Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Alt jeg klarer å spare fremover av lønnen min går rett i Softox!

2 Likes

Krysser sjøl fingrene for at det ender opp i en ok+ avtale for PCIB og at Softox forblir like underpriset til etter 01.07. Da blir det etter planen all in det neste halvåret.

4 Likes

Skrev noen ord på Facebook-gruppen for om mulig å dreie fokuset mer mot det fundamentale heller enn de daglige bevegelsene:

Det er mye fokus på den løpende kursen og tidvis ikke like mye på det fundamentale. Man kan lett merke en økende grad av utålmodighet. Tildels desillusjonerte aksjonærer som trodde Softox skulle være portalen til kjapp gevinst. Gratis penger på gaten. Svevende på rosa coronaskyer mens pilen peker evig til himmels.

Drømmer bygget på tildels utopi, som gjør at det kanskje er på høy tid å putte fingeren i jorden. Ikke fordi caset ikke er uhyre spennende, men fordi TTT (ting tar tid). Man blir sjelden rik av å kun stille opp til en sprint i aksjemarkedet. Det er maraton som er distansen. Troen på et selskap over tid.

Og ikke minst; låse blikket på det fundamentale. Man kan virkelig ikke annet enn å applaudere byggverket som har blitt reist i etterkant av at Corona gjorde SafeDes så brennhet. På tre måneder har produksjonsstart først blitt kortet ned fra 5 til 2 uker, produksjonskapasitet økt fra 5000 enheter per dag til straks 75 000 og distribusjonsavtaler blitt inngått med Milas og Scandza, i tillegg til Kiilto og VESO. Softox har knyttet til seg eksterne salgsapparater som er ledende i sine segment innen helse, veterinær, barnehager, skoler, dagligvarehandel, apotek, restaurant og storhusholdning. I mine øyne har ledelsen så langt levert til poeng 10 av 10 mulige. Og en dyktig ledelse er kanskje den største grunnen til å forbli langvarig i et selskap. Man kan bare drømme om hvilke muligheter som fremtiden bringer hvis Almås & co fortsetter med å være like mye på ballen både i etterkant av EU-godkjenningen og når sårproduktene skal lanseres og bli pushet ut i markedet.

Point being; et selskap som tjener penger på pandemien er i seg selv gull verdt i en tid hvor viruset vil fortsette med å prege samfunnet minst et år fremover. Sannsynligvis lengre. Et selskap som attpåtil er tildels kraftig underpriset er et funn. Når det samme selskapet har en ledelse som så langt bare leverer og atter leverer, da har man plukket en sjelden vinner. Vinnere vokser ikke på trær. Særlig ikke over tid.

Lås blikket fremover heller enn å bli sittende på en daglig berg og dalbane. Kjenn på trygghetsfølelsen av å ha funnet en relativt sikker havn i usikre tider. Noen prosenter tapt på kort sikt kan fort bli svært mange prosenter i pluss på lengre sikt for tålmodige sjeler.

20 Likes

7 Likes

Finansavisen 3 uker tilbake

Jeg fikk epost fra Studentsamskipnaden i Oslo om at korridorene våre skal sprayes med https://ecostatics.com/no/ statisk overflatedesinfeksjon som varer opptil 3 uker.

Noen som har hørt om dette? Er dette en trussel i forbindelse med overflatedesinfeksjon? Ja/nei?

Dette blir vel primært brukt til desinfisering av av vegger,tak og gulv samt områder som ikke rengjøres så ofte. Blir brukt i kollektivtransport blant annet. Mens på andre overflater som er mye i bruk og rengjøres daglig blir nok effekten av dette mindre. Da kommer Softox og normal overflate desinfeksjon til sin rett. Vil si det ikke er en direkte konkurrent, 2 forskjellige bruksområder. Må legge til at jeg er ingen ekspert på dette men slik jeg har tolket det.

4 Likes

Blir unødig tungvint i svært mange tilfeller når man må ikle seg full beskyttelsesdrakt.

2 Likes

Dette er svært dyrt materialet så det er nok mest for at ting skal kunne åpne igjen og gå i gang som normalt.

Hvordan foregår prosessen ved opptak til Oslo Børs/Axess? Er det sjanse for at Softox kan gå over til en av de, i så fall, hvor lang er prosessen?

Først må de søke børsen om listing, så skal søknaden behandles av børsstyret.

Men regner med at det er samtaler i forkant mellom Soft og børsen for å sørge for at oppfyller kravene

Tenker at det først og fremst viser hvor mye større markedet softox nå beveger seg i er blitt

1 Like

Fikk snittet ned nok engang på en foreløpig rød dag :nerd_face:

En måned med fall i softox, uten at dette reflekteres noe videre på topp 50.

Show me the money sier markedet. Market cap kommet ned i 678 millioner.

3 Likes

Ligger og ruger/snuser på MA50 nå. Så blir jo spennende å se om dette nivået holder. Har ikke vært testet før men gitt styrken som har vært ser jeg ikke helt for meg å knekke nedom denne (så lenge ikke vi får negative news).

Faller den først ned fra det brede volumområdet vi er inne i kommer den til å rase like you wouldnt believe, da kommer jeg til å kjøpe så mye jeg overhodet klarer. :wink:

Blir som PCIB på 20-tallet

3 Likes

Sitter på sidelinjen og følger med på denne. Utrolig potensiale, men håper den drøyer litt til før den stikker oppover… :grimacing:

Fallet fra 100 --> 88 er jo et typisk lavvolum-fall. Små aksjonærer som ikke har tålmodighet til å sitte med en aksje lenger enn en uke av gangen. Er også så lite volum at ingen større aksjonærer gidder å sitte og plukke opp 1000 aksjer her og der.

Men hvem skal eventuelt selge? Det er 7,7 mill aksjer i selskapet. Usikker på hvor stor andel de største sitter med.

Topp 50 sitter med 70%

2 Likes