Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Vi har alle vært noviser en gang. Og ett sted må man begynne. Dog er det viktig at man ikke investerer for mye før man har fått en viss forståelse for mekanismene. En metode som kan anbefales er å begynne med lekepenger. Dvs invester et fiktivt beløp og se hvordan du klarer å få disse til å vokse. Når du da ser at du har skjønt prinsippene kan du begynne med virkelige penger. Men da primært penger du har, ikke penger du låner. For aksjemarkedet er risikosport, uansett hvor sikker en investering synes å være i utgangspunktet.

Lykke til!

Enig

1. start med “papirpenger”
  2. Kun invester penger du kan klare deg uten
  3. Les deg opp på grunnleggende informasjon

Investere med papirpenger er som å spille poker med papirpenger i mitt syn. :smiley:

Utover ren mekanistisk trening for å se hvordan det i det hele tatt funker gir det fint lite verdi.

Skin in the game endrer hele spillet 100%

Jeg vil heller si begynn i aksjemarkedet med fondssparing for å se om en fikser å leve med svingninger, og så fas inn enkeltaksjer veldig rolig og forsiktig.

4 Likes

Når er man rutinert nok til at man takler all-in i 1 biotekaksje? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Når er man rutinert nok til at man maler stua uten teip med bind for øynene?

2 Likes

Når du har sittet gjennom to emisjoner i targovax og har svingt fra -60% til +115% og ender i null :crazy_face:… snakker for en venn :wink::wink::wink:

2 Likes

Man lærer så lenge man lever :slight_smile: Det er vel det viktigste.

1 Like

100% enig. Psykologien skal ikke undervurderes. Det er å ta de riktige avgjørelsene når man har Skin-in-the-game som gjelder, og der kan ikke papirpenger hjelpe. Husker jeg prøvde å spille poker med «play money» én gang. Det er den mest meningsløse halvtimen jeg har hatt i mitt liv… :rofl:

Men jeg ser ikke noe problem med å begynne med litt swingtrading uten erfaring, så lenge man begrenser beløpene og ikke er redd for å tape alt om det skulle skjære seg helt.

Om det er 1000kr, 10.000kr eller 100.000kr er helt opp til hver enkelt å avgjøre, men det bør selvsagt kun være en brøkdel av din privatøkonomi, slik at du lett kan riste av deg skuffelsen om du driter deg ut.

5 Likes

Aksjen er stengt og nå på auksjon…? Noe som skjer?

2 Likes

Det skjer HVER dag kl 13:30, ved åpning og ved lukking…
#thebasics

1 Like

Wow så fiendtlig du skal være i dag da… ? Har aldri sett det der.

4 Likes

Jeg visste heller ikke om dette før for en liten stund siden, så det går heeeelt fint an å kjøpe aksjer uten å vite om denne kuriositeten :slight_smile:

6 Likes

Det virker ikke helt sånn i denne tråden for å være ærlig.

Hvis du ser på antallet som har gitt deg backing her, så tror jeg du ser at flertallet av de som har kommentert synes det er greit med noen enkle spørsmål innimellom. :ok_hand::smiley:

5 Likes

I merkur sker det :blush:

Når er neste kvartalsrapport. Klarer ikke finne det i hverken pressemeldinger eller på hjemmesiden til SoftOx

Q1 30 juni
Q2 30 sept

Det er også årsrapport 18 juni

1 Like

Det blir spesielt Q2 som blir spennende og se - Hvor mye har de solgt & hvor mye tjener de :rocket:

De må da nesten kunne gi info om hvordan det takter på Q1 presentasjonen

Håper de guider litt den 18 juni. Vet ikke hvor normalt dette er dog