Finner ikke igjen innlegget mitt, men skrev noe med lignende i tankene for ikke mange dagene, men da: “er det utenkelig at Røkke tar an helt ut?”
Det var ikke mange som trodde på det som ble Solstad Offshore heller i sin tid:
“Så skjedde utviklingen få hadde trodd var mulig for noen år tilbake: En håndfull av kjempene innen norsk shipping - Solstad Offshore, Rem Offshore, Farstad Shipping og Deep Sea Supply - slår seg sammen i årene 2016 og 2017.”
At noe må gjøres i bransjen er det nok liten tvil om, hvorvidt det er smart at et selskap med 21 mrd i gjeld skal slås sammen med et selskap av Dof sitt format med sine ekstreme utfordringer er jeg svært usikker på faktisk.
Men, overkapasiteten må dem til livs skal noen overleve og ingen tvil om at en lett kan tenke at det vil kunne dras enorme positive synergier ut av en slig stor fusjon.
Så kan man jo spekulere i selvsagt hvorfor standstill avtalen stadig vekk skyves ut måned for måned i tid, men har selv konkludert med at det skyldes uenighet og vanskeligheter med å enes om en løsning.
Men, Møkster og Røkke har relasjoner, det har også Fredriksen og Røkke gjennom Solstad, forholdet mellom Møkster familien og Fredriksen kjenner jeg ikke til.