Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Sitter iro å avventer, selvom det har vært tildels store kursendring siste mnd.

Men hva tenker folk her om q1,årsrapporten å generalforsamlinga nå i juni, da vil jo det komme mer info om selskapet, framdriften,å er vell da mest sannsynlig at kursen da kommer til å gå opp ? Hva tror dere :)?

1 Like

Kommer plötsligt vända detta. Många som kastat korten nu. Köpläge delux för nya. Var washouten igår med -10% på inte fetaste volymen?

Kan du förklara den @Savepig ?

En annen viktig indikator er volumbalansen. Om en aksje handles mer de dagene kursen stiger, og lite når kursen faller, vil volumbalansen være positiv. Lite omsetning når kursen stiger, og høy omsetning ved kursfall, vil derimot gi negativ volumbalanse. Positiv volumbalanse bekrefter stigende trender, og negativ volumbalanse underbygger den fallende trenden

Så du ønsker å se flere store volumspikes på vei opp enn på vei ned. I Softox er det ganske bra foreløpig:

5 Likes

Danke @Savepig . Jag antar att gårdagens volym var liten med tanke på indikatorn ? Vad må vi upp i för att det skall kallas S L A K T ?

Men det faktum at de store sitter og volumet på nedturen har vært begrenset og ikke direkte skremmende, må vel tas som en bekreftelse på at nedturen hovedsakelig har vært forårsaketav utålmodige småaksjonærer samt at det med stigende oljepris har skjedd en viss rotasjon og økende fokus på oljerelaterte aksjer.

Faktoren med småaksjonærer sin påvirkning er vanskelig å unngå så lenge SoftOx er notert på Merkur. Den effekten vil bli merkbart mindre så snart vi får selskapet notert på et mer seriøst noteringssted som både åpner opp for ASK relaterte investeringer såvel som at flere fond kan begynne å handle i aksjen.

Faktoren mhp rotasjon er nok vanskeligere å unngå. Samtidig vil den kunne slå positivt ut ved notering på et mer seriøst noteringssted, når investorene roterer bort fra olje, fisk, shipping og finans og over mot f.eks. Farmasi.

Et tredje moment er ryktet til farmasiaksjer på OSE.Kun ett selskap, Algeta, er blitt kjøpt opp. Et fåtall andre har utviklet og fått godkjent produkter slik at de er tatt inn til kommersialisering. Farmasisektoren er derfor ansett som svært risikabelt blant investorene på OSE.

Det er nok derfor mange som ønsker å få en mer håndfast bekreftelse på at alt det positive pratet rundt SoftOx blir reflektert i resultatene, eller bekreftet via børsmeldinger.

Samtidig finner jeg det underlig at enkelte tviler på at den kraftige produksjonsøkningen av SafeDes skulle være drevet av økt etterspørsel, eller at inngåelse av distribusjonsavtaler med store, seriøse distribusjonsselskaper ikke skulle være reelle. Jeg tror historien vil vise at tegnene vi fikk i april/mai 2020 ikke var å ta feil av.

2 Likes

Helt enig. Tror også at antall aksjer spiller en rolle her. Alt for få for øyeblikket.

Hvis du snur på flisa, så har det jo heller ikke vært mye kjøping fra topp 50. :wink: Så man kan tale for og mot det meste.

Det er merkurangst og det faktum at jeg fremdeles aldri i mitt liv har sett et softoxprodukt noe sted som skremmer meg litt.

Men, vi vet jo beviselig at den finnes der ute:

https://www.milas.no/antivir-kampanje

Det at en aksje er illikvid er uten tvil negativt.

2 Likes

Jeg kunne ha undersøkt hvor den resuranten i Bodø får sin softox antibac fra hvis det er av noe interesse?

2 Likes

For alle som kjøpte “dyrt” og som fortsatt har troa, er jo dette tidenes mulighet til å snitte ned. Jeg fyller på. Skal sitte leeenge så det er ikke så nøye at det ser litt vel rødt ut for øyeblikket.

Jeg ser an litt. Den har falt så mye i det siste. Peaker den under 70 så raser den vel enda mer.

Ja i går var egentlig for lite til at det virkelig gjaldt.

Åpningen i dag så litt mer lovende ut, den har omsatt for 4 millioner på 40 minutter.

Og så nådde vi jo ned til 70 som vi har snakket om veldig lenge i denne aksjen:

4 Likes

Haha, toucher 70 så rally… GG

4 Likes

Er noe av det villeste jeg har sett altså. Gotta respect the gap.

3 Likes

Vel, dersom du ikke har sett et SoftOx produkt, så kan jeg forsikre deg om at de finnes. Selv fikk jeg kjøpt siste flasken som Apotek1 på Laksevåg senter hadde. Men da hadde jeg rett nok vært på flere Apotek1 utsalg som ikke hadde flere igjen. Flasken min ligger i bilen og er et utmerket produkt.

Men jeg tar dette som et tegn på at markedet, enn så lenge, ikke er mettet med SoftOx produkter, noe som igjen har resultert i produksjonsøkningen vi har sett de siste ukene. Jeg mener det er god grunn til å se denne positive utviklingen gjenspeile seg på Q2 resultatet. Men trolig blir de kommentert tidligere.

1 Like

Deilig å selge ut på 71 og prøve kjøpe inn på 69… for å se kursen plutselig rase oppover. Inn igjen på 77, så faller den seff ned igjen.
In conclusion tror jeg at jeg skal droppe trading🙃

2 Likes

Litt rask der ja.
Men du skjønte hva jeg ville frem til.
Kjøpevilje < selgevilje

Viser bare at dersom du ikke har solgt tidligere, så bør man fra nå av holde seg unna salgsknappen. For potensialet i SoftOx er enormt og jeg kan vanskelig se at fallhøyden er særlig stor fra dette nivået. Men, man må ha mage til å tåle brutale opp og nedturer i tiden fremover. Samt løfte blikket og se lengre frem enn en uke, en måned eller et kvartal.

Tar jeg ikke mye feil synes det som om gapet ned til kr 70,- nå er tettet og at trenden snur i dag. Da kan det bli hyggelig resten av juni og utover sommeren.

1 Like

Joda tradet igår også, med atskillig mer suksess enn idag. Var bare ikke forberedt på en slik rekyl som denne

1 Like

Kom meg inn igjen på 71kr idag, og fikk kjøpt tilbake de samme aksjene jeg solgte på kr 70 i slutten av mars. (Hadde noen mislykkede forsøk på å komme inn både på 110 og 100 i løpet av mai, men det ble «heldigvis» kortvarige trades som gikk omtrent break even).

Har siklet på SoftOx siden, og den siste distribusjonsavtalen synes jeg de fikk særdeles lite «betalt» for i form av kursutvikling. Nå gjenstår det vel bare å få tall fra Q1 og forhåpentligvis noen mer håndfaste estimater for Q2 på bordet, så kommer nok flere kjøpere halsende… :ok_hand::sweat_smile:

3 Likes