Är de lika öppen som casten så blir det bra
Jeg har hørt litt rundt vedrørende hva barnehager i området bruker av desinfeksjonsmidler og hvilke selskaper som leverer det for dem. Dersom flere barnehager i Kanvas-stiftelsen (66 barnehager) gjør det samme som denne så bruker de leverandøren Initial og deres alkoholfrie UltraProtect™: https://www.initial.no/toaletthygiene-service/overflatehygiene/ultraprotect-produkter/index.html
Vårt utvalg av UltraProtect desinfeksjonsløsninger, en hygienerevolusjon for hender og overflater, er skånsomt og har langvarig effekt. Den alkoholfrie oppløsningen gir ekstra beskyttelse på overflaten og fortsetter å drepe bakterier inntil 24 timer etter bruk.
Hva de kommunale bruker vet jeg ikke enda.
Pröver att finna vilka verksamma ämnen det är i det där.
Må ju säga 15sek är brutalt snabbt
Slik fungerer det
UltraProtect ™ inneholder en revolusjonerende bakterie bekjempende teknologi kalt Amphicelles ™ som bokstavelig talt trekker bakterier fra hverandre. Deretter tørker det og skaper en usynlig langvarig barriere som beskytter hender og overflater.
UltraProtect ™ tilbyr bredspektret, langvarig, anti-mikrobiell kontroll på en mye tryggere og mer omsorgsfull måte enn man noen gang trodde var mulig. UltraProtect ™ bruker Residual Anti-Microbial Technology, som kombinerer en fysisk handling som trekker mikrober fra hverandre ved en kjemisk prosess som ødelegger de.
I motsetning til alkohol-baserte desinfeksjonsmidler, inneholder Ultra Protect TM naturlige oljer som er skånsomme mot huden slik at du unngår sprekker og uttørking. UltraProtect ™ dreper på 15-sekunder og gir opptil seks timer gjenværende beskyttelse på huden og 24-timers beskyttelse på overflater mot bakterie re-kolonisering. Ultra Protect TM virker effektivt i forskjellige temperaturer, og er derfor ikke antennelig eller farlig. Det gjør det mye tryggere å håndtere for renholdspersonalet. Selv om det dreper bakterier, er UltraProtect ™ skånsom mot alle andre levende ting. Det er derfor godkjent og er trygg for bruk i miljøer som helsetjenester, matproduksjon, dyrevelferd og mange andre miljøer, inkludert hjem. Det er også Halal akkreditert.
UltraProtect ™ vil drepe eller ødelegge 99,9% av bakterier, inkludert:
- Svineinfluensa(H1N1)
- MRSA
- Norovirus
- Rotavirus
- E.coli
- Listeria
- Salmonella
- Pseudomonas aeruginosa
- Streptococcus
- Enterococcus hirae
- Staphylococcus aureus
- Campylobacter
- Candida albicans
Meg bekjent er læringsverkstedet Norges største private barnehagekjede. Bestyrer (nær familie) på en middels stor barnehage på Sørlandet hadde ikke fått informasjon om Antivir enda. Uvisst om dette er system svikt fra Milas. Har bekjente som jobbet i FUS kjeden og de hadde fått fyldig informasjon om Antivir via nyhetsbrev e.l. fra Milas.
Oppfordrer dem som kjenner noen ledere/ansatte i læringsverkstedet barnehage om å undersøke dette. Evt send en beskjed til en av ildsjelene i FB gruppa til softox…som sikkert har svaret👍
Ps: jeg er selv aksjonær i softox. Men er som alle andre fryktelig spent på tallene og hvorvidt dem når ut så bra som vi alle håper.
Finner du noe om hvilken løsning dette er?
didecyldimetylammoniumklorid (CAS-nr) 7173-51-5
(EU nr) 230-525-2
(EU-identifikationsnummer) 612-131-00-6
0.18 Acute Tox. 4 (Oral), H302
Skin Corr. 1B, H314
Chlorhexidine digluconate (CAS-nr) 18472-51-0
(EU nr) 242-354-0
Eg har liten forståelse av kjemi, men, det høres mye farligere ut enn hypoklorsyre og eddiksyre. Ingen klassifisering ingen trygghetsinfo mer enn selskapets påstand. Hmm, halal godkjent liksom? Mulig eg er litt fra bygda men, er det krevende å bli halal godkjent? Hva betyr det?
