Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Antar du tenker ift Maximus.
Vanskelig å si, trodde sjansen for å høre noe innen utgangen av april burde være tilstede, men litt usikker.
Vil kanskje tro at de samkjører disse meldingene, jeg er jo ganske overbevist om at de har en ny kontrakt til NM ganske umiddelbart etter at nåværende avsluttes og det er nå ganske lenge siden bankene la beslag på aksjene til Maximus Ldt.
Så skal vi si at i løpet av mai er alle NM sakene avklart, mitt tips, inkludert ny kontraktssituasjon.
Hva tenker du?

Jeg følger ikke så mye med som deg. men jeg tror det samme som deg. kanskje hører vi noe allerede i slutten av neste uke.
Det er spennende å følge med. Jeg kan ikke forstå noe annet at tingene kommer på plass…slik det har blitt gjort til nå. Dette er et selskap som “Norge” ser på som viktig og blir umulig å spenne beina under.

Det var en ting til jeg lurer på. Hvor store rør kan normand maximus legge. dvs. dimensjon. Hvor store lengder kan man laste?

Så i detaljene er jeg overhodet ikke, husker ikke, men mulig dem sier noe om dimensjoner i denne intro videoen.

https://www.youtube.com/watch?v=NCtx-bEHKVQ

Sikkert ikke super rate, men siden Equinor oppdraget er utsatt til 8.5 passet dette oppdraget som kom nå helt perfekt for Sitella.

NEW [NORMAND SITELLA](javascript:void(0):wink: Total E&P UK Ltd Supply duties, D/D 14 25/04/21 RNR

Det er sløvt i spotten hva angår ahts, men må si at trøkket holdes virkelig bra oppe for psvs.
Heldigvis har vi 2/4 ahts gående på greit nok betalt oppdrag når de fleste andre ligger til kai.

Kran 1 tar 900 mt. Kran 2 150 mt.
Er usikker på om mt. Er metriske tonn. Om så tar kranen 900 stykk vw beetle 1979 modell.

Begrensningen i kranen har med rekkevidden å gjøre.

Jaggu sørget du for et kjøpssignal😊får håpe det holder denne gangen🙂

2 Likes

Se der ja, av og til kommer man et stykke på vei med en tusenlapp :rofl::rofl:

1 Like
3 Likes

Sjå der, det va positive vurderinger😃

Meget kjekk artikkel, takk for deling.
Viser bare at vi er ikke helt født bak en hekk vi som sitter her og synser om det samme :grinning:

"Fearnley also noted that many shipowners are still heavily debt burdened and it is only for the new venturers, the few who never took on too much debt and those who have shaken up their balance sheets, who will report black numbers going forward.

“As restructurings comes to an end, industrial investors starting to eye the double digit returns and with the present industry outlook, for OSV prices, it looks like the only way is up.”

Flere piler peker i riktig retning. Nå mangler bare utøvelse og leveranser. Får vi skrotet en haug med fartøy vil det nasjonale markedet bli bedre. BWO skrotet ett fartøy i dag, ref børsmelding, og bunnlinjen økte med 16musd. Det var ett drygt fartøy, men likevel.

Håper ikke opec finner på noe som blir oppfattet for kontrert neste helg. Holder oljeprisen seg på dette nivået så tjener oljeselskapene fett og blir lemfeldig med pengebru _ noe som vil renne ned på service sågar seismikk.

1 Like

Synes de var jævla trege, vi kunne jo se bedring i februar😛

Nå er det bare å vente på den fordømte NM-avklaring!

Joda, sant det :grinning:
Men, antar de først tør gå ut med det når de har sett at aktiviteten ser ut til å ha fortsatt i et betydelig bedre spor over en viss periode, blir knall dette.

NM er seigpining. Jeg er ikke fult så optimistisk som @Rodjer når det gjelder tidslinje på avklaring, men håper jeg tar feil. Utfallet må jo bli bra. hadde ikke vært på listen om ikke.

Ift tidshorisont eller resultat, eller begge deler?

Ser heller ikke bort fra at man endelig kan få et av husa til å ta opp dekning av Solstad nå når dem er restrukturert.
Mulig det kommer etter q2.

Redigerte posten min. Den var ikke tydelig…

Dekning fra meglerhus vil være en sterk indikasjon på bedring.

1 Like

Hovedårsaken for at jeg tror det kommer avklaringer innen rimelig tid er todelt.
For det første kan ikke Solstad inngå ny langvarig kontrakt for NM så lenge situasjonen er uavklart.
For det andre vil det være skrekkelig dumt av kreditorene å opprettholde en uavklart situasjon dersom Solstad slenger en ny langtidskontrakt på forhandlingsbordet.
Ingen har råd eller er tjente med en uavklart situasjon, alle taper på det.

Mitt argument i mot er ikke annet enn opphengt i jus når det gjelder sapiem forliket.

Er enig i ditt syn når det gjelder kreditorer. Verken dem eller soff er tjent med “at is”.

1 Like

Da er vi enige, Saipem kan kanskje dra ut , men den saken er ikke avgjørende, uansett utfall så takler vi det