Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions

Investeringer: #<Tag:0x00007f8775f96538>

De legger jo ned litt innsats da.

For eksempel ved at primærinnsidere bare er primærinnsidere når de øker beholdningen. Når de reduserer er de plutselig ikke primærinnsidere lenger :slight_smile:

Så det gjør i all fall noe :sweat_smile:

7 Likes

Nå har jeg ikke abonnement, men bildeteksten sier vel det vi trenger å vite :slight_smile:

Samtidig forsker SoftOx på bruk av sin teknologi i lungene…

4 Likes

Får lyst til å spille the prodigy med Poison på full guffe, nå må folk forstå, det er soft som teller :money_mouth_face:

Er det mulig at de rette myndigheter ennå ikke vet om SoftOx sitt produkt? Og hvis de gjør det, hvor mye byråkrati må vi gå igjennom før det eventuelt går en henvendelse fra disse myndigheter til selskapet? All logikk tilsier at alle foreldre og alle helsemyndigheter vil være veldig interessert i å få løst dette!

1 Like

Verkligen inte omöjligt nej. Kommer ju bara mer och mer av dessa biverkningar.

Videre stigning er nok avhengig av positiv informasjon fra selskapet. Eg er åpen for at den utløysande informasjonen kjem først etter Q32020. Da har dei hatt inntekter frå auka produksjon gjennom heile juli, august og september. Q3 for 2019 var 31 desember. Eg kjem til å kjøpe regelmessig frem til dette.

Dersom positive nyheter før kan aksjen gå på dette. Enten på årsrapport 31 mai, Q2 slutten av september eller børsmeldinger innimellom. Eg tør ikkje selge no for å gå inn igjen i desember, eg er åpen for at kursen kan gå når som helst.

Eg hadde ikkje gått inn med penger eg ikkje kan tape. Kjøp hus først, invester i aksjer etterpå.

4 Likes

Produktet for sårbehandling hos dyr skal vel komme på markedet innen utgangen av h1. Dette er et av selskapets hovedsatsingsområder og har et enormt marked. Dermed en snarlig trigger. I tillegg kan vi forvente et svar fra Sverige om EU tilgang senest i august. Som om ikke dette er nok, så vil selv det minste signal fra selskapet om samsvar mellom dagens produksjonsvolum av handdesinfeksjon og overflatedesinfeksjon og faktisk salg gi grunnlag for videre kraftig kursstigning.

Hvorfor tror du at akkurat nå er det riktige tidspunkt å investere i SoftOx?

Én ting er sikkert; Softox har ikke vært så underpriset siden den lå og vaket under 40. Siden den gang har vi fått bekreftet en økning til 15 000, deretter 45000 og nå senest til 75 000 med mulige intensjoner om ytterligere økning. Etter bekreftelsen på at 45 000 er i boks og at de snarlig vil øke til 75 000 flasker per dag har kursen endog FALT. Per i dag er Softox kraftig derisket, uvanlig underpriset og et varp sammenlignet med så godt som samtlige andre selskapene på Oslo Børs i disse pandemitider.

5 Likes

750 mill marketcap på kurs 97,
7 751 000 aksjer

1 Like

Ja enig i nye av dette. Men de skal selges disse 45 000 flaskene per dag. I børsmeldingen står det: SoftOx Solutions AS kan i dag melde at man nå har etablert produksjonslinjer med kapasitet på opptil 45 000 flasker daglig.
Altså opptil 45 000, betyr ikke at de selger 45 000 hver dag. Man vil jo anta at de selger disse 45 000 siden de har økt og har vel også planer om å øke, men før tallene er presentert vet vi ikke det. Men jeg er som deg og har stor tro på selskapet.

1 Like

“Flasker” er jo et ukomfortabelt upresist begrep, så vi flyr fremdeles i tåkevær om ikke akkurat i blinde.

Et urealistisk minimumscenario er jo at alle flaskene er 100ml, men vi vet jo at det ikke stemmer.

@Altiexiles aner ikke hvor du får 200kr per 100 ml fra?

image

3 Likes

Helt riktig. Det er mye vi ikke vet og personlig tar jeg det absolutt ikke for gitt at de hverken produserer eller selger nært opp til 45 000 flasker per i dag. Som uansett ikke er sååå viktig tatt i betraktning av at gjeldende kurs overhodet ikke har kalkulert inn i nærheten av dette tallet. Noterer meg like fullt at Almås i forbindelse med de feilaktig merkede børsmeldingene uttalte at han hadde holdt igjen på ansettelser grunnet ønske om kostnadskontroll, som forhåpentligvis vil si at de ikke hadde pøst ut med nye produksjonslinjer om de ikke hadde et lønnelig håp om at etterspørselen fra markedet er tilsvarende.

2 Likes

Hmm hadde vi klort til oss 200ish pr 100ml ville det vært så sinnsykt at det spørs om helsevesenet tar seg råd :roll_eyes: hva var prisen og str på di flaskene som er ute? 250ml?

Savepig, takk, det var et skudd i blinde.

Hvorfor regner dere ikke også litt på inntektspotensialet fra sårbehandling av dyr? Skal jo lanseres før utløpet av H1 og løser problemer relatert til antibiotikaresistens! Her må jo potensialet være ekstremt høyt!?

1 Like

" Sluttet med alko-spray

Nå har Cutters sluttet å bruke alkoholbasert spray og desinfiserer med andre produkter. Det er Katrine Strøm Nilssen glad for."

Stod egentlig ikke hvilken type, men at den inneholdt alkohol.

1 Like

Vi er inne i det vanlige paradigmet for biotech hvor det er lead asset som blir regnet mest med

Pris på 100 ml av andre typer ligger på 47 til 59 mulig noen lavere og noen høyere men å legge seg høyere enn 50 til 55 pr flaske mener jeg er å prise seg ut av markedet

Har du ett exempel på en ?