Jag är själv inte god i kemi. Men reagerade också på den information som står på hemsida.
Halal… Vi kan jo ikkje bli banket i støvlene av barnehagene på grunn av en, en, en halalgodkjenning
Europris hadde også noe som det stod 99,9% bakterier og virus på, blå flaske og lukta lett klor av det. Har selvsagt glemt å ta bilde av det…
Halal-godkjente produkter retter seg ofte mot land i Asia eller midtøsten. Så vidt jeg vet har Indonesia en lov som sier at alle produkter må være halal-godkjent for å kunne distribueres/selges i landet. Med mindre SoftOx spesifikt skal rette produktene sine mot muslimske land, tror jeg ikke en halal-godkjenning har noe som helst å si.
Akkurat hvordan man får en slik godkjenning er jeg usikker på, men jeg antar det har noe med ingrediensene å gjøre.
Det virker litt som at distributørene og softox må begynne å markedsføre litt mere aggressivt.
Hva skal de nå liksom gjøre for at disse barnehagene som ble nevnt her skal velge antivir ovenfor ultraprotect? Tror dere at innkjøpere bryr seg om hva som står på innholdsfortegnelsen? Jeg tror nemlig at så lenge det står alkoholfritt og at den dreper 99,9% av alle virus så har de ingen grunn til å bytte, med mindre de får en bedre pris.
Det finns 5733st barnehager i Norge enligt utdanningsdirektoratet. De har alltså inte ens 1%. Så ja varför inte.
Tror att inköpare kollar på pris framförallt och om säljare kan snacka för produkten. Ultraprotect saknar av vad jag kan se extremt mycket fakta och dok och ser ut att vara mycket bluff. Dreper på 15sek som det står skulle jag gärna se dok på. Finns det någon annan som är i närheten inklusive sprit produkt ?
Tycker Milas AS är ett betydligt bättre avtal.
Gammal nyhet intressant om det stämmer och blir så.
Almås anslår at selskapet i distributøravtaler vil sitte igjen med en 60/40-deling i favør SoftOx, som vil si en omsetning på rundt 3,6 milliarder.**
Virkestoff fører visstnok også til sterilitet hos mus. Spørs hvor lenge det er å oppdrive i barnehage
Kan du utdype?
Nope, ble tatt opp på xi i går. Ble da sagt at virkestoff hos initials produkt førte/kunne føre til sterilitet hos mus
Etter min mening er dette mye av grunnen til at softox ikke er sterkere om dagen. Det er så mye negative rykter og spekulasjoner. Hvor er kilden til denne påstanden? Jeg er ingen fagperson, men når produktet er godkjent av statens legemiddelverk i Norge, så stoler jeg på at produktet er «sikkert». Stoler iallefall mer på det enn en forumdeltaker.
Alt spekuleres i nå. Dårlige salgstall, korona på hell, lukten på produktet er feil, konkurrerende produkter med samme kvalitet osv.
Skal man høre på rykter eller se på hva som faktisk blir levert? Softox har levert gode avtaler i det siste og det legger et godt grunnlag for gode salgstall. Hvis man tenker langsiktig som flere burde gjøre, så kan man tenke seg til potensialet når i tillegg sårproduktene kommer.
Vel, her må folket få drive på med sine spekulasjoner. Men at corona er på hell er jo mildt sagt en overdrivelse. I USA øker coronautbruddet i ikke mindre enn 22 stater. Og hva tror dere skjer etter de fatale menneskesamlingene vi ha vært vitne til etter det tragiske morder av George Floyd? Jeg tenker at vi innen en uke eller to har en ny opptur på gang i Oslo og andre byer.
Hva angår virkningen på mus, så tror jeg det vil være fornuftig å forholde seg til legemiddelverket og ikke tilfeldige rykter som oppstår. Man skal ikke være mye oppegående for å skjønne at den slags rykter er null verdt så lenge vi har å gjøre med et middel som har gjennomgått regulativet godkjenningsprosesser.
Jeg tror man skal roe seg kraftig ned og heller innstille seg på at SoftOx kommer til å bli en ny norsk suksesshistorie.
Er det SoftOx eller Ultraprotect du snakker om her?
Ultraprotect
Ja det er jo litt vesentlig å vite hvilket selskap man her omtaler i en slik sammenheng!