Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Va sker ? Får jag köpt på 56.5 eller ?

1 Like

Fin omtale, kanskje flere nå kan se Softox ikke bare er noe man bruker på hendene??:grinning:

1 Like

:ox::ox::ox::ox:

Tror nok at dagens artikkel i FA har viss sammenheng med mutert koronavirus og nedslakting av mink i Danmark.

Ikke mye nytt men fin PR for SoftOx.

2 Likes

@Savepig @h3nk1

Er dere busy i kveld? :slight_smile:

Hva tenker dere om asp å hva hans relevans kan bli her?

Kanskje litt ufint å spekulere en fredagskveld, men er det noen som tror at det er tilfeldig at artikkelen i FA dukker opp nå ?

Etter å ha sett på Q1 og Q2 tallene så er det grunn til å tro at kontantbeholdningen begynner å ta slutt, under forutsetning at andre halvår ikke avviker vesentlig fra første halvår.

Noen som har tanker om dette ?

1 Like

Tanken har streifet, men akkurat i Softox tar jeg imot en emi med største glede, så det hadde vært utelukkende positivt. Få det ut av verden, bygge et nytt solid gulv og få midler til å virkelig kunne satse fremover.

3 Likes

Har de uttalt hva et slikt studie koster?

Egentlig ikke, bare synset på et så tidlig stadium at det nok var tall tatt fra løse luften. Tipper at de vil gjøre sitt ytterste for å få mest mulig støtte fra det offentlige og eventuelt få inn en partner iom at brødrene Almås ikke er særlig bemidlet og dermed vil bli kraftig utvannet om emisjonen blir i overkant stor.

1 Like

Som de fleste kjenner til har det vært noen avsløringer av det negative slaget siste tiden (Life og Vacci) så jeg mener det er grunn til å være litt skeptisk.

Forøvrig helt enig med det du skriver @Aaleby

I det første dyreforsøket som startet i mars bevilget Softox 2,5mnok. Tror mange vil være med å sponse dette prosjektet og kanskje også aksjonærer må bidra litt.

“Etter anmodning fra Københavns Universitet (KU) har SoftOx Solutions AS besluttet å delfinansiere et forskerteam ved KU for å starte arbeidet med å se på effekten av SoftOx sin teknologi til inhalasjon for å motvirke virale og bakterielle infeksjoner i luftveier og lunger.
Tilleggsinformasjon knyttet til dagen melding om delfinansiering:
-SoftOx har bevilget 2,5 millioner Danske kroner til prosjektet.
-Studiene i dyremodeller estimeres til å ta 6 måneder.
-SoftOx Solutions vil nå snarest starte arbeidet med å finne ytterligere ekstern finansiering fra eksterne kilder

1 Like

Må innrømme at jeg sliter med å se den røde linjen mellom katastrofeselskapet Life, Arctic sin rolle i Vacci og artikkelen i FA.

5 Likes

Innholdet i artikkelen er veldig bra så det er ingen sammenligning med nevnte selskap.

3 Likes

Danske myndigheter er fullstendig klar over faren med mutering og skal slakte ned all mink, samtidlig har de underrettet både EU og WHO om dette. De har i tillegg kjørt denne inhalator studiet i Danmark og gir fast trac, så det gir kanskje grunn til å tro de er villige til å gi ganske betydelig støtte (sammens med EU?) til videre forskning på inhalatoren eller?

4 Likes

Xon - jeg tror grunnen til at denne artikkelen kommer har sammenheng med de siste hendelsene ift mutering av viruset i DK (mink) og opplysningene om siste utviklingen av vaksinen (samt at flere har vært kritisk til at det ikke har vært skrevet mer om Softox unike resultater (forstått flere har vært i kontakt med både selskapet/flere medier) - børsmeldingene blir knapt omtalt). Dette er etter mitt syn utdelt positiv reklame for Softox - og vil gjøre at enda flere får kjennskap til selskapets potensiale og resultater (hvilket har vært savnet).

