Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Typ Blåtind som rackarns finns ÖVERALLT

Halleluja… virker som folk ikke forstår at dette er et produkt som vil trenge minst ett år om ikke to på å få fotfeste. Når det først har det, hvem velger ikke da Softox fremfor standard. Eneste argumentet jeg kan se er pris og/eller trygghet noe som har eksistert lenge.

Igjen veldig kortsiktig tenking. Med mindre de er helt fullstendig blåst i topplokket i både styret og ledelsen, så har de nok gode grunner for å øke produksjonskapasiteten. Utrolig dumt å gjøre det motsatt uansett, da kan man ende opp med etterspørsel man ikke klarer å levere på.

Joda vi förstår det vettu. Men utgångspunkt i detta nu var direktoratets melding

Til dels riktig. Men nå viste det seg å være et ekstremt misforhold mellom annonsert produksjonsøkning og det som de faktisk fikk solgt.

For å underbygge mitt poeng:

Da Apotek1 solgte prøveproduksjonen av Antibac Safedes, var det svært mange som opplevde at betjeningen i apotekene ikke hadde peiling på dette produktet. Betjeningen på apotek har jo egentlig en avgjørende oppgave i å opplyse kundene sine om fordeler og ulemper med de ulike produkter de selger. Jeg opplevde selv at betjeningen ikke hadde peiling på hvilke fordeler Safedes hadde i forhold til alkohol.

3 Likes

Bare elsker denne flasken

2 Likes

Håper SoftOx kommer med et “motsvar” til miljødirektoratet"

https://www.miljodirektoratet.no/om-oss/kontakt-oss/

1 Like

Absolutt, men etter min mening så må selskapet få mer tid enn 8 uker på å minske det misforholdet. Det de dreit seg ut på var uttalelsene sine, det er ikke sikkert (for tidlig å si) om de også driter seg ut på strategien. Som et absolutt minimum så må distribusjonpartnerne få tid på å sette i gang alt de må gjøre. Det inkluderer jo go to market strategy med prissetting, markedsføring, opplæring av interne og eksterne selgere osv. Kiilto har hatt tid, så de burde kunne ha kommet lenger, men klart de har blitt nedsylta av arbeid på grunn av den ekstreme etterspørselen etter deres egne produkter. VESO slipper ut produktet nå, Milas har selv sagt at face to face møter og markedsføring ble vanskelig å få gjort på grunn av korona, og at alle kundene går ut i sommerferie. Scandza har ikke kommet i gang, men den er jo bare noen få uker gammel.

De setter i gang bygging av dette anlegget på bryn for å få mer fleksibilitet i flaskestørrelse, og det er jo naturlig å tenke at er basert på at samarbeidspartnerne er i gang med noen av sine aktiviteter.

1 Like

Jeg har vært innom flere apoteker for å kjøpe dette, svaret hver plass er at det er utsolgt fra leverandør. Usikker på om markedsføringen er problemet.

1 Like

Har aldri eksistert et misforhold, bare elendig kommunikasjon fra selskapet (som mye mulig har vært bevisst). Poenget med økningen var aldri for å møte etterspørsel i volum, men etterspørsel i størrelse på de produserte enhetene. Ved å ha flere produksjonslinjer kan man produsere 100 ml og 5 l dunker samtidig uten at det hindrer produksjonseffektiviteten. Det var med andre ord størrelse på enhetene som utgjorde etterspørselen.

Ok gutter og jenter, pust med magen. Synes tonen i tråden er litt skarp, det hjelper ingen om man er ufine med hverandre. Det skaper bare mye dårligere miljø for å ha debatt.

5 Likes

Grunnen til du ikke lenger får tak i det er at det i første omgang kun var en prøveproduksjon.
Den offisielle lansering av Antibac Safedes skjer ikke før august/september.
Hvorfor det ikke skjer før, er for meg en gåte… Ut fra salgstallene som ble publisert kan det i alle fall ikke være på grunn av for lav produksjonskapasitet.

2 Likes

Man kan jo legge til i tillegg at det jobbes med å få laget dispensere. Den er jo tyntflytende, så de får sikkert ikke brukt standard. Det er godt mulig flere av kundene ikke ser på det som aktuelt før man får dispenser. Men igjen, et nytt produkt som lanseres et halvt år før tiden, så da blir det litt i rykk og napp.

1 Like

Det er fordi det var planen fra starten av. Kiiltoclean forhaster seg ikke med sånt. De skal levere et produkt som en profesjonell aktør.

• KiiltoClean blir nå distributør av SoftOx sin innovative produktlinje innen alkoholfri hånddesinfeksjon i Skandinavia med planer for utvidelse til Finland, Estland, Litauen og Latvia.

• Kiiltoclean er like mye DAX som Antibac

• Kiiltoclean har rett til å selge Safedes gjennom DAX å Antibac

• Å snart kommer sikkert Plum også siden det er Kiiltoclean Brand

• Antibac= Norge DAX=sverige Plum=Danmark

Apotek1 kjører kampanje med halv pris på “vanlig” desinfeksjon, så de klarer å dekke den private etterspørselen nå: https://www.apotek1.no/kampanjer/desinfeksjon-tilbud

Kan ikke helt se at det er noen som har vært ufine med hverandre i de senere innlegg?

1 Like

Er det noe Norge har nok av så er det anti-bac.

Har du kjøpt deg inn igjen Rockpus?

En sjelden gjest på forumet! :wink:

Nei, jeg har ikke kjøpt meg inn igjen her. Gikk glipp av en tredobling, men klarte tross alt å sikre en dobling da siste rest ble solgt.
Tror det blir en stille periode ut over sommeren i denne.