Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ja, og slik sett kan det virke som om selskapet ennå ikke er klart til å bli notert på hovedlisten.
Det kan da ikke være så komplisert å få på plass et menneske som kan forestå en mer proff kommunikasjon. En ting er mot markedsaktørene, men driver de med samme forvirrende kommunikasjon mot regulatoriske myndigheter og andre viktige aktører? En ting er at ledelsen har for tiden mange jern i ilden, men å ha et ryddig forhold ti» sine eiere er også en viktig del av det å drive et aksjeselskap.

Jeg har tro på at dette blir veldig bra på sikt, men fortsatt har de mye å jobbe med.

3 Likes

Det er en sak som undrer meg:

Dersom selskapet har som intensjon å gi en bedre guiding ved Q1, og de samtidig da vet at den guiding som ble gitt i denne årsrapporten var misvisende, hvorfor ble den guiding da tatt med ?
Denne guidingen er jo ikke skrevet på basis av fjorårets status. Den ble jo forsinket grunnet sykdom.
Ut fra all den korrespondanse de må ha hatt med bekymrede aksjonærer, må de jo ha visst at forventningene til inntjening var mye større enn det de nå guidet. Da er det mer enn merkelig at de tok med denne guiding dersom de vet at ved Q1 kommer en mer optimistisk guiding.

3 Likes

Hmh kanskje enkelte aksjonærer har fått feriepenger…?

Positiv cashflow i 2021 kan være bra det.
Dersom de skal investere tungt i produksjon og de har aktivert mye kostnader.

Dog er det bra stusselig om det kun er snakk om å dekke noen lette avskrivninger og de få ansatte de har…

1 Like

Men dette får vi vel ikke vite før 30 juni?

Stemmer nok det.
11 dager

Får håpe de har vett nok til å guide bedre enn dette ellers tar det mye tid før kursen går opp igjen :slight_smile:

1 Like

Er blodrød hos meg med dagens kurs… :pleading_face:

Hvis de legger til grunn at de får EU-godkjenning, noe som er svært nærliggende å tro, er det ikke så merkelig at cashflowen ikke blir positiv før 2021. Da tyder jo en del på at de har ambisjoner om å cashe ut for større produksjonslinjer, og ikke er avhengig av ekstern finansiering av disse. La oss si de har investert i ei produksjonslinje som koster 20MNOK, og har en levetid på 15år. Denne påvirker cashflowen med 20MNOK dette året, men resultatmessig er det kun 1,3MNOK. Fiktive tall såklart, men brukt for poengets skyld.

Bet meg også merke i at de leverer til både norden og baltikum utenfor EU. Pluss at de fortsatt ikke har stor nok produksjonskapasitet til å møte etterspørselen. Hvis de har fått på pukken før, for å komme med f “hause”-meldinger, er det ikke så rart om de går for en veldig forsiktig tone i en årsrapport for 2019.

5 Likes

En vesentlig større volumspike på åpning i dag, kan bli litt bedre price discovery ut av det, enda mer siden det er close før helg

2 Likes

Dumt spørsmål, men hvilken retning kan det slå? Antar ned ift. trend(?)

Om de guider positiv cashflow paralellt med at de gjør kliniske studier er jo det bare rått i mine øyne.

Poenget er jo at å guide positiv cashflow uten å vite investeringsnivå gir fint lite innsikt…
Godkjennelse for EU er like rundt hjørnet og de må 10x produksjonen? Det vil slå ganske heftig på cashflow, men om de har gjort alle investeringene som trengs er det særdeles forsiktig å guide “positiv” cashflow neste år

2 Likes

Is i magen, dette blir ikke annet enn bra :boom:

1 Like

Forsiktig å guide positiv cashflow i 2021?

De skriver jo selv at det er et ambisiøst mål. Så de forutsetningene og målene du tillegger, er de i all fall ikke enig i.

Kanskje de bare har skrevet feil og mente noe annet :slight_smile:

les det du quoter…
“men om de har gjort alle investeringene som trengs” = forsiktig.

Hele poenget mitt er at usikkerheten er problemet.
Uproft og skuffende

2 Likes

Tålmodighet er en dyd… selskapet trenger tid. Tid for å vokse, tid for å drive bedre og mer profesjonelt. Dette blir fantastisk for alle med litt lengre horisont en neste dag/uke.

Kursen i dag er fortsatt et røverkjøp sånn jeg ser det. Har bare et ønske, og det er at de prioriterer å flytte listing fra Merkur…

Edit: Til Oslo Axess tenker jeg er greit i første omgang :wink:

1 Like

Når de helt åpenbart ikke engang klarer å rapportere og guide på et nivå som er akseptabelt på Merkur er det tullete å flytte til OSEBX.

Få på plass noen som faktisk vet hva de driver med innen investor relations og sett en klar agenda for informasjon og guiding av aksjonærer.
Dette burde stå høyt oppe på listen over “requirements” for å flytte til hovedlisten

1 Like

Nå foregår det forskning på ganske så mye mer enn kun relatert til desinfeksjonsmiddel. Studiene knyttet til sårprodukt for mennesker er ikke akkurat gratis. For alt vi vet kan selskapet også ha utgifter knyttet til inhalatoren i tankene, selv om det virker noe tvilsomt.

Igjen; dette er hele poenget mitt.
Guidingen kan være ekstremt bull eller ekstremt negativ for selskapet. Det er fullstendig avhengig av forutsetningene i cashflowen. Derfor er denne “guidingen” verdt mindre enn tastaturet det ble hamret ned på.

3 Likes
10 Likes