Hvis du er interessert å vite (mer) om den finansielle situasjonen til selskapet (og ev. finansiering av fremtidige studier), anbefaler jeg deg å høre på presentasjonen av Q2. Almås svarer ut et konkret spørsmål på slutten ift dette (Softox pleier å få mye offentlig støtte til sine studier - og regner med å gå i cash positiv allerede i jan 2021 - men dersom det settes i gang mange studier, skal en ikke utelukke at en må hente inn penger). For øvrig kan nevnes at dersom det ville kommet en emisjon i 2020, hvorfor har Kristian Almås (som er den største aksjonæren sammen med broren) valgt helt nylig å kjøpe aksjer i markedet for flere millioner (burde en ikke i stedet “spart” til å delta i ev. emisjon)? Jeg anser derfor pr i dag risikoen for emisjon for å være liten (men en skal ikke utelukke det) - en må heller ikke glemme at det er flere måter å hente inn ev. penger/finansiering (offentlig støtte (ref f.eks nylig støtte fra USA)/partnere/salg av desinfeksjon mv).

5 Likes

Får ikke lest saken, men ser ut til at det kun dreier seg om en påminnelse av meldingen vi fikk for en tid tilbake om at inhalasjonsstudien har fått klarsignal / fast-track?

Uansett, hyggelig med litt såkalt «fortjent media». Det er en grunn til at man er investert i SoftOx.

God helg til alle :beers:

Edit:

Fikk sett artikkelen. Liker egentlig dårlig sånne haussemikkel-artikler. De trengs ikke. Teknologien og resultatene taler for seg selv. Samtidig, potensialet er stort. Hyggelig.

Er ikke alle som er oppdatert på samtlige case på børsen, så håpet med sånne artikler er jo at flere får øynene opp for at selskapet kan være interessant, og så tar en kikk på casen.

6 Likes

God omtale i avisene har gjort mangen underverker for mange selskaper, så litt hype nå før folk legger soft på hylla grunnet generelt lavt volum høy volatilitet og asp synes eg er skikkelig Bull :blush:

Som flere dyktige skribenter har poengtert med jevne mellomrom i lang lang tid så er det viktig å få kunnskapen ut blant folk. Eg støtter :100:% på det.

Hva vi vet på tekinvestor, mot hva markedet oppfatter henger jammen ikkje alltid på greip :roll_eyes:

Konklusjon: Det trengs.

Altså, eg har mast om dette selskapet til, venner, familie, sykepleiere, barnehageansatte lærere til og med en kommuneoverlege, å alle bare “meh, det har ikkje stått noe i avisa om det, hvorfor står det ikkje mer i avisa om dette er så bra”… :persevere::persevere::persevere: Hva skal man si til sånt… En enorm menneskelig svakhet

2 Likes

H3nk1 - hva legger du i at det er en “Hausemikkel” artikkel? At professoren og Almås tror inhalatoren kan ha virkning på alt av bakterier/virus - inkludert muterte Corona virus? Er det ikke resultatene fra studiene (så langt - fortsatt en del studier igjen) som nettopp viser det? Tyder ikke godkjennelsen fra de danske myndigheter om Fast track at de også er veldig positive til resultatene/teknologien? Eller er det at de bemerker størrelsen på markedet?

Den beste bekreftelsen på at teknologien og resultatet fungerer/taler for seg er ikke denne artikkelen isolert - men etter mitt syn er det at de danske myndighetene nesten umiddelbart godkjente fast track løsningen. Jeg tror også det er få som rent faktisk skjønner potensialet (og tenker at dette kan ikke være sant) - og er det ikke viktig å synliggjøre dette (særlig etter nyhetene om vaksine mv)? Det at en basert på resultatene fra studiene (så langt) presenterer potensialet og størrelsen på markedet i en artikkel, er det haussing?

6 Likes

Disse studiene koster en brøkdel av det flere av oss er vant til fra kreftstudier. Peanøtter.
Bull

4 Likes