikker på at organisasjonen har fått tilført svært mye uvurderlig erfaring det siste året som selskapet kan spille på i årene fremover. Det er tross alt evnen til å løfte fram SWIS og SBE som virkelig vil avgjøre om hvorvidt Softox blir en suksesshistorie.
For min del ble caset klart svekket av dette, og jeg har også dermed endret min posisjonering. Skal ikke utbrodere det noe videre, men føler kapitalen heller kan jobbe andre steder i en periode.
Dere får ha lykke til videre, og jeg følger nok med hvis ting endrer seg til det positive igjen.
Lett å forstå at de med et kort til mellomkort perspektiv spotter at antall potente triggere det neste halvåret har minsket betraktelig og posisjonerer seg deretter.
Det rare i denne situasjonen, er alle eksemplene på Desinfeksjon som har vært solgt i butikker og brukt på serverings steder der det har vært dårlig standard og på enkelte produkt stinker dårlig brennvin av produktene.
Så kommer Softox med et skånsomt alternativ som tar alt av virus og blir satt på sidelinjen i EU i årevis. Men produktene kan selges i Norge,Sverige og Dannmark, men ikke i EU!!!. Svenskene går sine egne veier i denne pandemien, det skal være sikkert. Ser noen har nevnt korrupsjon, vanskelig og si men dette “stinker” det av.
Er nok bare Exit-gutta som har brukt “leverage” for å få presset ned prisen så de kan få kjøpt seg inn billig…!