Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

2 Likes

Skjønner det bare ikke, det blir lekt med tall på alle fora. Samtlige skriker at aksjen er underpriset, allikevel er det svært mange som på død og liv skal ut. Er ikke lenge før det blir presentert noen konkrete tall, spent på reaksjonen da. Har egentlig satt en stopp for mer kjøp, kom meg inn på 36 tallet, men ramler denne under 100 igjen, så blir det å fylle på.

1 Like

Selv fylte jeg på i går kurs kr 110,-. Trodde ikke mine egen øyner da jeg fikk handle til en slik latterlig lav kurs. Her er det bare å nytte mulighetsvinduet.

Top 50 sitter i ro, skal anta at de har satt seg godt inn i selskapet. Er vel mannen i gata + noen tradere som selger. Er flere som har sittet på oppover med lav inngangskurs. At noen velger å ta gevinst er naturlig. Top 50 sitter på 70% av aksjene.
Selv har jeg ingen planer å selge med alt vi har i vente.

1 Like

Man skyter seg selv litt i foten ved å være for utålmodig og bli oppgitt. :slight_smile:

Aksjen har gått fra 83 til 113 på noen veldig få handledager.

Det kommer nok flere fine dager med trappetrinn oppover skal en se.

5 Likes

Eg vil tippe at noen med en stooor pengesekk sitter å koedder med aksjen, noen som sannsynligvis sitter tungt inne å kan tjene enorme summer på å få den ned igjen til 100. For ramler den til 100 kommer mange til å selge, teknisk sett… Eller er eg helt på jordet her? Eg er all in i softox og bgbio, solgte trvx for å snitte ned bgbio, eg kommer til å selge bilen min om vi dupper igjen i softox, :sweat_smile::facepunch: shit eg kommer til å selge bilen til kona om den dupper igjen :joy::cowboy_hat_face: #hauss #bull #ikkjetamegpå(b)ordet #søkerenforklaring

6 Likes

Det tuffar på mellan 110-112 :slight_smile:

Fra å lese forumer og facebook grupper så ser det ut til at det er mange som nettopp har satset “hus og bil” på å kjøpe aksjer i Softox. Og hvis de har hatt en god fortjeneste allerede så er det ikke sikkert det er dumt å selge i hvert fall innskuddet for å betale det de har lånt. Ja, de kan gå glipp av masse (kanskje), men de vil også ha sikret pengene de startet med. Så man må være litt forsiktig med å kritisere de som selger, det kan være mange grunner til det.

3 Likes

7 Likes

Kjøpte softox på 50kr med cash jeg egentlig ikke hadde :sweat_smile:, var en liten gamble der… nå kjører jeg videre med bare gevinsten

2 Likes

Prøvde det samme fra 110 i går, men gikk ut igjen idag da jeg synes den stod mistenkelig lenge på 110-111 og er usikker på om den får seg en dipp ned mot 100 igjen.

På lang sikt er jeg ikke i tvil om at dette kan bli gull, men når det er penger jeg ikke har, så er jeg veldig forsiktig. Kan hende jeg tar ny inngang på mandag.

Var med fra 35-40 til 70, men alt ble reallokert til PCIB for noen uker siden. :wink:

4 Likes

Hva handler dere for når det er snakk om “cash jeg egentlig ikke hadde” og “penger jeg ikkle har”? Handler dere på kreditt eller har dere lånt penger?

2 Likes

Nesten flaut å si det :sweat_smile:, men overfører fra MC og trader med tight (manuell) stop loss for å begrense nedsiden. Kan ikke sitte gjennom lange bølgedaler da. Gevinst akkumuleres og lånt beløp tilbakeføres så raskt som mulig.

2 Likes

Uff, det høres veldig spennende ut. Litt for mye av det gode for meg. Men lykke til.

1 Like

Ingenting er sikkert og Softox kan falle.
Men jeg spår 300-500 1.Juli. Neste uke regner jeg med det kommer litt Vesonytt! Gleder meg.

3 Likes

Er absolutt enig i at dette eventyret mest sannsynlig fortsetter! :rocket:

Min bekymring for kortsiktige svingninger er imidlertid 1000x større når jeg prøver å trade med lånte penger. Så det var mer som en forklaring på hvorfor jeg ikke turde sitte med den nå. Hadde jeg hatt mer cash å kjøpe for, ville jeg ikke brydd meg om den eventuelt svingte ned en tur før den fortsetter oppover :ok_hand::smiley:

Blir utrolig spennende å se hvordan markedet reagerer på tallene som etterhvert blir presentert i neste kvartalsrapport :rocket::+1:

3 Likes

Må nok vente enda et kvartal. Q1 var før SafeDes ble lansert.

2 Likes

Det “verste” oppi det hele er nesten at jeg sitter med følelsen med at de plutselig drar ennå et ess ut av ermet. Et nytt fantastisk produkt i et nytt marked.

2 Likes

Sitter med samme følelsen. De virker litt overivrige og “uerfarne”, så kan fort komme meldinger som egentlig ikke trengs å meldes

1 Like

Som skulle vært?