Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Veldig farlig å sitte på utsiden her og “vente”.
Latterlig lavt volum fra 85–>70, så forventer at veien opp igjen er gjort unna på minutter ved positive tall.

Som noen vel har sagt flere ganger her; tiden for å selge og forsøke å kjøpe inn på nytt var på 85-90, ikke her…

1 Like

Velkommen ombord. Det er mye som er blitt lite betalt rent kursmessig. Men det vil nok rette seg etterhvert. Men det befordrer en smule tålmodighet og at man ikke er ensidig opptatt av kursutviklingen dag for dag. Fokuser heller på det fundamentale.:muscle:

2 Likes

Du kan håpe på det, men ikke forvent det. Den kommer i Q2. Når skal du/dere forstå? SoftOx har ikke slik du sier noen plikt til å komme oss aksjonærer i møte hver gang vi aksjonærer er usikre . Dette er elementært. Aksjer er pr definisjon usikkert. Informasjonsplikt har et hvert selskap selvfølgelig, men de presenteres kun på kvartalsrapportene. Så finnes det unntak også. Men jeg har i hvert fall ingen grunn til å tro at det kommer til å skje nå, og det bør du og dere andre her på forumet ta til etterretning og ikke tolke kursnedgangen hit eller dit. Kursnedgangen skyldes ganske enkelt småaksjonærene selger seg ut fordi de er usikre. I hvertfall i dette tilfellet. På siste aksjonærlisten jeg så hadde ingen av de store solgt seg ut. Kun oss småfolk. Så la oss roe oss, ellers ender vi helt unødvendig opp med å gruse kursen. Men nå gjentar jeg meg selv. Sa det samme i går. Håpløst.

1 Like

der var vi over 80 ja, skal vi over 90 også før dagen er omme?

2 Likes

Håper det, heilt suverent det her :smiling_face_with_three_hearts::clap:

1 Like

Et selskap har mye å vinne på å bli oppfattet som aksjonærvennlig. Det kan de oppnå ved å sørge for at det er et rimelig forhold mellom kurs og status. Å guide fremtiden i et vekstselskap er ganske normalt. At kursen i rimelig grad gjenspeiler virkeligheten, styrker selskapets posisjon og hindrer eventuelle forsøk på fiendtlig oppkjøp.
Det var vel dette som var årsaken til at ledelsen for noen uker siden var så pass ivrig i sin informasjon. For ikke å bli oppfattet som useriøse, har de nå tydeligvis bestemt seg for å vente med info til de har et godt og konkret grunnlag. Q2 går ut om 20 dager, og da er det et godt grunnlag til å gi en realistisk guiding slik at aksjonærene slipper å vente til slutten av september for å få en aksjekurs som bedre speiler status.

2 Likes

Tipper vi får litt guiding ved årsrapport om en uke også :slight_smile:

1 Like

Vil ikke overraske meg om så skjer😀

1 Like

Jeg skjønner at du mener det, men jeg ville vært forsiktig med å skape en forventning at dette er en logisk slutning - det kan godt hende du får rett. Og jeg ville personlig hatt ingenting imot det, men jeg er stygt redd mange fort blir veldig skuffet om de har den innstillingen og tall uteblir nå i juni. Resultatet blir da fort videre nedsalg.

Vi trenger ikke tall.

Vi trenger bare et svar på: Ser firmaet røde flagg ift tidligere guiding i melding og sak i DN?

2 Likes

For noe vås, klart vi trenger tall.
Skal dette bli noe annet enn et luftslott basert på småsparere som kjøper på nyheter og selger på dødtid så må vi ha konkrete tall som sier noe om langsiktig inntjening.

1 Like

Hva tenker du?

At ut i fra det som er sagt fra selskapet, så må vi kunne forvente at de ihvertfall jevnt og trutt driver og selger 20.000 flasker om dagen, penger kommer inn, at produksjonen funker, og at de ikke har hatt noen hiccups som ødelegger driften.

Og at han står ved at de er på en ekstremt aksellerert vei til å bli profitable så guiding på emisjon fremdeles er uendret.

4 Likes

Vi trenger ikke tall.

Vi trenger bare et svar på: Ser firmaet røde flagg ift tidligere guiding i melding og sak i DN?

Enten det dreier seg om tall eller guiding, så ville jeg ikke regnet med at det kommer, eller forventet det. Det kan skje. Hyggelig hvis det skjer, men ikke regn med eller forvent det. Og kommer det ikke noe som jeg tror, ikke automatisk tro at det betyr at salget går dårligere enn forventet. Tro meg, det er småsparerne som har drevet kursen ned, ikke de store aktørene. Det er en grunn til det. De er langsiktige og de tror på produktet og ideen til SoftOx. Småsparerne trenger ofte konstant å masseres, men det er ikke SoftOx oppgave å komme dem i møte hver gang de er usikre. Dessverre.

Aa klart, eg trodde du siktet til innsidesalg no inside salg og di der greiene at det kunne bli represalier :sweat_smile: ift evt komme seg inn på skikkelig børs… Men det har di vel ikkje guidet noe om heller? Ikkje som eg har sett ihvertfall, men det ville vært et artig dryss om så… Er det litt sånn “selvsagt” når noe går skikkelig godt at di kommer seg inn der? Eller kan vi bli sittende på Merkur i all tid?

Jeg må si jeg holder virkelig ikke innsidesalg på 4x kurs fra forrige emisjon for 3 måneder siden som rødt flagg. Jeg kaller det vel fortjent.

Edit:
Sånt rusk med meldinger og sånt kaller jeg voksesmerter og hvorfor vi har merkurangst. De trenger å rydde opp i det. Men virker jo som et mye strammere skip allerede.!

Det var ikkje sånn eg mente det, hmm men, at han meldte om salget for seint, og han andre etterpå som plutselig ikkje var insider likevell. Selvsagt var det velfortjent :clap::sweat_smile:

Covid NOT over :wink:

Det er noen som har antydet at Kristian Almås sin melding om at han ikke skulle selge aksjer før tidligst etter Q2, medfører en fare for et større aksjesalg etter 1/7.
Da bør man kanskje tenke litt logisk? Har ikke han samme ønske om en “riktig” kurs for det selskapet han har vært med å skape, som alle oss andre? Han er jo ikke så dum at han gir vekk sine verdier ved å dumpe et slikt salgsvolum på det åpne marked! Er nok mer sannsynlig at han finner en strategisk investor som tar hele den potten som han eventuelt vil selge.
Når Almås ga en garanti mot salg til etter Q2, så er det meget sannsynlig at han kalkulerte med at det på et slikt tidspunkt ville være langt høyere grunnlag for en best mulig kurs. Han vet jo hva som kommer av kursdrivende info i denne perioden…

2 Likes

Det blir jo spennende å se hvordan smitten spredte seg blant demonstranteneforan Stortinget.

1 Like