Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Leveringsproblemer på desinfeksjon til helsevesenet

3 Likes

Hjelp meg litt her Savepig. Klarer ikke å levere eller forbruket er for stort i forhold til produksjon?

Leveringsproblemer er ett altomfattende uttrykk som beskriver problemer i logistikk-kjeden. Dette innebærer alt fra fullstendig manko til delvise-leveringer og forfordelinger. Regner med operasjon har høy prioritert, så da er det etter min forståelse fremdeles ett vakuum i markedet.

Forbeholdt at bildet er av nyere dato så klart, jaggu ikke godt å vite hva som er fake news i denne aksjen.

1 Like

Usj,beklager uklarheten. Var ang ultraprotect ja

1 Like

Man skal jo alltid ta ting med en klype salt, men jeg heller mot å tro at dette bildet fra i går er en frustrert helsearbeider på twitter som ønsker å opplyse om de faktiske forhold.

2 Likes

Da ble det heldigvis avklart at dette gjelder konkurrenten Ultraprotect!

Softox får en tydelig effekt her av at markedet tror krisen er “over”.
Veldig sikker på at vi får en rekyl her når management guider på inntekter i “ikke-corona-tider”
Bare å laste opp :slight_smile:

Noen tall fra ledelsen i Softox og godkjenning i Sverige da vil det antageligvis opp igjen.

1 Like

Leger i Italia tror ikke man får den såkalte “andre bølgen” med Corona heller.

Det er rett og slett merkurangst tenker jeg. Ingen endringer av betydning på topp 50, altå bare et jevnt sig av folk som derisker litt og litt, omsetning er jo nesten ingenting.

Så den er superbinær nå. Hvis det skulle komme et eller annet skuffende fra selskapet, så får vi nok definitivt den gapfillen langt nedover i chartet, mens hvis det kommer melding fra selskapet om at de faktisk får solgt i den størrelsesordenen de har meldt at de har rigget seg opp for, så kan jeg ikke forstå noe annet enn at kursen skal opp.

4 Likes

Softox var en aksje jeg satt å fulgte med på hele dagen før, men den siste uken har jeg bare lagt den i skuffen og avventer hva som skjer. Jeg solgte ca 10% i forrige uke, ikke fordi jeg mister troen men fordi jeg trengte litt kapital til en annen som jeg også har tro på. Håper på noen tidligere Q2 tall nå mot slutten av Juni så vi ser at forretningen faktisk går.

1 Like

Trenger ikke andre bølgen for Corona for Softox. Det er det som er tingen :slight_smile:
Helt uavhengig av coronas utvikling vil det være et voldsomt behov for Softox’s produkter fremover.

2 Likes

En smittebølge nr 2 kommer til å komme. Men med softox og social distancing kan man redusere skadevirkningene av den,

1 Like

Men hvor mye skal den opp? Hvis den fremlegger gode tall, forblir på merkur og det fortsetter som nå med lite handel, så vil den jo gradvis bare droppe tilbake til nåværende nivå? Den har tross alt allerede falt godt over 20 % siden 114 kr.

1 Like

Umulig å si hvor mye, det avhenger av tallene.
Merkur betyr ikke at selskap alltid går ned.
Det betyr at det ofte er mindre omsetning og at selskap som har økt på nyheter og fremtid mer enn konkrete tall kan sige nedover.

Idet Softox kommer med konkrete tall og estimater for fremtidig drift er det ingen grunn til at de skal sige ned fra gitte nivåer i etterkant.

Skal jeg tippe vil jeg si det er fryktelig kort vei opp til 110 ved gode guiding om kvartalstall og salg ved årsrapport. Avhengig av hva guidingen går ut på kan det selvsagt også gå høyere.

2 Likes

Eksperter innen vaksineutvikling hevder at viruset må være designet på et laboratorium iom at det ikke viser noen tegn til å mutere i særlig grad. Hvordan et virus som ikke muterer bare kan forsvinne uten en effektiv vaksine gir særs lite mening. Er nok den sommerlige temperaturen i kombinasjon med effektive tiltak som holder spredningen i sjakk enn så lenge. Når høsten kommer og befolkningen senker skuldrene etter lengre tid uten særlig spredning så kommer nok bølge nr 2 rimelig kjapt.

1 Like

Men hvordan da forklarer du virusets herjinger i Brazil og andre land langs ekvator? Temperatur teorien virker ikke helt holdbar, men avstand som du sier spiller såklart en rolle.

1 Like

Er det ikke et paradoks at megler i Arctic mente Softox forsvarer en kurs på 100 ved produksjon på 5000? Nå produseres 45000, og det legges videre opp til 75000. Så diskuteres det om man kanskje ikke klarer å selge alt man produserer og at det da kan være grunnen til senere kursfall.
Men betyr det da at man ikke en gang tror at det selges 5000, siden kursen nå er 15% under 100…?
Altså at av dagens produksjon på 45000, så klarer man ikke å selge så mye som 5000?? Selger man kun rundt 10% av det man produserer, og likevel legger opp til å øke med 30000 til, opp til 75000?
Betyr det også at man verdsetter selskapets hovedsatsing, nemlig sårbehandling som motvirker antibiotikaresistens, til 0?

5 Likes

Et virus som har fått kraftig fotfeste i tett befolkede områder vil fortsatt kunne spre seg fra person til person selv om det overlever i forsvinnende kort tid på overflater. Når man har fått kontroll bør høye temperaturer kunne fungere som en tilleggsbariere som minsker risikoen for ny oppblomstring.

1 Like

Årsrapport kommer ikke før 18.6, hvor sannsynlig er det at det kommer oppdateringer som kan sende kursen oppover før den tid? 22% ned siste måned, og det til tross for to børsmeldinger om distribusjonsavtaler. Samtidig meldes det om at det kan hende vi ikke får noen ny bølge med corona-smitte. Vurderer å selge meg delvis ut her frem til årsrapporten fremlegges.

1 Like