Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Dette er faktisk så viktig å få avklart, at man burde be om en kommentar fra selskapet.

Vært fint med noen positive meldinger nå. :pensive:

Hvorfor skal selskapet kommentere når de bestrider hele problemstillingen?

1 Like

Det har jeg i tilfelle ikke fått med meg.

Det er nettopp derfor at de har anket den svenske beslutning. SINTEF sin rapport slår fast at eventuelle urenheter ikke påvirker produktets egenskaper, svenskene har valgt å ikke vektlegge rapporten.

OK. Men det hadde uansett vært interessant å visst hva svenskene faktisk mener med “urenheter”.
Om det ikke påvirker egenskapene, kan det da f.eks. påvirke holdbarhet eller noe annet? Eller er dette bare et forsøk fra Sverige på å stikke kjepper i hjulene for et Norsk selskap…?

2 Likes

Jeg er enig. Er disse «urenheten» et resultat av slurv (eller et bevisst valgt nivå) i produksjonsprosessen i en konkret batch, eller et nødvendig iboende resultat av den patenterte prosessen?

Jeg er ganske overbevist om at det er det første, men jeg kunne tenke meg å høre det fra selskapet.

9 Likes

Enig i den. På over overtid at man får en webcast med muligheter til nettopp å fiske etter slike svar. Kanskje man skulle forfattet en mail og sagt fra om behovet. Selv om det neppe blir før neste kvartalsrapport.

1 Like

Noe må nå selges fra Softox når en leverandør har 5974 stk Dax alkofri på lager…(lagerstatus 7 april kl.14.00)
https://www.docustore.se/ProductDetail.aspx?ProductId=4123578

1 Like

Kan ikke forstå noe annet enn at salgstallene må være helt annerleders nå enn før.

5 Likes

Det utsagnet der står som en påle! :eggplant:

3 Likes

Ikke at det er rellevant mtp sår, men dog… legeutsagnet tar ikke hensyn til verken Norovirus eller vanskelige bakterier mtp. produktets egenskaper i forbindelse med overflate / desinfeksjon. selv om det er kommende konkurenter, banker det jo sprit iallefall.

Men jeg er ikke far off om jeg forstår det slik at Softox er først ute med å skaffe godkjenning under et nytt biocid regime i EU, og dermed burde få et forsprang, om ikke Sverige fucker oss for mye?

https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2020/december/dansk-inhalationsbehandling-.aspx

Mon tro om de melder FPD i SIS - jeg tviler, gitt at de ikke har gjort dette for de andre studiene.

– Vores forhåbning er, at denne sikkerhedstest i grise betyder, at man kan gå i gang med at teste i mennesker i løbet af foråret. Hvis alt går, som det skal, kan det potentielt være i marts måned, man går i gang med fase 1, hvor man skal vise, at behandlingen er sikker i mennesker, siger Thomas Bjarnsholt.

3 Likes

En liten påminnelse til dem som betviler Bjarnholts integritet/faglighet jf tidligere poster om inhabilitet, opsjoner etc. Her om cystisk fibrose, en fæl lungesykdom:
Discl, jeg har (selvsagt) fortsatt aksjer i softox til tross for tilbakeslag med helse sørøst, reg mynd Sverige og “underskudd”

8 Likes

Leser litt fra tidligere meldinger og fant dette, noe som styrker min tro på at danskene har vært med på beslutningen om å sende klage.

“Professor Bjarnsholt er en av oppfinnerne bak SoftOx teknologien og han er medlem av SoftOx sitt rådgivende styre.”

Fra melding 16.12 om SIS
https://newsweb.oslobors.no/message/520794

Fra avslaget til svenskene:
On advice from its scientific experts, SoftOx intends to contest and submit an administrative appeal

5 Likes

Hadde vært fantastisk om SIS kunne påvirket/redusert biofilmen slik at antibiotika eller annen medisin fikk økt virkning mot cystisk fibrose. Hvorvidt det er realistisk er selvsagt et åpent spørsmål.

1 Like

Synes denne artikkelen fra 2019 ang. biofilm og SoftOx forklare ganske godt.

3 Likes

Snart et år siden det foregikk tippekonkurranser og euforisk stemning på diverse fora. Det var gode tider😁

3 Likes

DET hadde vært noe. Poenget er iallfall at dønn seriøse forskere/ vitenskapsmenn ikke tilsidesetter egen seriøsitet/integritet. Men man kan få “tunnelsyn” og ta feil, selvsagt . Mht Bjarnsholt taler dog alt for at han er verdt å lytte til. Derfor er det også betryggende at han også har rådgivende rolle OG opsjoner.

5 Likes

Har det skjedd noe i klokeboken i det siste? (Aksjonærlisten)