Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Den artikkelen i Finansavisen fra 13 november med tittelen: “Hevder å ha antibiotika mot muterte coronavirus” lå tidliger bak betalingsmur, men det gjør den ikke nå. Om noen ikke fikk lest den kan de nå det, selv om det ikke er mye nytt i artikkelen for de som følger godt med.
Var en liten luring som limte den inn her men den ble fjernet igjen. :slightly_smiling_face:
Men lykkes de med dette blir det gull :slightly_smiling_face:

5 Likes

Ja, innlegget mitt var primært ment å drøfte en eventuell rask adapsjon av sårskyll, og sekundært gi en forklaring på hvorfor hånd desinfeksjon muligens ikke har solgt like bra som enkelte hadde forestilt seg.

Personlig er jeg investert for sårbehandlingen, men syns selvfølgelig også det er interessant å se SoftOx sin løsning i andre produkter. Jeg tror det vil ta lang tid, om det blir tilfelle i det hele tatt, før SoftOx sin hånd desinfeksjon slår igjennom i det generelle forbrukermarkedet. SoftOx selv har gitt estimater som virker realistiske slik utviklingen er nå, og det er nok en god grunn til at de har gitt nettopp disse estimatene.

Hvis man som aksjonær har troen på løsningen til SoftOx, og er investert langsiktig, er det liten grunn til å vektlegge kortsiktig salg og kursutvikling nevneverdig. Hvis løsningen er slik selskapet har gitt utrykk for, vil det gi en kjernekompetanse som kan bidra til lavere AC over produktlinjen (scope), og gi gode muligheter for en langsiktig konkurransedyktig posisjon (comp. adv.).

9 Likes

Om ikke Softox klarer å tjene penger. Greier heldigvis andre å gjøre det .:grin:

Softox skor seg ikkje akkurat på pandemien sånn som den konkursrytteren der gjør. 8 ganger konkurs, skulle vært umyndiggjort :see_no_evil::joy:

1 Like

Nå er Softox en produsent og det er kanskje deres forhandlere som bør gå hardt på å markedsføre produktene?

2 Likes

Når/hvis Antivir blir godkjent i EU, så blir markedet adskillig større enn i dag. Paris alene har dobbelt så mange innbyggere som Norge. Tror det blir bra.

1 Like

Noe skjer med SWIS 01 også der de store pengene er, resultatene sendt November 23, 2020
SWIS 01 er sårbandling og SWIS 02 er sårskyll.

17 Likes

Hvordan forholder dette seg til det som stod i børsmeldingen av 19. oktober om at Vigenskapsetiske komite hadde godkjent siste studiene i Swis 02;

Hva ligger i “results returned arter quality control”? Er det noen ytterligere godkjennelsen som kreves? Er studiet i gang?

Vises uansett at selskapet er “på ballen”, og dette er etter mitt syn det mest spennende med Softox.

Her blander du nok SWIS-01 og SWIS-02. :grimacing:

SWIS-01 er fullført, mens SWIS-02 igangsettes i disse dager. Uvisst om selskapet vil melde oppstart eller ikke, men de meldte jo «i løpet av november» i den meldingen du lenket til, så da har de ca. 7 timer på å komme igang… :laughing:

5 Likes

Takk Capaz - ser jeg skrev feil “Swis”, du har helt rett; dette gjelder Swis 02. Jeg har korrigert mitt innlegg.

Kunne ha spesifisert dette jeg også når jeg la det ut, så har gjort det nå.

Disclaimer: Mulig biased analyse!

Tror vi står foran en snarlig kursreaksjon i SOFTX. Ser foreløpig ut til at MA200 holder (testes fra oversiden) og interessen for å selge ned (og forsåvidt kjøpe opp) er liten. Konsolideringen med lavt volum og lite kursutslag som vi har sett over de siste ukene kan plutselig være slutt.

