Dette er et eksempel på hva som vil skje fremover, og hvorfor det er lurt med litt tålmodighet. Når denne ballen begynner å rulle, så kommer det til å gå unna! «Alle» som hører om produktet, kjøper det. Så bare et spørsmål om tid før det er allemannseie.
Det kan komme noen øyebryn-hevende Q rapporter her etterhvert.
Nice! Jeg kjøper litt til.
Hvis, la oss si 80-85 %, har klokketro på videreutvikling og er med for longterm. Så vil vel aldri volumet økes noe særlig? Spesielt når den også er notert på Merkur…
Husk at den beste reklamen er jungel telegrafen. Spread the news folks!!!
Jeg for min del håper det kommer flytting til hovedlisten, splitt 1/4 så kursen kommer ned i 20 ish, og at grunderene får gjort et ryddig spredningssalg med de pengene de ønsker å flytte over på konto. Velfortjent at de får ta gevinst når de har levert firedobling av børsverdien på et halvt år siden sist emisjon.
Det burde løse mye problemer for at aksjen er for illikvid
Hva vil dette bety for oss som allerede sitter? Får vi da tildelt flere?
Du vil ha akkurat samme verdien som før, bare fire ganger så mange aksjer.
Tusen takk for svar!
Det jeg syns er vanskelig her er at det mest sannsynlig ikke kommer noen tall før Q1 30/6, og disse tallene gjelder for perioden før man kan regne med at de store inntektene begynte. Q2 tallene derimot kommer til å bli sinnsyke, men disse presenteres ikke før i slutten av september.
Nå kan det jo dryppe litt info om salgstall eller annet i nær fremtid. Ellers er det flere triggere på vent her, men muligheten for å få kjøpt på disse nivåene kan jo egentlig vare ganske lenge?
Det er jo guiding som blir interessant på Q1, og man får anta at selskapet klarer å guide hvordan Q2 vil gå på det tidspunktet.
Dette er hele årsaken til at aksjen sakte men sikkert trikler ned
Bare det å slite med at man ikke får indikasjoner på tre uker…
Om du vil trade burde du velge en aksje med mye høyere volum. Softox er en investeringsaksje. Da må du forvente litt volatilitet og å vente på triggere.
Snitt deg ned eller ikke, men vi får en reaksjon opp her på positive indikasjoner ved Q1 (trolig en guiding for Q2 + 2020). Trolig vil aksjen også gå opp før dette på forventninger om akkurat dette.
Bare i tilfelle dette skulle være uklart så blir det eventuelt slik;
1 aksjer pålydende 100,- blir til 4 aksjer på 25,- hver seg. Så du sitter med samme verdi, men spredt på 4 aksjer i stedet for 1.
Antar det var forstått, men ville bare være sikker
(Jeg vet du mente det samme @Savepig men bare for de andre som spurte)
Helt ærlig burde man være forsiktig med å investere i aksjer om man ikke forstår noe så grunnleggende som en aksjesplitt…
Eller kanskje man ikke har hørt om det før og det er noe man kan lære? Hmm.
Softox er jo en soleklar nybegynneraksje, så da får man kanskje orke å svare opp litt nybegynnerspørsmål i trådene heller enn å være magesur.
Handler ikke om å være magesur, folk må få lov til å gjøre hva de vil med pengene sine.
For meg er en nybegynneraksje en stabil aksje på en hovedliste som det er lett å forstå bevegelsene av.
At det er mange nybegynnerinvestorer i Softox og andre Merkurselskaper dog er jeg enig i. Folk tiltrekkes av muligheten til å tjene mye på kort tid og forstår ikke at det er mulighet for det motsatte.
Alt jeg sier er at om du vet lite om aksjer burde du lese deg opp FØR du investerer, eventuelt forsøke deg med noen “dummy-investeringer” først for å se effekten av det du gjør.
Hvor er moroa i det
Jeg begynte med aksjer uten å ha den ringeste anelse om hva jeg gjorde, og så tapte jeg noe penger, og så begynte jeg å lære. Det er en prosess, og spesielt for de som har vært med på oppturer men ikke nedturer er det kanskje litt sånn easy come easy go, og da gjør man ikke noe innsats. Men jeg tror at alle kan investere uten å være spesialister, men taper man en merkbar sum så vil det også gjøre deg mer innstilt på å lære, og vite mer om hva man bruker pengene på.
For meg er dette faktisk en ren hobby, hadde jeg ikke investert i aksjer hadde jeg sannsynligvis brukt disse pengene på andre ting som ikke ga meg annet enn opplevelser eller ting tilbake. Jeg gjør det ikke primært for sparing til alderdom eller bli rik, men like mye for spenningen med markedet, for ikke snakk om hvor mye interessant det er å lære om finans (aldri vært interessert før), markedene, sektorer og enkelt-selskaper.
Utrolig gøy, kommer jeg ut i null på andre siden så er det faktisk helt OK også, for jeg har hatt det veldig moro på veien.
Alla kan inte vara experter vettu. Bara för att man inte kan alla aktie formler betyder det inte att man inte kan något om företaget.
Detta forumet är guld för alla att lära nytt.
Er en massiv forskjell på å være “ekspert” versus å ikke forstå hva en aksjesplitt eller emisjon betyr.
For all del, om man behandler det som en hobby/et veddemål hvor man har råd til å tape alt er det liten vits å sette seg inn i det.
Uansett er det dog ok å vite “the basics”. Selv om du ikke behøver å være en ekspert på “brekk-sladd” eller kunne ta en motor fra hverandre og sette den sammen igjen på en time er det greit å vite hva et ratt brukes til før du kjører en bil
Det tipper jeg de flesta är införståd med att saker kan rasa. Men så vet vi ju inte hur mycket folk är investert heller. Kan vara 1% av konto eller 100%