Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Skulle tro det. Når dette en gang er over vil ikke samfunnet gå tilbake slik det var. For ikke bare har bedre hygiene og bevisstgjøring om desinfeksjon bidratt til å få kontroll på Korona, men også bidratt til en betydelig kortere influensasesong og at andre smittsomme sykdommer har fått redusert utbredelse.

4 Likes

Fra facebookgruppen, synes det er ser ut som vi ser konturene av et selskap som strammer seg litt opp på det formelle:

image

11 Likes

Highlight. Ja Q2 är ju nästan färdig när de presenterar Q1. Detta blir spännande. Kan då tolkas som att de kommer nå tal

1 Like

Vel, ledelsen i SoftOx er trolig ikke mer interessert enn oss andre til å se kursen ligge såpass lavt den gjør. Da er det jo et kjent knep å lette litt på sløret. Spesielt når de har noe ekstremt positivt å vise.

Wow, dette hadde jeg ikke forventet. Intet er bedre. :slight_smile: :grinning:

Sykt at når jeg først fikk lønn og skulle snitte ned så fløy den opp så inn i helvete…

viser bare hvor tåpelig det er å sitte ute av denne aksjen…
Snitt gjerne ned, men å gå ut for å få lavere inngang? glem det

Jeg har aldri gått ut! Sitter på 429 stk på snittkurs 93,78. Men det tar tid å få penger over på nordnet… sykt frustrerende

Bare å sitte rolige i båten. Slike jafs som vi nettopp så blir så godt som alltid korrigert. Jeg fisker rett over 80

Dersom man istedet for å fokusere på kursutviklingen time for time, heller løfter blikket og fokuserer på det fundamentale, ja da må man være halvlam i bakhodet for å ikke se hvor dette bærer hen. Vel, forutsatt at man stoler på det ledelsen sier/sender ut.

Når alsnekursen, til tross for infoflyten tidligere i vår, faller til kr 70,- bør man skjønne at dette ikke skyldes fundamentale forhold men at en del småaksjonærer velger å kaste kortene og søke nye jaktmarker. At en del av dere også ønsket å utnytte fallet til å ta gevinst og deretter kjøpe seg inn igjen billigere, er forståelig. Men jeg tror ikke at samtlige av dere var bevisst den risikoen dere tok, og som enkelte i går og i dag har fått føle på pengepungen.

Selv holder jeg fokus på det fundamentale, jeg stoler på at det ledelsen kommuniserer er korrekt og samtidig smører meg med tålmodighet. Oppsiden og potensialet i SoftOx er det ikke noe å si på. Matematikken er ikke feil.

3 Likes

Sykt hvordan det tekniske styrte dette trenskifte, godt hjulpet av aksjens motsykliske trekk i dag da.

Denne er jo i seg selv også en hedge i porteføljen mot runde 2 av corona! :smiley: fantastisk, elsker det!

1722 på 96kr😂

3 Likes

429 stk? Da kan du jo uten problemer få snitta ned ganske så godt da! Deili

Gappet 70-80 man så i volumprofilen for Softox ga støtte, hvis den closer over 83 i dag ser det slett ikke verst ut!

Faren over-signalet i mitt chart er hvis den etablerer seg over 50-dagers snittet igjen, er ikke så veldig langt opp dit. Man ønsker å se aksjen bryte ut av den nedtrenden som ble etablert da den toppet ut 11. mai.

Market cap på kurs 83,5 er 647 millioner kroner.

3 Likes

Der bryter vi 90 ja, skal vi endelig få en fornuftig prising av aksjen?

1 Like

Prøvde å snitte ned i dag. La inn ordre på 85 når den var på 86, endte opp med å kjøpe på 88,5. Ser ikke ut som om denne ser seg tilbake på en stund.

Det var trist å se aksjen rase ned dag for dag i forrige uke, men her må man være tålmodig og fokusere på fundamentale :wink:

Joda, men jeg bare etterlyste nyheter fra eierne om guiding av tall fordi det er ikke bra at aksjen raser 30-40 % på den måten. Og så kom de jo med en nyhet om at det skulle de gjøre. Da snudde alt.

Usikker på om det var det som snudde det…
De har tidligere sagt akkurat det samme.
Dog var det noen som startet å kjøpe, i aksjer med så begrenset volum er momentum uhyre viktig. Så bare det at aksjen lukket noen kroner opp to dager på rad har nå gitt den nok fart til å krysse 90.

Personlig mener jeg det er fornuftig at denne ligger rundt 95-100 til man vet mer om hva som faktisk er levert (forhåpentligvis allerede rundt leveranse av årsrapport neste uke). Tror vi kan regne med at den kjøpes opp til de nivåene i påvente av positiv informasjon. Dersom vi IKKE får positiv informasjon da vil den fort dumpe ned på 80-tallet igjen.

1 Like