Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Skal jobbe på Hornsea2 til over nyttår da deb går på en lengre kontrakt med Deepocean så du kan ta Jarstein avwatch listå😃

2 Likes

Da har Normand Titus rettet nesen mot Las Palmas og ganske sikkert videre syd mot det vestlige Afrika.

1 Like

Da var det som vi tenkte når den ble fjernet fra spotten.

Skal det bli litt liv i Soff også nå. For en gangs skyld tas volumet på oversiden fremfor nedsalg. Nye takter

Soff kommer, har bestilt kontrakt idag :grinning:

2 Likes


En test av 6 kroner ligger uansett i kortene. Det store spørsmålet er hvorvidt den drar seg over

1 Like

Ettersom spotten nå adresser langt frem i tid så er det vel nærliggende å tenke at Arctic, Serenade, Sitella og Naley kanskje også er tiltenkt en rolle i varmere strøk?

Tror jeg du kan ha helt rett i, samtidig har man også Sea Spark og Sea Spear i Murmansk området.

Når kursen stiger litt så møtes du med en, relativt sett, mur av salgsposter. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Hemen av en eller annen grunn ønsker å kontrollere kursen. Aldri i verden om de hadde giddet å holde på slik som dette dersom de bare skulle ut. Synd omsetningen ikke er større- over tid slik at vi kunne fått en aning om til hvilken pris de er villige til og betale for å opprettholde denne eventuelle strategien.

Skal vel bli stritt å holde kursen nede om det kommer melding om oppdrag for maximus. Da blir de i tilfellet kvitt aksjene sine raskt…

1 Like

Kommer NM melding som anses positiv kan ingenting stoppe en øyeblikkelug 20+++% oppgang. Jg tør ikke være ute srlv om jg ser bedre kortsiktige trades…

hvorfor går havila shipping så mye opp?

Vi tar det på Havila tråden😀

ha ha…min vinkling er hva som gjør dette og hvorfor solstad ikke henger med. dvs. solstad er i samme næring og det er naturlig å dra dette inn. selv du har dratt inn flere ganger siem…men flere rederier og spekulert,men greit å bli arrestert igjen:-)

Ja, for all del @OLADUNK1 , ikke det jeg mente.
Men blir fort noen meldinger fra meg har endel tanker om spørsmålet ditt.
Så absolutt ikke vondt ment fra min side.

jeg vet det. ha ha. men for en utvikling.

Ja, en NM-avklaring ville vært katastrofal for en eventuell slik strategi. Men, så mistenker jeg at jungeltelegrafen er effektiv for typer som Fredriksen og at han nok er brukbart informert- og avklaring har heller ikke kommet.

Jeg skjønner ikke noe av dette, men jeg skjønner heller ikke hvorfor Hemen skulle drive å leke med SOFF-aksjene sine dersom beslutning om salg var tatt.

Han sto fritt til å selge egne aksjer fra 01.01.22 og da antakelig til bedre kurs- og neppe særlig lavere enn dagens kurs.nivåer Men, neida. De låner i stedet aksjer av DNB for å kunne selge nå, og da tilsynelatende på en slik måte at de lurer hvert et mulig øre ut av den for han særdeles marginale aksjeverdien?

Er det virkelig noen som tror på dette? Jeg gjør i alle fall ikke det!

Mulig- og vel tenkbar strategi:

Kanskje er det slik at Hemen posisjonerer seg ift. et evt. påtvunget kapitalbehov knyttet til Normand Maximus (Dersom SOFF/Maximus Limited ikke lykkes å løse situasjonen med kreditorene) og at dette- og denne strategien vil gi han som storaksjonær gunstige muligheter som del av en rettet emi? Ettersom DNB sitter på panteretten i NM er det jo også mulig å skjønne hvorfor DNB lånte ut- og evt. ga kjøpsopsjon på aksjene i slik hensikt. DNB kan evt. sikkert samtidig sikre seg nye aksjer som del av av løsningen- med gjeld til aksjer på et hyggelig kursnivå.

Dersom NM-situasjonen løser seg, kan Hemen enten selge til langt bedre pris, eller alternativt benytte det lave kursnivået til å hamstre av alle de aksjene som vil følge av gevinstrealisering på veien opp.

Høres ikke dette ut som en mulig strategi, eller er det bare jeg som nå begynner å bli gal av å vurdere denne situasjonen?

1 Like

Det er vel like vanskelig og frustrerende for alle. Jeg er enig i dine tanker. Det er vanskelig å tro at Fredriksen skal selge seg ut på denne måten uten å ha en agenda. At han vet mer enn oss er helt sikkert. Men han kan da ikke vite noe sikkert om NM situasjonen han heller?

Jeg har vært og er ekstrem positiv til Solstad.
Det som dog nok er realitetene er at fryktelig mange sitter på gjerdet og avventer inntreden inntil Maximus er avklart.
I tillegg tror jeg mange avventer Hemen sin plan.

Når disse to sakene åpner seg men en avklaring og forklaring tror jeg vi kan få ketcup effekten.

Kjøpte selv mer i Solstad igår hvertfall.

1 Like

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Solstad Farstad (SOFF) 2.