Jeg tror reaksjonen blir oppover og jeg tror videre at årsaken vil være news av et eller annet slag. Tipper ila de neste dager eller 1-2 uker.

12 Likes

Her bør Softox kjenne sin besøkelsestid (takk til polsmannen på Hegnar forumet): https://govtribe.com/opportunity/federal-contract-opportunity/mtec-prevention-of-combat-wound-infections-mtec2103woundinfection

“The goal of this RPP is to develop prototype solutions that enable prevention of Warfighter wound infections on the battlefield as close to the point of injury as possible to enable speedy return of Warfighters to duty and without requiring evacuation to higher roles of care. Therefore, this requirement is focused on a multi-layered approach to protecting Warfighters against wound infections. The proposed solution(s) is expected to be part of a system to provide an adequate response to complex traumatic penetrating injuries that can lead to wound infections.”

"An ideal solution would meet the following requirements (not listed in order of importance):

Broad and rapid microbicidal (bacterial and/or fungal) activity with a shelf life of at least a year. For proposed solutions that may have to be opened multiple times, it is preferred that the “use within” period is at least one year.
Ease of use, small and lightweight (i.e., should fit in a combat medic’s medical bag) without the need for additional logistic considerations, e.g., cold/warm storage, impact protection, additional supplies/products to enable use.
When placed into a wound, the product should not stain the skin or surrounding exposed underlying tissue and should be easily removable (i.e., washed out of the site of placement with sterile water or saline).
The product should be usable and efficacious in austere environment conditions, as well as packaging that maintains integrity in wide temperature ranges (between 0-45oC), and also in conditions of high and low humidity.
Demonstrable efficacious use of the product on the wound for at least three days in austere environmental conditions referenced above.
At the end of the PoP, the performer(s) is expected to have successfully achieved the following milestones:
Completed Good Laboratory Practice (GLP)-compliant study demonstrating acceptable safety and efficacy profile in relevant animal model(s), human dose equivalent, and route of administration as intended for human use.
Completed a Phase 1 clinical trial demonstrating adequate safety and preliminary efficacy profile in optimized dose and schedule.
A Defined Regulatory Pathway: An adequately defined, detailed regulatory pathway towards a Medical Device, Biologics License or New Drug Application, including (but not limited to) Phase 2 and 3 study plans validated by formal communication with the FDA.
Evidence that production is capable of scale up and available quantities of the product are adequate to support the remainder of clinical development.
Demonstrated stability of product(s) for at least one year at 0-45oC and under conditions of high humidity.

POTENTIAL FUNDING AVAILABILITY AND POP
The Government Department of Defense (DoD) currently has approximately $4 Million (M) available for a PoP for up to 24 months. Cost sharing, including cash and in kind (e.g., personnel or product) contributions are strongly encouraged, have no limit, and are in addition to the $4M in Government funding to be provided under the resultant award(s)."

12 Likes

Og med SWIS fra SoftOx er det check, check og check syv ganger til!

6 Likes

Postet det for 2 dager siden her men ble litt “rotete” så bra du tok det igjen fullstendig så alle får se :+1:

8 Likes

Noen som får lagt en fornuftig oppsummering av dette på norsk?:sweat_smile: kjenner jeg ikke orker å lese det tunge stoffet der nå senkvelds​:man_shrugging:

Sendte mail til Softox og forhørte meg om dette er noe de har planer om å ta tak i. Gjenstår å se hva svaret eventuelt blir, men hadde ikke skadet å få en slags bekreftelse på at vi har nok en mulig trigger på vei.

8 Likes

Målet med denne er å utvikle prototypeløsninger som muliggjør forebygging av sårinfeksjoner på slagmarken så nær skadepunktet som mulig.

Det ligger over 30 millioner i potten. Dette tar SoftOx seg av.

1 Like

Hvis det går veien tror jeg vi fort kan enda opp med en liten Softox “ting” i førstehjelpspakken alle soldater har på seg…

6 Likes