Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Vel, noen av oss er allerede her. Jeg har derimot ikke mistet troen på PHO, men i det korte bildet har jeg tro på at der kan være mer å hente i f.eks. SoftOx og BgBio. Den sistnevnte beror på at deres medisin har en positiv virkning på Covid-19, i det korte bildet. Men de har også mange produkter med lovende fremtidsutsikter.
SoftOx er jeg langt mer trygg på. Selskapet har et klokkeklart treff på planken og ere nå i en situasjon der etterspørselen langt overgår deres produksjonskapasitet. Og i går fikk vi altså en melding som tilsier at inntektene ikke er 1,2 mill pr uke men de facto steget til 10,8 mill pr uke, samt at de nå øker pproduksjonskapasiteten for å etterkomme etterspørselen.

Så kan man jo bare ta frem kalkulatoren så vil man raskt se at aksjen er grovt underpriset. Noe vil nok bli tatt mens dem er på Merkur, men jeg tror vi vil et betydelig kurshopp den dagen notrering flyttes fra Merkur til hovedlisten. Og det føler jeg meg rimelig trygg på skjer i løpet av sommeren.

6 Likes

Laget denne back of the envelope DCF’en i går, basert på 50000 flasker salg i år, 250 salgsdager og 50 kr i salgsinnteker per flaske. Deretter 20% økning av salget årlig, 20% COGS, 10% SGA, 20% Skatt og WACC 10%.

Kursmål 25 dollar!

13 Likes

Og da har du kun tatt med inntekter fra SafeDes?

Jeg kom meg inn igjen på 110kr med penger jeg ikke har idag :money_mouth_face::sweat_smile: (Er fortsatt all-in i PCIB med egenkapital uten belåning). Har vurdert det lenge mellom 85-100, men har ikke vært trygg på at de kunne levere. At de har fått opp produksjonslinjen for 45000 flasker allerede, synes jeg er særdeles betryggende.

Deilig å være med på SoftOX-ferden igjen! :partying_face::muscle:

4 Likes

Husk bare at 50 kr i salgsinntekt per flaske er for den minste, hvor man kan omtrent doble for 500ml og antakeligvis doble det igjen for 1000ml. Vanskelig å si selvsagt hva som selges mest, men Softox ønsker i utgangspunktet å selge mest mulig volum.

1 Like

Her er ikke mye usikkerhet og motforestillinger å spore etter 250% oppgang inneværende år?

Hvorfor uttrykker Almås seg slik:
" for å understreke min tiltro til selskapet vil jeg p.v.a. meg selv og de samme selskaper bekrefter at jeg forplikter meg og disse til ikke å foreta noen salg før 2.kvartal er avsluttet."

  1. kvartal avsluttes om mindre enn 2 måneder. Det var en kortvarig forpliktelse synes jeg.
1 Like

Ja gud forby at han selger noen aksjer etter at aksjen har gått femgangen siden hovedeierene sprøytet inn 50 millioner i desember. Han kan umulig ha trua! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

6 Likes

Forutsigbart, men intetsigende svar fra deg igjen. :slightly_smiling_face:

Nei jeg påpeker fakta i motsetning til deg.

På insidertråden om Softox som du ikke har tilgang til har jeg dokumentert disposisjonene til hovedeierene flere år tilbake i tid.

https://beta.tekinvestor.no/t/softox-solutions-insider/20274

Der kan man se hvor mye skin in the game Kristian Almås faktisk har. At han forbeholder seg retten til å ta gevinst om to måneder fra nå, når selskapet enten har levert eller ikke levert finner jeg 100% rimelig.

Den store nedsiden i caset nå er om selskapet ikke klarer å levere. Dette har de to måneder på seg til å bevise før den selvpålagte lockupen til største eier utgår.

Selskapet prises til 852 millioner på kurs 110. Er ikke veldig høyt sett opp i mot den omsetningen en nå kan sitte og regne på med 45.000 produksjonen på plass.

Hvor aksellerert er go to market og verdiøkning i dette selskapet i forhold til opprinnelig plan som ble guidet ved emisjonen i desember som måtte utvides fordi det var så stor etterspørsel?

4 Likes

Han forsøker å berolige markedet. Her har allerede vært innsidersalg, og at Almås skulle selge før selskapet er kommet ordentlig igang ville vært negativt for kursen. Ingen tvil om det? Men han gir bare en svært kort “garantitid” for sin standhaftighet.
Jeg ville synes det var mer overbevisende om han sa at han ville følge selskapet på lenger sikt.
Men i en opphausset situasjon er ikke slike betenkligheter populære. Det skjønner jeg, selvom jeg beklager at Tekinvestor stort sett er et ekkokammer.

Spørsmålet jeg i realiteten stiller er: Er det gode grunner til å kjøpe aksjen på det nåværende tidspunkt, eller er det bedre å se det an?

Omsättning här runt 100-110 må ha vart ganska stor totalt över tid

@Investor har lagt frem et solid case på hvorfor det fremdeles kan være solid oppside.

Jeg vil også si at Almås klarte å berolige markedet med lockupen sin. Chartet skrek egentlig at kursen burde vært nedom 70-tallet så folk fikk tradet og sikret gevinst, men det har enda ikke skjedd.

6 Likes

2 Likes

Oppskriftsmessig start på dagen:

1 Like

Tänker att det är onödigt att stänga det där gapet nu. Gjort det tillräckligt många gånger :slight_smile:

Gapet mellom 70 og 80 ligger der jo som en liten tidsbombe, over 80 er aksjen tradet ganske så jevnt og fint!

2 Likes

At gapet ligger der, rent teknisk kan man ikke komme bort fra. Men er ikke dette water under the bridge? Vil tro at det siste døgns hendelse vil ha større effekt på fremtidig kursutvikling enn et gap som nå ligger et stykke bak oss. Eller er jeg helt på jordet?

1 Like

Satt å vurderte rundt 40. Men ville spare noen kr ved å vente litt. Jeg slapp det
Er jo vant til at selskaper leverer noen uker etter guida, ikke før.

Virker som de har god fremdrift i forhold til plan på SafeDes. Når kan de potensielt få en EU godkjenning?

Hva er uttalt tidslinje og omfang for neste testfase for sår?

1 Like

Tid er en faktor her. :slight_smile: Hvis kursen holder seg så stabilt og det omsettes aksjer for veldig mange millioner i q3 og q4, og vi har fått de innsidesalg vi må forvente, og kursen enda ikke har ramlet under 80, da kan vi begynne å snakke om water under the bridge.

Akkurat nå er børsen fremdeles på så tynn is, og det er så mange som sitter med enorm gevinst i aksjen at hele chartet er egentlig i spill fremdeles.

Og selskapet har jo fremdeles krav på seg om å bevise at de klarer å levere over tid.

Men det ser bra ut!

2 Likes

Går store poster på 110 nå :ok_hand:t2:

1 Like

Någon tröttnade :slight_smile: